 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[SIGMA]Filtr oleju do automatu F4A33 - JAK TO WYGLADA? |
Autor |
Wiadomość |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2008, 20:26
|
|
|
lukasz z tego co się zorientowałem to mówia że filtr i olej w skrzyni biegów powinno sie zmieniać co drugą wymianę oleju w silniku i wtedy jesteś pewny że nie zajedziesz automatu |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-11-2008, 20:29
|
|
|
batman-1 napisał/a: | lukasz z tego co się zorientowałem to mówia że filtr i olej w skrzyni biegów powinno sie zmieniać co drugą wymianę oleju w silniku i wtedy jesteś pewny że nie zajedziesz automatu |
To wyszłoby na to ze powinienem juz zmienić olej w skrzyni ale na oleju silnikowym poprzednio zrobiłem 9000 km - wlałem w sumie 6 litrów tzn. przez 9000 spalił jakieś 1,7 litra . Teraz zmieniłem olej na valvoline maxlife 10w40 (poprzednio castrol gtx magnatec 10w40) i chyba ubywa go mniej bo mam póki co stan w połowie bagnetu a nie dolewałem praktycznie nic. Zrobiłem juz jakies 3500 od wymiany oleju. Zobaczę ile zrobię na tym valvoline - jak spali go mniej to będę używał |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 16-11-2008, 13:15
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi.Właśnie i u mnie zmaiana biegów jak zimna to szarpie,i czasem nie zmienia w porę. Ale jeszcze jedno pytanko,jak wymienić samemu olej tak aby to dobrze zrobić,a nie spartaczyć.Ponieważ w okolicy nie ma żadnego warsztatu. a może ktoś wie gdzie w okolicy Siedlec można coś takowego zrobić?Pozdrawiam. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2008, 13:32
|
|
|
lukasz12, moje auta tez pala Castrola
na Mobilu, Lotosie czy Valvoline juz nic nie ubywa... |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2008, 13:37
|
|
|
wymiana podobnie jak w silniku musisz konkretnie rozgrzać na kanał spuszczasz odkręcasz mise najlepiej przepłukać mise tylko uwaga na magnesy powinny być chyba trzy.Warto oglądnąć czy żadnych opiłków nie ma potem odkręcasz filtr wkładasz nowy skręcasz mise tylko z czuciem żeby nie uszkodzić uszczelki.Jak wymieniałem u siebie to wlałem pierszy litr oleju a potem zapaliłem silnik wlałem kolejny sprawdziłem stan przeladnia R na moment potem 1 2 D na N i znowu pomiar dolewka i tak do uzyskania stanu potem pojeździć i jeszce sprawdzić stan.Troche zabawy czasu ale spoko można zrobić samemu.Rozmawiałem z mechanikami i mówili żeby lać dextron2 nie lać trójki pozdrowionka i powodzonka. |
Ostatnio zmieniony przez batman-1 16-11-2008, 16:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-11-2008, 13:38
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | lukasz12, moje auta tez pala Castrola
na Mobilu, Lotosie czy Valvoline juz nic nie ubywa... |
Dlatego Castrolowi mówie zdecydowane NIE. 2 lata temu poszedłem za radą mechanika ale jak widać trzeba samemu wszystko przetestować. Będę sie trzymał VALVOLINE |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2008, 14:25
|
|
|
opilki zawsze beda na magnesach, a powinno ich byc 5 |
|
|
|
 |
|
|