Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
12-06-2008, 15:33
GASNĄCE WSZYSTKO
Autor Wiadomość
SZOG 
Forumowicz


Auto: LANCER 1991 SPACE GEAR 1996
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 53
Skąd: GDAŃSK-OKOLICE
  Wysłany: 02-06-2008, 11:17   GASNĄCE WSZYSTKO

Witam
Proszę koleżanki i kolegów o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.
Objawy i okoliczności: samochód się porusza, przejechał około 200km jest w trasie ponad 3 godziny,nagle gasną wszelkie kontrolki, obrotomierz itp., wszystko spada na zero, silnik pracuje. Napięcie na akumulatorze 12,4V przy pracującym silniku. Silnik wyłączam sprawdzam płyny itp. wszystko O.K. Po odpaleniu silnika elektryka niby działa przejeżdżam jeszcze 60km bez świateł, nawiewu itp. I z duszą na ramieniu, bo cały czas święcą się kontrolki ładowania i poziomu oleju. I właśnie gdyby tylko ładowania to obstawiałbym szczotki alternatora (auto ma 130tyś przebiegu), ale ta kontrolka poziomu oleju?
Pozdrawiam

Space Gear PA4W silnik 4G64
_________________
Mówię im Space Gear a słyszę Spice Girls?
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 02-06-2008, 11:23   

Sprawdź zmasowanie silnika i alternatora do nadwozia. Kiedyś mi się upalił przewód masy i też wszystko świeciło i nic nie działało.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-06-2008, 11:59   

SZOG napisał/a:
Napięcie na akumulatorze 12,4V przy pracującym silniku.


Alternator nie ładuje

SZOG napisał/a:
nagle gasną wszelkie kontrolki, obrotomierz itp., wszystko spada na zero, silnik pracuje


Tak to jest sprytnie zrobione (nawet do końca nie wiem jak), że przy braku ładowania wyłączane są po kolei różne odbiorniki żeby silnik jeszcze jechał
 
 
SZOG 
Forumowicz


Auto: LANCER 1991 SPACE GEAR 1996
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 53
Skąd: GDAŃSK-OKOLICE
Wysłany: 02-06-2008, 12:15   

Tak wiem, że 12,4 to jest za mało powinno być około 14-tu, dzisiaj spróbuje dobrać się do alternatora, i sprawdzić stan szczotek. Przy okazji 2 pytania 1)gdzie kupić nowe szczotki?. 2) Czy podczas zdejmowania alternatora muszę odłączyć klemy z akumulatora?
Pozdrawiam
_________________
Mówię im Space Gear a słyszę Spice Girls?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-06-2008, 12:52   

SZOG napisał/a:
1)gdzie kupić nowe szczotki?


Najlepiej jakiś serwis/sklep gdzie zajmują się regeneracją rozruszników i alternatorów.

SZOG napisał/a:
) Czy podczas zdejmowania alternatora muszę odłączyć klemy z akumulatora?


Koniecznie!
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2008, 01:58   

po co bedzie ciekawiej:D
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-06-2008, 10:47   

A nie zgubiłeś przypadkiem paska klinowego ? ;)
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
SZOG 
Forumowicz


Auto: LANCER 1991 SPACE GEAR 1996
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 53
Skąd: GDAŃSK-OKOLICE
Wysłany: 03-06-2008, 11:39   

No nie paska nie zgubiłem :) . Alternator zdjęty zaniosę go dzisiaj do naprawy, rozmawiałem z gościem i poprosiłem by przed oględzinami sprawdził go na stanowisku pomiarowym. Z demontażem było trochę kłopotu, skubaniec jest wkomponowany pomiędzy pompę wspomagania a filtr oleju i bez odkręcenia tego drugiego nie chciał zejść, więc przy okazji mam i wymianę oleju.
Pozdrawiam

[ Dodano: 05-06-2008, 11:00 ]
Alternator zrobiony było zwarcie. Dzisiaj lub jutro montaż, aby na tym się skończyło.
Pozdrawiam
_________________
Mówię im Space Gear a słyszę Spice Girls?
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-06-2008, 01:16   

SZOG napisał/a:

Alternator zrobiony było zwarcie. Dzisiaj lub jutro montaż, aby na tym się skończyło.


Czekamy na relację z montażu :)
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
SZOG 
Forumowicz


Auto: LANCER 1991 SPACE GEAR 1996
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 53
Skąd: GDAŃSK-OKOLICE
Wysłany: 08-06-2008, 15:15   

Witam jest tak: alternator założony restart komp. poszedł bez większych problemów, 15 minut z wszystkimi odbiornikami, no i na tym bym mógł zakończyć temat gdyby nie, ale!! Ale jest takie. Pojechałem sprawdzić czy wszystko jest ok i początkowo nic nie doskwierało, puściłem się nawet obwodnicą by auto trochę przegonić i gdy już wracałem zatrzymałem się przy czerwonych światłach i jest ból. Ponownie zauważyłem palące się kontrolki ładowania i poziomu oleju. Ruszyłem i po 50-100 metrach wszystko ponownie ok. Szybko do garażu i bez gaszenia silnika pomiary. Napięcie na akumulatorze bez włączonych odbiorników 13,38 V, 1) włączone światła 13,1V 2) światła plus nawiew 12,75V 3) światła plus nawiew plus nawiew na tył 12,57V. Wszystko przy obrotach około 700-:-800obr/min. Włączone wszystko, co powyżej plus Klima 12,57V, ale obroty około 1200. Przy czym podczas prób „garażowych” kontrolki ani razu się nie zapaliły. Jedyne, co mi przychodzi do głowy to podkręcić mu obroty o jakieś 100obr/min. Proszę o inne sugestie
Pozdrawiam

ps: Przejechałem do pracy ( około 20km) kontrolki się nie świeciły. Z odbiorników włączone tylko radio światła i nawiew na 1-nke. Ale obroty po wyłączeniu odbiorników tuż przed zgaszeniem silnika spadły no około 500-600obr/min. Chyba jeszcze raz restartuje kompa.
_________________
Mówię im Space Gear a słyszę Spice Girls?
Ostatnio zmieniony przez SZOG 09-06-2008, 07:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-06-2008, 16:50   

Stawiam na śniedź, rdzę lub inny nalot utrudniający przepływ prądu na którymś łączeniu, kostce, wtyczce, przez co mamy straty napięcia w instalacji albo jakieś małe zwarcie. Tyle mogę zasugerować od siebie, ale może ktoś bardziej naprowadzi na rozwiązanie problemu.
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-06-2008, 16:26   

te napięcia to deko niskie są...
Powinny być 13,8 - 14,4 V
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 01-08-2008, 10:43   

a ja mam pytanie, czy te kontrolki się świeciły:


??
bo jak tak to ja miałem identyczne objawy, wymieniłem regulator napięcia w alternatorze i niby wszystko jest ok, sprawdzałem każdy podzespół według książki serwisowej w alternatorze. Po założeniu brak ładowania :) .
_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
atka13 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Space Gear
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 15 Sie 2010
Posty: 2
Skąd: Świdwin
Wysłany: 15-08-2010, 18:47   

To tak jak bym czytała o kłopotach w moim samochodzie. Włączają się kontrolki od akumulatora od ABS i od oleju. Często się włączały, ale wszystko działało. W pewnym momencie alternator przestał ładować. Podobno spalił się alternator. Fachowiec przewinął uzwojenie i niby jest dobry. Po zamontowaniu było przez chwile w porządku. A teraz znowu mi się "palą". Po włączeniu silnika i odłączeniu klemy od akumulatora zaczynają wariować wycieraczki (jakieś zwarcie?) kontrolki nie gasną Może ktoś ma jakiś pomysł
 
 
SZOG 
Forumowicz


Auto: LANCER 1991 SPACE GEAR 1996
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 53
Skąd: GDAŃSK-OKOLICE
Wysłany: 24-08-2010, 16:47   

Witam
W moim przypadku przyczyną był przekaźnik dodatkowych halogenów. Wywaliłem minęły 2 lata jest O.K.
_________________
Mówię im Space Gear a słyszę Spice Girls?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.