Przesunięty przez: lukasz12 31-01-2010, 13:36 |
<<<Denerwujące szarpanie>>> |
Autor |
Wiadomość |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 30-12-2008, 20:54
|
|
|
Funkcja hamowania silnikiem kończy sie gdy obroty spadną poniżej 1300obr/min i przy polożeniu przepustnicy ok 45 stopni . Jesli chodzi o spadające obroty na gazie poniżej 500 obr/min i póżniej wskakiwaniu na 800 to proponowałym wyregulować instalacje gazową (masz blosa//?) ale to i tak nie ma znczenia . Możesz mieć sztywne membrany .Pozdrawiam |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 30-12-2008, 23:51
|
|
|
Przejrzałem dział, LPG i znalazłem kilka postów odnośnie spadania z obrotów.
po zejsciu na wolne obroty na chwile spada do 500 obr/min
Ostre hamowanie - auto gaśnie ??
Tylko, że opisują one problemy przy zwykłej instalacji gazowej, przy sekwencji problem nie powinien występować. Dodam, że po założeniu instalacji miałem typowe objawy, jak w postach powyżej. Gaśnięcie silnika przy dojechaniu do świateł. (w tym przypadku według gazowników zawinił reduktor firmy ZAVOLI, został wymieniony na nowy i Misiak przestał gasnąć) W tym momencie pojawił się problem z chwilowym spadkiem obrotów. Jest to dość denerwujące( wieczorem delikatnie przygasają światła), więc udałem się do gazowników. Stwierdzili, że padły wszystkie wtryski gazu – objaw głośna praca. (OK. tylko, że ja na tych wtryskach zrobiłem 3000km). Są na gwarancji także wymienili za darmo, dodatkowo nowe wtryski zostały poddane jakiejś regulacji a reduktor(z tego, co zauważyłem został skręcony do minimum). Tyle pracy na marne autko jak spadało z obrotów tak spada. Pozdrawiam.
PS, Ale już nie szarpie ( instalacja Stag 300 ) |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 01-01-2009, 14:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 31-12-2008, 11:26
|
|
|
Widzę że kolega wojtas i chyba nie tylko on mamy problemy z gazem jednak nie ma jak na benzynie. Wojtas dobrze ci podpowiada jeśli masz już długo ten gaz to twardnieje membrana w parowniku,można kupić lub jechać do gaziarza powinni mieć taki zestaw naprawczy kosztuje niewiele, podobne zjawisko miał kolega. Po wymianie jak powiedział "aż chce się jeździć "
Jeszce jedno często zapominamy ale instalację gazową trzeba też czasem przeglądać chyba raz w roku i wtedy unikniemy wielu kłopotów z nią związanych, bo jak do tej pory przynajmniej ja miałem ich trochę i dziwne że wszystko zaczyna się od instalacji gazowej |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 31-12-2008, 11:36
|
|
|
Moja instalacja została zamontowana dokładnie 25 pazdziernika 08’, także ma dopiero 2 miesiące i objaw twardych babram nie powinien występować. Ale tutaj kolega Syski ma racje, że problemy zaczynają się w momencie instalacji gazu i nie ważne czy to zwykła instalacja czy sekwencja.
Pozdrawiam. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-12-2008, 11:57
|
|
|
wojtas021180, >może najzwyklejsze czyszczenie "krokowca" pomoże?<
PS. Znalazłem, czyściłeś Miałem dokładnie ten sam problem, rozwiązałem go poprzez nadmierne wzbogacenie mieszanki na jałowym. Ale to kwestia indywidualna. Dobrze, żebyś zobaczył co w momencie spadku obrotów dzieje się na lambdzie.
Wszystkiego dobrego na Nowy Rok |
Ostatnio zmieniony przez jaceksu25 31-12-2008, 12:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 31-12-2008, 12:11
|
|
|
Witam kolegę jaceksu25. Wszystkie podzespoły znajdujące się w przepustnicy zostały wyczyszczone i sprawdzone. Dodam Że autko na benzynie chodzi bez zarzutu, Także podejrzewam że problem będzie leżał po stronie instalacji gazowej (zła regulacja albo, źle dopasowane podzespoły). Pozdrawiam. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 03-01-2009, 08:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-12-2008, 12:19
|
|
|
wojtas021180, oczywiście mówię cały czas o lpg
Kiedy mocniej spadają te obroty, na postoju po „przygazówce” czy przy dojeżdżaniu do skrzyżowania? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 31-12-2008, 12:23
|
|
|
Obroty spadają tylko podczas wciskania sprzęgła gdy trzeba wyhamować np. przed światłami, na postoju schodzą płynnie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-12-2008, 12:24
|
|
|
hmmm... jak masz umieszczony parownik? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 31-12-2008, 12:29
|
|
|
Na kielichu przy prawym amortyzatorze, wzdłuż pojazdu. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-12-2008, 12:32
|
|
|
wojtas021180, że co...? dobrze zrozumiałem? Osią przemieszczenia membramy równolegle do kierunku jazdy? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 31-12-2008, 12:35
|
|
|
Nie kolego prostopadle tak jak większość. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-12-2008, 12:38
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | ... tak jak większość. |
raczej jak wszystkie
Jednak zdecydowanie powinieneś sprawdzić jak wygląda odczyt z sondy w trakcie tych anomalii. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 31-12-2008, 12:40
|
|
|
jaceksu25 napisał/a: | PS. Znalazłem, czyściłeś Miałem dokładnie ten sam problem, rozwiązałem go poprzez nadmierne wzbogacenie mieszanki na jałowym |
Może tutaj tkwi problem?
W Nowym Roku zaatakuje gazowników, niech robią z tą instalacją, co chcą, ale Misiak musi chodzić jak na benzynie. 3200Pl drogą nie chodzi. Jest na gwarancji, więc niech się głowią, co zrobili nie tak.
Pozdrawiam |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 31-12-2008, 12:49, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-12-2008, 12:46
|
|
|
W moim przypadku tak było, przy dojeżdżaniu do skrzyżowania znacznie zubażało mieszankę( to może działać też w 2 strony - może drastycznie wzbogacać) - pamiętaj, że układ ten w stanie niskich obrotów ma dużą inercję. Dlatego pierwszym punktem jest sprawdzenie co się dzieje na sondzie. Gazownik powinien to wiedzieć - no ale.... |
|
|
|
 |
|