Przesunięty przez: Hubeeert 05-04-2006, 15:08 |
[CA1A 1.3] Zapalił i zaraz zgasł - co to może być? |
Autor |
Wiadomość |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-04-2006, 18:26 [CA1A 1.3] Zapalił i zaraz zgasł - co to może być?
|
|
|
szok!
odpalam go dzisiaj kilka obrotów i zgasł! pierwszy raz cos takiego! (zrobiłem nimprawie 20 tys). Odpalam po raz drugi nie zgasł ale obroty prawie zero i coś strasznie stuka pod maską telepało nią konkret
musiałem byc w pracy wiec gaz. Do 2000 obrotów auto szło ale po wyzej 2000 2500 silny stukot pod maską i prawie zero przyspieszenia. Na LPG i benzynie to samo. (nerwowe załamanie )
po ok 10 min takiej jazdy nagle wszystko sie uspokoiło, auto przyspiesza i jest ok.
Odpaliłem go na ciełym silniku i ok.Po pracy na zimno odpala i normalnie jedziemy
Nie wiem z czym może byc problem, colt zaliczył juz 131 tys i na pewno bedzie sie to powtarzac (oby nie!)
Moze ktoś miał podobny problem i mi coś podpowie. na pewno bedzie wiele opcji ale od czego zaczać????
pozdro |
_________________ Michał Kraków |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:56, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
gasioreq87 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2006, 12:04
|
|
|
No moim zdaniem to są świece i przewody elektryczne do wymiany , no ale moge sie mylić , wkażdym badz razie samochod zachowuje sie tak jakby jezdził na 3 garach , po przejechaniu kawałka i rozgrzaniu sie wszystko ustaje... ja wymieniłem te rzeczy i ustało:) |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-04-2006, 17:32
|
|
|
chyba zaczne od tego, chyba raczej to łatwo zrobić we własnym zakresie (nie jestem mechanikiem)
gosioreq jakie dałeś świece i kable (cenka?) chyba że do 16 v są inne
czy do colta jest dedykowany klucz do świec? |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
r_oman73 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2006, 09:21
|
|
|
Witam wymieniałem świece jak kupiłem auto [ w zeszłym roku].
Swiece cena ok 50zł komplet .
Największy problem był z kluczem mechanik musiał dorabiać [strasznie długi klucz] |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 03-04-2006, 10:04
|
|
|
Klucz z przedluzka i nasadka w ub. roku w granicach kilkunastu pln w sklepie. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-04-2006, 22:06
|
|
|
dzieki za odpowiedzi ile mniej więcej musi być tego przedłużenia
czy zmieniać od razu kable czy na początek tylko świece? na jakich Wy jeździcie ?
we czwartek wezme sie za wymiane a dziś colt odpalił jak zwykle bez problemów na wszyskie gary - dziwne
p.s. czy dla mechanika-laika takiego jak ja to trudna robota? są komplikacje? |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2006, 22:39
|
|
|
zacznij od wymiany swiec, wytarcia do sucha kabli WN i ewentualnie wyczyszczenia kopulki od wewnatrz. Mialem taka sama jazde tydzien temu, po przeczyszczeniu chodzi jak zloto
tak wogole to proponuje zajrzec tutaj
i.... powodzenia |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez piwkotom 03-04-2006, 22:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2006, 22:39
|
|
|
Kokos napisał/a: | p.s. czy dla mechanika-laika takiego jak ja to trudna robota? są komplikacje? |
W 4G13 wymiana świec to prosta sprawa. Ja wprawdzie zakupiłem specjalny klucz do świec ale to o kant d** potłuc. Zastąpiłem go nasadką (bodaj 21) z przedłużką (ok. 20 cm) i grzechotką. Zestaw w supermarkecie za kilkanaście złotych w zupełności wystarczy do tego i do jeszcze paru innych zastosowań. Po prostu ściągasz fajkę ze świecy, wykręcasz świecę i zastępujesz nową. Za komplet świec NGK zapłaciłem 37 PLN. Pamiętaj tylko, by przed założeniem nowej świecy ustawić szczelinomierzem przerwę na elektrodzie. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
raddex
m3m&mitsumaniak

Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1239 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-04-2006, 23:03
|
|
|
tutaj sa odpowiednie symbole swiec do odpowiednich silnikow
 |
_________________ Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 04-04-2006, 15:59
|
|
|
Czasem jak sa swiece dlugo nie odkrecane i sa zapieczone to nie tak latwo je odkrecic.
Trzeba uwazac zeby jej nie urwac. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-04-2006, 23:50
|
|
|
witam
wreszcie wymieniłem te świece nie były zapieczone - Latwo poszło
Był tylko jeden problem - musiałem kupić dwa klucze do świeć 16 mm (chyba) i 21 , bo stare miały mniejszy sześciokąt, a nowe 21 mm
Te stare to były NGK BKR6EK są nieco mniejsze i mają inne zakończenie dwie elektrody (nie wiem jak wrzucić fotke) - czy ma to jakieś znaczenie?
Jak często zmieniacie świece?
Te stare to chyba do kosza?
jeszcze raz dzieki za porady
teraz chyba trzeba sie wziać za falujące obroty na luzie ale to chyba bardziej skomplikowane
pozdro |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2006, 08:31
|
|
|
Kokos napisał/a: | teraz chyba trzeba sie wziać za falujące obroty na luzie ale to chyba bardziej skomplikowane | Eeee- dasz rade . Może w weekend znajdę chwilę i wrzucę manual by Krzyzak. Ustawisz samodzielnie raz a porządnie i problemy znikną. Ja jedziłem po różnych mechanikach przez prawie półtora roku i nic. W końcu zabrałem się za to sam i od tamtej pory jest git. |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-04-2006, 17:05
|
|
|
fu**k
dziś znowu jeden cylinder nie palił, przez dwa tygodnie było bez problemu
czy teraz czas na wymianę kabli wysokiego napięcia?
jezeli tak to jakie? po jakich przebiegach trzeba je wyminiać?
pozrawiam |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
|