Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ4A 1.6] Wymiana rozrządu 4g92 CJ0
Autor Wiadomość
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2008, 22:17   

Temat przenoszę do FAQ and How-to-Do.
 
 
bujany
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 07:58   Czy trudno wymienić jeszcze uszczelniacze?

Witam,

Czytałem na forum, że zalecana jest również wymiana uszczelniacza wałka rozrządu i wału silnika. W związku z tym pytanie, czy jest to bardzo skomplikowana czynność?

Pozdrawiam
Bujany
 
 
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-04-2008, 09:02   

Nie wymieniałem bo u mnie silnik był kompletnie suchy bez śladów wycieków oleju, myślę że z uszczelnieniami jest tak że jak nie cieknie, to działa, więc nie trzeba wymieniać, chyba że staje się wiekowe i wypadałoby, zobacz jak jest u Ciebie, zdejmij najpierw górną osłonę rozrządu i zobacz, ew wymień

Pozdrawiam
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 09:04   Re: Czy trudno wymienić jeszcze uszczelniacze?

bujany napisał/a:
Czytałem na forum, że zalecana jest również wymiana uszczelniacza wałka rozrządu i wału silnika. W związku z tym pytanie, czy jest to bardzo skomplikowana czynność?
Nie, nie jest to nic skomplikowanego. Po zdjęciu paska rozrządku trzeba następnie odkręcić zębatkę wałka rozrządu oraz zdjąć zębatkę wału korbowego. POd tymi zębatkami znajdziesz uszczelki, które należy delikatnie usunąć. Polecam do tego celu nieduży płaski wkrętak. Po wyjęciu uszczelniaczy, dokładnie oczyścić miejsca ich osadzenia. Następnie przesmarować olejem nowe uszczelniacze i włożyć w miejsce wymontowanych. Uszczelniacze należy najpierw "wkręcać" w kierunku zgodnym ze strzałkami umieszczonymi na tych uszczalniaczach, a następnie dellikatnie napić tuleją o średnicy odpowiadającej mniej więcej średnicy uszczalniacza. Można do tego celu użyć np. nasadki (nie pamiętam - 32 lub 36) lub innego narządzia w postaci tulei, np. fragmentu wału od ciągnika, jak poleca Krzyzak.
 
 
bujany
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 09:46   wielkie dzięki za pomoc

Jak pojadę na święta majowe do domu to zechcę się tym zając. Dam znać czy mi się udało :)

Pozdrawiam
Bujany
 
 
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-04-2008, 02:28   

Powodzenia :)
Postaram się do tego czasu dokończyć temat
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
 
 
 
doss_bastard
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2008, 22:21   

a wymienial moze ktos pasek rozrzadu w silniku 6A12 lub podobnym?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-04-2008, 22:27   

wymieniał.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-04-2008, 22:44   

doss_bastard napisał/a:
a wymienial moze ktos pasek rozrzadu w silniku 6A12 lub podobnym?

tak - np. ja
 
 
doss_bastard
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2008, 18:59   

to na rekach bede nosil za wskazowki dotyczące wymiany, ew. jakby ktos mila jakis opis caly jak wymienic....
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-04-2008, 11:24   

najprosciej sciagnij manuala z dzialu FAQ - tam jest wszystko opisane krok po kroku
opisywanie tego na forum jest naprawde zbyt dlugie

moge Ci jedynie udzielic malych wskazowek:
- do odkrecenia dolnej obudowy rozrzadu musisz wyjac rurke bagnetu oleju - poprostu wyrywasz ja do gory
- napianacz hydrauliczny ustawiasz zgodnie z manualem - tzn. miedzy 3.8 a 4.5 mm (i jak pisza poczekac 15 minut, to czekaj)
- do wymiany pompy wody trzeba odkrecic pompe wspomagania - jej mocowanie zakrywa sruby pompy wody (jak nie masz dobrych kluczy i zrecznosci malpy, to do odkrecenia mocowania pompy wspomagania trzeba zdjac chlodnice)

to w sumie najwazniejsze wskazowki
uwazaj jeszcze na czujnik polozenia walu - jest pod zebatka na wale
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.