[Cari 1.8 GDI] Jak sprawdzić fajkocewki domowym sposobem |
Autor |
Wiadomość |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 12-01-2008, 00:28 [Cari 1.8 GDI] Jak sprawdzić fajkocewki domowym sposobem
|
|
|
Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem cari po nocy, albo po dłuższym staniu. Mechanik powiedział, że padły fajkocewki. Może ktoś wie jak domowym sposobem sprawdzić, które są do wymiany? Cari 1,8 GDI 98` |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-01-2008, 15:12
|
|
|
Nie sądzę żeby to były fajkocewki niemniej można co nieco posprawdzać - o ile pamiętam to w Workshop Manualu do Carismy coś w tym względzie jest opisane. Choć ja bym na Twoim miejscu najpierw zainteresował się czujnikiem temperatury silnika. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
KSCar [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2008, 06:15
|
|
|
Mostkiem RLC. Czułość. Poszukaj elektronika który wie jak badać cewki bo to najgorszy do zbadania parametr w elektronice. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-01-2008, 10:00
|
|
|
W workshop manualu jest opis - bada się m.in. kształt sygnału po podłączeniu poprzez sondę wysokiego napięcia do oscyloskopu. Nawet poszczególne anomalie na wykresach są opisane. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-01-2008, 10:10
|
|
|
I to jest jedyny sposób..... fajkocewka jest zintegrowana z tranzystorem mocy, więc jej pomiary są praktycznie niemożliwe |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 18-01-2008, 22:35
|
|
|
No i po kłopocie (przynajmniej tak mi sie wydaje). Pojazd odpala bezproblemowo (jak na razie). Wymieniłem dwie cewki (trochę na "czuja") i pomogło. Rzeczywiście pomiar tego ustrojstwa klasycznym mirnikiem jest niemożliwy (różnice parametrów np. oporności na stykach cewki są niezauważalne). Dzięki panowie za podpowiedzi, niech moc będzie z Wami |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
|