 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CJ4A 1.6] Wymiana rozrządu 4g92 CJ0 |
Autor |
Wiadomość |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2008, 22:17
|
|
|
Temat przenoszę do FAQ and How-to-Do. |
|
|
|
 |
bujany [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2008, 07:58 Czy trudno wymienić jeszcze uszczelniacze?
|
|
|
Witam,
Czytałem na forum, że zalecana jest również wymiana uszczelniacza wałka rozrządu i wału silnika. W związku z tym pytanie, czy jest to bardzo skomplikowana czynność?
Pozdrawiam
Bujany |
|
|
|
 |
QwiateQ
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 220 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 07-04-2008, 09:02
|
|
|
Nie wymieniałem bo u mnie silnik był kompletnie suchy bez śladów wycieków oleju, myślę że z uszczelnieniami jest tak że jak nie cieknie, to działa, więc nie trzeba wymieniać, chyba że staje się wiekowe i wypadałoby, zobacz jak jest u Ciebie, zdejmij najpierw górną osłonę rozrządu i zobacz, ew wymień
Pozdrawiam |
_________________
Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2008, 09:04 Re: Czy trudno wymienić jeszcze uszczelniacze?
|
|
|
bujany napisał/a: | Czytałem na forum, że zalecana jest również wymiana uszczelniacza wałka rozrządu i wału silnika. W związku z tym pytanie, czy jest to bardzo skomplikowana czynność? | Nie, nie jest to nic skomplikowanego. Po zdjęciu paska rozrządku trzeba następnie odkręcić zębatkę wałka rozrządu oraz zdjąć zębatkę wału korbowego. POd tymi zębatkami znajdziesz uszczelki, które należy delikatnie usunąć. Polecam do tego celu nieduży płaski wkrętak. Po wyjęciu uszczelniaczy, dokładnie oczyścić miejsca ich osadzenia. Następnie przesmarować olejem nowe uszczelniacze i włożyć w miejsce wymontowanych. Uszczelniacze należy najpierw "wkręcać" w kierunku zgodnym ze strzałkami umieszczonymi na tych uszczalniaczach, a następnie dellikatnie napić tuleją o średnicy odpowiadającej mniej więcej średnicy uszczalniacza. Można do tego celu użyć np. nasadki (nie pamiętam - 32 lub 36) lub innego narządzia w postaci tulei, np. fragmentu wału od ciągnika, jak poleca Krzyzak. |
|
|
|
 |
bujany [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2008, 09:46 wielkie dzięki za pomoc
|
|
|
Jak pojadę na święta majowe do domu to zechcę się tym zając. Dam znać czy mi się udało
Pozdrawiam
Bujany |
|
|
|
 |
QwiateQ
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 220 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 08-04-2008, 02:28
|
|
|
Powodzenia
Postaram się do tego czasu dokończyć temat |
_________________
Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX |
|
|
|
 |
doss_bastard [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2008, 22:21
|
|
|
a wymienial moze ktos pasek rozrzadu w silniku 6A12 lub podobnym? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-04-2008, 22:27
|
|
|
wymieniał..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-04-2008, 22:44
|
|
|
doss_bastard napisał/a: | a wymienial moze ktos pasek rozrzadu w silniku 6A12 lub podobnym? |
tak - np. ja |
|
|
|
 |
doss_bastard [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2008, 18:59
|
|
|
to na rekach bede nosil za wskazowki dotyczące wymiany, ew. jakby ktos mila jakis opis caly jak wymienic.... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-04-2008, 11:24
|
|
|
najprosciej sciagnij manuala z dzialu FAQ - tam jest wszystko opisane krok po kroku
opisywanie tego na forum jest naprawde zbyt dlugie
moge Ci jedynie udzielic malych wskazowek:
- do odkrecenia dolnej obudowy rozrzadu musisz wyjac rurke bagnetu oleju - poprostu wyrywasz ja do gory
- napianacz hydrauliczny ustawiasz zgodnie z manualem - tzn. miedzy 3.8 a 4.5 mm (i jak pisza poczekac 15 minut, to czekaj)
- do wymiany pompy wody trzeba odkrecic pompe wspomagania - jej mocowanie zakrywa sruby pompy wody (jak nie masz dobrych kluczy i zrecznosci malpy, to do odkrecenia mocowania pompy wspomagania trzeba zdjac chlodnice)
to w sumie najwazniejsze wskazowki
uwazaj jeszcze na czujnik polozenia walu - jest pod zebatka na wale |
|
|
|
 |
|
|