Skrobią i skrzypią hamulce |
Autor |
Wiadomość |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 02-10-2008, 21:41 Skrobią i skrzypią hamulce
|
|
|
Jak w temacie. Przy hamowaniu z każdej prędkości z prawego koła dobiega jakby skrzypienie metalu o metal. Dźwięk zdecydowanie związany z obracaniem się koła - przerywany. Przy większych prędkościach wręcz szarpie autem tak jakby tarcza była krzywa i nie było ciągłego styku klocka. Tylko, że tarcze i klocki są nowe! No i ten dźwięk, jakby klocek już się skończył. Co to może być? Mój mechanior na urlopie, a ja boję się jeździć. |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2008, 22:18
|
|
|
I słusznie że się boisz jeździć.Prawdopodobnie na jednym z klocków nie ma już warstwy okładziny i sama blacha szoruje po tarczy a to zjawisko szarpania przy hamowanu to efekt zgrzewania się blach. Moim zdaniem klocki do wymiany i sądząc po objawach tarcze także no... możliwe że do przeszlifowania jeżeli grubość ich na to pozwoli. |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 04-10-2008, 00:28
|
|
|
to że tarcze sa nowe nie znaczy ze sie nie zwichrowały jesli np od początku ich uzytkowania chamowałes ostro itp. Sprawdz tarcze czy sa równe a co do tarcia to nie zawsze oznacza ze juz sie skonczyły bo ja treraz mam prawie nowe klocki i tarcze i tez przy chamowaniu słychać jakby ich juz nie było a sa prawie nie zużyte |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 04-10-2008, 09:00
|
|
|
Panowie, dzięki za odpowiedzi ale nie czytacie dokładnie
a.m.o.s napisał/a: | Tylko, że tarcze i klocki są nowe! | - sprawdzone
A skoro są nowe, to skąd to szarpanie? |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 04-10-2008, 09:06
|
|
|
a ile na nich przejechałeś? jeśli już przy pierwszej jezdzie ci sie tak robiło to znaczy ze tarcze krzywe, pamietaj ze pierwsze 200km nalezy w miare delikatnie jezdzić zeby nie zwichrowac tarcz |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
will [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2008, 11:37
|
|
|
tarcze mogą być krzywe a klocki to zależy jakie kupiłeś jeżeli jakąś chińszczyznę lub polskie tanie klocki to mogą szorować po tarczy ponieważ są wykonane z niezbyt solidnych materiałów tarcze jako nowe mogą być też zwichrowane najlepiej sprawdzić na maszynie jakie maja bicie jeżeli są krzywe to spokojnie możesz je zareklamować do sklepu |
|
|
|
 |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 05-10-2008, 13:58
|
|
|
Ja osobiście nic nie kupowałem. Auto przyjechało ze Szwajcarii już z nowymi tarczami i klockami. Klocki są ori, tarcze muszę sprawdzić. Mam papiery z badania technicznego, które nie bardzo umiem interpretować:
Oś1:.........................................koło L................koło P
opory toczenia [kN]...................0,00...................0,30
max. siła hamowania[kN]...........3,84 *P..............3,95
różnica siły hamowania[%].........................3
Oś2:
opory toczenia[kN].....................0,20...................0,35
max. siła hamowania[kN]...........1,78...................2,25 *P
różnica sił hamowania[%]..........................21
*P - wystąpienie poślizgu
Co w praktyce oznacza to *P?
Czy 21% na tylnej osi to nie za dużo?
Czy coś to wyjaśnia w temacie? |
_________________ Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2008, 17:36
|
|
|
Z zapisu wynika że masz zwiększone oporu toczenia i większą siłę hamowania. Zwiększone pory toczenia to możliwe że zacisk w prowadnicy lub tłoczek nie cofa się szybko i daleko aby koło toczyło się swobodnie. Gdybanie tu nic nie da tylko lewarek ,koło zdjąć popatrzeć.A jeżeli kol. myśli że z Austrii i napisane że nowe no to buta mu jak się urwie to będzie wiadomo co mu było. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 05-10-2008, 21:20
|
|
|
A moze poprostu żle załozone zostały, nie wyczyszczona piasta, do tego zpieczone.
Trzeba przegladanąć to wszytko. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|