Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
05-04-2006, 15:08
[CA1A 1.3] Zapalił i zaraz zgasł - co to może być?
Autor Wiadomość
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-04-2006, 18:26   [CA1A 1.3] Zapalił i zaraz zgasł - co to może być?

szok! :shock:
odpalam go dzisiaj kilka obrotów i zgasł! pierwszy raz cos takiego! (zrobiłem nimprawie 20 tys). Odpalam po raz drugi nie zgasł ale obroty prawie zero i coś strasznie stuka pod maską telepało nią konkret
musiałem byc w pracy wiec gaz. Do 2000 obrotów auto szło ale po wyzej 2000 2500 silny stukot pod maską i prawie zero przyspieszenia. Na LPG i benzynie to samo. (nerwowe załamanie :| )
po ok 10 min takiej jazdy nagle wszystko sie uspokoiło, auto przyspiesza i jest ok.
Odpaliłem go na ciełym silniku i ok.Po pracy na zimno odpala i normalnie jedziemy
Nie wiem z czym może byc problem, colt zaliczył juz 131 tys i na pewno bedzie sie to powtarzac (oby nie!)
Moze ktoś miał podobny problem i mi coś podpowie. na pewno bedzie wiele opcji ale od czego zaczać????
pozdro
_________________
Michał Kraków
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gasioreq87
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2006, 12:04   

No moim zdaniem to są świece i przewody elektryczne do wymiany , no ale moge sie mylić , wkażdym badz razie samochod zachowuje sie tak jakby jezdził na 3 garach , po przejechaniu kawałka i rozgrzaniu sie wszystko ustaje... ja wymieniłem te rzeczy i ustało:)
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-04-2006, 17:32   

chyba zaczne od tego, chyba raczej to łatwo zrobić we własnym zakresie (nie jestem mechanikiem)
gosioreq jakie dałeś świece i kable (cenka?) chyba że do 16 v są inne :roll:
czy do colta jest dedykowany klucz do świec?
_________________
Michał Kraków
 
 
r_oman73
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2006, 09:21   

Witam wymieniałem świece jak kupiłem auto [ w zeszłym roku].
Swiece cena ok 50zł komplet .
Największy problem był z kluczem mechanik musiał dorabiać [strasznie długi klucz]
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 03-04-2006, 10:04   

Klucz z przedluzka i nasadka w ub. roku w granicach kilkunastu pln w sklepie.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-04-2006, 22:06   

dzieki za odpowiedzi ile mniej więcej musi być tego przedłużenia
czy zmieniać od razu kable czy na początek tylko świece? na jakich Wy jeździcie ?
we czwartek wezme sie za wymiane a dziś colt odpalił jak zwykle bez problemów na wszyskie gary - dziwne
p.s. czy dla mechanika-laika takiego jak ja to trudna robota? są komplikacje?
_________________
Michał Kraków
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-04-2006, 22:39   

zacznij od wymiany swiec, wytarcia do sucha kabli WN i ewentualnie wyczyszczenia kopulki od wewnatrz. Mialem taka sama jazde tydzien temu, po przeczyszczeniu chodzi jak zloto ;)
tak wogole to proponuje zajrzec tutaj

i.... powodzenia ;)
_________________
Ostatnio zmieniony przez piwkotom 03-04-2006, 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2006, 22:39   

Kokos napisał/a:
p.s. czy dla mechanika-laika takiego jak ja to trudna robota? są komplikacje?

W 4G13 wymiana świec to prosta sprawa. Ja wprawdzie zakupiłem specjalny klucz do świec ale to o kant d** potłuc. Zastąpiłem go nasadką (bodaj 21) z przedłużką (ok. 20 cm) i grzechotką. Zestaw w supermarkecie za kilkanaście złotych w zupełności wystarczy do tego i do jeszcze paru innych zastosowań. Po prostu ściągasz fajkę ze świecy, wykręcasz świecę i zastępujesz nową. Za komplet świec NGK zapłaciłem 37 PLN. Pamiętaj tylko, by przed założeniem nowej świecy ustawić szczelinomierzem przerwę na elektrodzie.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-04-2006, 23:03   

No i ważna sprawa do 4G13 MULTI ECI świece NGK BPR5ES-11 bo mają szczelinę 1,1mm, a nie 0,8 jak NGK BP5ES które stosuje się w 4G13 gaźnikowych.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
raddex 
m3m&mitsumaniak


Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 1239
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-04-2006, 23:03   

tutaj sa odpowiednie symbole swiec do odpowiednich silnikow

_________________
Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 04-04-2006, 15:59   

Czasem jak sa swiece dlugo nie odkrecane i sa zapieczone to nie tak latwo je odkrecic.
Trzeba uwazac zeby jej nie urwac.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-04-2006, 23:50   

witam
wreszcie wymieniłem te świece nie były zapieczone - Latwo poszło :mrgreen:
Był tylko jeden problem - musiałem kupić dwa klucze do świeć 16 mm (chyba) i 21 , bo stare miały mniejszy sześciokąt, a nowe 21 mm
Te stare to były NGK BKR6EK są nieco mniejsze i mają inne zakończenie dwie elektrody (nie wiem jak wrzucić fotke) - czy ma to jakieś znaczenie?
Jak często zmieniacie świece?
Te stare to chyba do kosza?
jeszcze raz dzieki za porady
teraz chyba trzeba sie wziać za falujące obroty na luzie ale to chyba bardziej skomplikowane
pozdro
_________________
Michał Kraków
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2006, 08:31   

Kokos napisał/a:
teraz chyba trzeba sie wziać za falujące obroty na luzie ale to chyba bardziej skomplikowane
Eeee- dasz rade ;) . Może w weekend znajdę chwilę i wrzucę manual by Krzyzak. Ustawisz samodzielnie raz a porządnie i problemy znikną. Ja jedziłem po różnych mechanikach przez prawie półtora roku i nic. W końcu zabrałem się za to sam i od tamtej pory jest git.
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-04-2006, 17:05   

fu**k
dziś znowu jeden cylinder nie palił, przez dwa tygodnie było bez problemu
czy teraz czas na wymianę kabli wysokiego napięcia?
jezeli tak to jakie? po jakich przebiegach trzeba je wyminiać?
pozrawiam :D
_________________
Michał Kraków
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.