Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrobią i skrzypią hamulce
Autor Wiadomość
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 02-10-2008, 21:41   Skrobią i skrzypią hamulce

Jak w temacie. Przy hamowaniu z każdej prędkości z prawego koła dobiega jakby skrzypienie metalu o metal. Dźwięk zdecydowanie związany z obracaniem się koła - przerywany. Przy większych prędkościach wręcz szarpie autem tak jakby tarcza była krzywa i nie było ciągłego styku klocka. Tylko, że tarcze i klocki są nowe! No i ten dźwięk, jakby klocek już się skończył. Co to może być? Mój mechanior na urlopie, a ja boję się jeździć.
 
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2008, 22:18   

I słusznie że się boisz jeździć.Prawdopodobnie na jednym z klocków nie ma już warstwy okładziny i sama blacha szoruje po tarczy a to zjawisko szarpania przy hamowanu to efekt zgrzewania się blach. Moim zdaniem klocki do wymiany i sądząc po objawach tarcze także no... możliwe że do przeszlifowania jeżeli grubość ich na to pozwoli.
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 04-10-2008, 00:28   

to że tarcze sa nowe nie znaczy ze sie nie zwichrowały jesli np od początku ich uzytkowania chamowałes ostro itp. Sprawdz tarcze czy sa równe a co do tarcia to nie zawsze oznacza ze juz sie skonczyły bo ja treraz mam prawie nowe klocki i tarcze i tez przy chamowaniu słychać jakby ich juz nie było a sa prawie nie zużyte
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 04-10-2008, 09:00   

Panowie, dzięki za odpowiedzi ale nie czytacie dokładnie

a.m.o.s napisał/a:
Tylko, że tarcze i klocki są nowe!
- sprawdzone

A skoro są nowe, to skąd to szarpanie?
 
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 04-10-2008, 09:06   

a ile na nich przejechałeś? jeśli już przy pierwszej jezdzie ci sie tak robiło to znaczy ze tarcze krzywe, pamietaj ze pierwsze 200km nalezy w miare delikatnie jezdzić zeby nie zwichrowac tarcz
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
will
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 11:37   

tarcze mogą być krzywe a klocki to zależy jakie kupiłeś jeżeli jakąś chińszczyznę lub polskie tanie klocki to mogą szorować po tarczy ponieważ są wykonane z niezbyt solidnych materiałów tarcze jako nowe mogą być też zwichrowane najlepiej sprawdzić na maszynie jakie maja bicie jeżeli są krzywe to spokojnie możesz je zareklamować do sklepu
 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 05-10-2008, 13:58   

Ja osobiście nic nie kupowałem. Auto przyjechało ze Szwajcarii już z nowymi tarczami i klockami. Klocki są ori, tarcze muszę sprawdzić. Mam papiery z badania technicznego, które nie bardzo umiem interpretować:

Oś1:.........................................koło L................koło P
opory toczenia [kN]...................0,00...................0,30
max. siła hamowania[kN]...........3,84 *P..............3,95
różnica siły hamowania[%].........................3
Oś2:
opory toczenia[kN].....................0,20...................0,35
max. siła hamowania[kN]...........1,78...................2,25 *P
różnica sił hamowania[%]..........................21

*P - wystąpienie poślizgu


Co w praktyce oznacza to *P?
Czy 21% na tylnej osi to nie za dużo?
Czy coś to wyjaśnia w temacie?
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 17:36   

Z zapisu wynika że masz zwiększone oporu toczenia i większą siłę hamowania. Zwiększone pory toczenia to możliwe że zacisk w prowadnicy lub tłoczek nie cofa się szybko i daleko aby koło toczyło się swobodnie. Gdybanie tu nic nie da tylko lewarek ,koło zdjąć popatrzeć.A jeżeli kol. myśli że z Austrii i napisane że nowe no to buta mu jak się urwie to będzie wiadomo co mu było.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-10-2008, 21:20   

A moze poprostu żle załozone zostały, nie wyczyszczona piasta, do tego zpieczone.
Trzeba przegladanąć to wszytko.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.