Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pływają wolne obroty
Autor Wiadomość
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 30-04-2008, 22:45   

axg napisał/a:
Witam
Nie chce zakladac nowego tematu wiec podepne sie tutaj.
Zabralem sie za czyszczenie silnika krokowego. Odkrecilem 3 srubki, ale zamiast calego silnika z przepustnicy wyszla tylko czarna obudowa z uzwojeniem. Wszystkie pozostale elementy silnika czyli lozysko, wirniczek z podkladka i zebatka, pierscien zostaly w przepustnicy i nie dalo sie ich wyciagnac. Nie chcialem wyciagac na sile, czy tak powinno byc ?
Pomierzylem tylko rezystancje na poszczegolnych uzwojeniach , wszystko z nia ok. - 30kohm.


to tak jakbyś wyciągnął wirnik rozrusznika bez jego demontażu :lol:

krokowy jest przykręcony dwoma śrubkami na klucz 7 lub 8
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 04-05-2008, 17:11   

zabrałem sie za ustawianie wolnych obrotów, no i....
Krokowiec w 4G6 inaczej sie zachowuje niz wg opisu krzyżaka, otóż tylko gdy zimny jest silnik słychac bzykniecie krokowca, przy przekreceniu kluczyka i po wylaczeniu stacyjki, krokowiec po parunastu sekundach nie bzyka ponownie.
Na ciepło wogóle nie słyszałem krokowca (nie wiem czy tak ma byc).
Wiec poprostu nagrzałem silnik, wyłączyłem, odłączyłem krokowca, ustawiłem 850-900, reset kompa i adaptacja. Efekt taki że na benzynie dalej mam ok 600-700, czasem tylko mam ok 850, silnik nie pracuje idealnie, słychać czasami tak jakby wypadnięcia zapłonów, ew odczuwalne jako drgnięcia silnika. Na gazie natomiast mam obroty ok 850-900 i trzymają się idealnie, bez odczuwalnych na benzynie delikatnych szarpnięć.
Dodam jeszcze ze gdy przegazuje sie na benzynie, obroty spadną do ok 900, tak utrzymują sie ok 10s pozniej spadają czasami i do 600.
Wg manuala obroty ustawia sie mutem-II znalazlem tez opis diagnozy krokowca, tam jest tylko napisana rezystancja uzwojeń, oraz to, że na zimno silniczek musi bzyknąć przy włączaniu zapłonu.

Co zrobiłem źle, że obroty dalej mam rozregulowane?
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2008, 18:03   

JaGrab3 napisał/a:

...
Tak na marginesie poprawilem tps, bo wskazywal 0.65V, teraz ma 0.5 ale obroty troche za niskie...


TPS tak trzeba ustawić, aby "wiedział" kiedy jest naciskany gaz, a kiedy luz - bo wtedy właśnie do pracy rusza krokowy.
To napięcie typowo wynosi (0.4 - 0.8)V czyli moment przejścia "zwarcie/rozwarcie". U mnie jest ok. 0.7V

ustawienie 0.5V było tylko w modelach E3x

jak ustawiałeś jałowe wcześniej odpinając krokowy???
złącze do ustawiania jałowych było zwarte?
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2008, 19:09   

Cytat:
to tak jakbyś wyciągnął wirnik rozrusznika bez jego demontażu :lol:

krokowy jest przykręcony dwoma śrubkami na klucz 7 lub 8


No wlasnie, odkrecilem 3 srubki i zeszla tylko sama obudowa , natomiast sam wirnik pozostal w przepustnicy i nie moglem go zdemontowac. Jak sie do tego zabrac ?
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 04-05-2008, 20:36   

BodoV6, no wlasnie, dzisiaj sprawdzilem w manualu ze dopuszczalna wartosc tps jest u mnie od 0.3 do 1V, tak ze moje 0.5 to nic nie znaczy w sumie. To teraz pytanie jaką prawidłową wartość ustawić na tps'ie? Taką jaka wywołuje już najmniejszą zmianę przy poruszeniu przepustnicą?.
Nie zwierałem żadnego złącza podczas ustawiania wolnych, tylko odpiąłem krokówkę, nie wiedzialem ze jest jakies łącze do zwarcia. Jak je znajdę, prosze o opis.
Czy samo zwarcie łącza nie powoduje bypasowania krokówki? Czy moze ma jakies jeszcze inne zadania?
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2008, 21:33   

axg napisał/a:

No wlasnie, odkrecilem 3 srubki i zeszla tylko sama obudowa , natomiast sam wirnik pozostal w przepustnicy i nie moglem go zdemontowac. Jak sie do tego zabrac ?


po skręceniu "tak jak było na początku :lol: " odkręcasz dwie i tylko te dwie śrubki kluczem 8.
krokowy mógł się przykleić do gniazda, więc musisz go poruszać prawo/lewo. jego obudowa wchodzi z 1cm w głowicę

[ Dodano: 04-05-2008, 22:15 ]
dla JaGrab3

ustawienie tps
-Zdjąć wtyczkę z TPS.
-poluzować tps
-Do pinów bodajże 1. i 2. (lub innych) podłączyć omomierz. bedzie wskazywał do 100ohm lub rozwarcie
-przekręcać TPS zgodnie ze wskazówkami zegara aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-delikatnie pociągnąć linkę gazu na odchylenie przepustnicy o 0.5mm max
-przekręcać znowu TPS zgodnie ze wskazówkami zegara aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-Przykręcić TPS w tym położeniu. (jest to takie położenie przepustnicy gdzie komputer ECU wie, że zdjęto nogę z gazu i to on ma regulować obroty)
-Założyć wtyczkę TPS

można to robić woltomierzem wkłuwając się w odpowiednie przewody i wtedy nie zdejmujemy wtyczki tps i zapłon na ON i obserwujemy gwałtowny zanik napięcia lub jego skok do prawie 5V

jałowe obroty
-Silnik rozgrzany na max, koła na wprost, bieg automatu na P lub N, wszystkie odbiorniki prądu wyłączone.
-Podłączyć do masy złącze do ustawiania zapłonu. (u mnie 1przewodowe obudowa jasnobrązowa na środku przy grodzi)
-ustawić obroty (750 +/-100), śrubką główną (przy TPS, wkrętakiem krzyżakowym).
-Jeśli są OK, to wyłączyć silnik, odłączyć ten kabelek od masy (wszystko jak do normalnej jazdy).
-Wskazane jest nauczenie ECU wolnych obrotów i skasowanie wszystkich błędów, czyli na minutę odłączamy ujemną klemę i uruchamiamy go na jałowych obrotach do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy (10-15minut) wszystkie odbiorniki wyłączone, nie przegazowywujemy
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 05-05-2008, 13:28   

Dzieki BodoV6, powiedz mi jeszcze te przepisy to z głowy czy skondś wyczaiłeś?
Wiem ze jestem czepialski, ale jezeli chodzi o tps to:
na pinach 1 i 2 mam zmiane oporu z opornika (dokładnie to mierzyłem napięcie) i przechodzi ona dość płynnie. Napięcie zmienia mi sie od 0.5 do 4.90. Tak ze zwarcie nie zmieni sie na rozwarcie na omomierzu, jest tam caly czas ciągłość.
Pogrzebałem w manualu i znalazłem taki opis diagnozy tps:
1 i 2 na nich ma być ciągła zmiana napięcia od ok 0.3 do ok 5V, tak ze u mnie jest ok, dodatkowo przy zamknietej przepustnicy napiecie powinno byc 0.3-1V lub wg suplementu z 2000r 0.5-1V. Wnioskuję ze tutaj chodzi tylko i wyłącznie o to zeby potencjometr zmieniał płynnie opór bez przeskoków itp.
Dodatkowo jest w manualu opisana opcja ze dla silników bez TCL (a ja taki mam) mierzymy piny 3i4, gdzie 3 to idle position switch, a 4 to masa. Tutaj zasada ma byc taka jak pisałeś, dla zamknietej przepustnicy miedzy 3i4 ma byc zwarcie, dla otwartej przepustnicy ma byc rozwarcie. I tutaj wydaje mi sie ze jest całe klu regulacji, nie regulujemy napięcia na 1i2 tylko dbamy o to zeby dobrze było ustawione zwarcie miedzy 3i4. Bede miał czas to pogrzebię i napisze oczywiscie.

Co do wolnych obrotów, to czy łącze do ustawiania zapłonu (wyłącza wyprzedzanie) też wyłącza krokówke?? Nie znalazłem tego już w manualu. Ale skoro piszesz ze tak jest to po ustawieniu wolnych, tak jak opisałeś, czyli :
Masuję złącze, ustawiam wolne...
Nastepnie powinienem ustawic tps na zwarcie 3i4, a nastepnie zaadoptowac kompa...
Tak mniemam powinno byc dla poprawnej regulacji - jezeli nie to poprawcie.

[ Dodano: 05-05-2008, 13:30 ]
Ach to pewnie twoj przepis jest dla pinów 3i 4 tak myślę.. teraz zobaczylem ze w nawiasie napisałeś (lub innych)
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2008, 17:55   

pin 1 - przewód czarny
2 - żółty z czerwonym itd
"zwarcie" na omomierzu to dokładniej rezystancja od 30 do płynnie ok. 200ohm i skok na rozwarcie
omomierzem jest wygodniej i bezpieczniej (najlepiej analogowym)

podstawa opisu ze "starego forum" od Chi-Men i Krzyżak

no i krokowy się nie odłącza przy ustawianiu obrotów :mrgreen:
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 13-05-2008, 00:28   

Zaintrygował mnie to masowanie złącza do ustawiania zapłonu. Przelookałem manuala i jedyne co znalazłem to, że jak sie podłącza mut-II w celu jakiegokolwiek sprawdzania czy to obrotów czy zapłonu to trzeba masować 1 pin ze złącza, ale tego od wtyczki w kabinie. Nic nie znalazłem apropos złącza w komorze silnika... wyjaśni to może ktoś?
Co do TPS to sprawdziłem, i jest tak, że u mnie piny 3i4 działają na zwarciu i rozwarciu, gdzie zwarcie ma byc dla zamkniętej przepustnicy. Sposób regulacji tego dokladnie tak jak BodoV6, opisał - dziekuje bardzo.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.