[CJ1A 1.3] problem z zimnym silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
pierafal
Mitsumaniak

Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 207 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 02-01-2009, 11:04
|
|
|
Cytat: | Zmniejszający się luz zaworowy jest rzadkością w silnikach ale jednak się zdarza. Dzieje się to na wskutek osiadania „grzybka zaworu” w gnieździe. W takim przypadku może zaistnieć sytuacja, kiedy silnik na zimnym pracuje normalnie, a na ciepłym zaczynają się problemy ( ginie sprężanie). Dzieje się to na wskutek rozszerzalności temperaturowej trzonka zaworu ( po to jest ustawiany zakresowy zaworowy luz nominalny). Kiedy natomiast zostaje to już całkowicie zaniedbane , bądź wadliwe są gniazda zaworowe problemy zaczynają się w obydwu przypadkach( ciepły i zimny)
|
Widze ze kolega jest typem niedowiarka, ktory nie przekona sie dopoki sam nie sprawdzi na wlasnej skorze Mozna i tak... ale po co
Poza wysokim spalaniem objawy ktore opisywal edek sa identyczne jak u mnie, a wiec dopoki sie silnik nie rozgrzeje pracuje nierowno, gasnie, nie trzyma obrotow. U mnie byla to chyba pierwsza regulacja zaworow od nowosci- samochod mial wtedy ok 100kkm. Na każdym zaworze luz byl inny niz zaklada to producent.
Regulacja zaworow nie jest skomplikowana, zrobi to kazdy mechanik i kosztuje ok 50zl. Wiec uwazam ze mozna to sprawdzic zanim zaczniemy isc w koszta i wymieniac polowe silnika |
_________________ pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-01-2009, 15:34
|
|
|
pierafal masz absolutną rację. |
|
|
|
 |
seba1212
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 13 Skąd: Tarnow
|
Wysłany: 04-02-2009, 12:02
|
|
|
Witam mam mitsubishi colt glxi z 96 i jest ten sam problem co u EDEKa tylko ze mi gasnie kiedy mu sie zachce czyli np jak go zgasze i osiagnie 70st i juz pozniej problemy z obrotami chociaz nie zawsze. I mam pytanie czy ktos juz robil regulacje zaworow i czy to pomoglo?? |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-02-2009, 12:19
|
|
|
seba1212 napisał/a: | I mam pytanie czy ktos juz robil regulacje zaworow i czy to pomoglo?? |
Ja osobiście nie - mechanik tak Owszem pomogło. Nie ma żadnych problemów z odpalaniem. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
seba1212
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 13 Skąd: Tarnow
|
Wysłany: 04-02-2009, 12:24
|
|
|
dzieki to jade regulowac
[ Dodano: 04-02-2009, 12:32 ]
sorry ale mam jeszcze jedno pytanko czy jak chodzi dobrze czy da sie wyregulowac czy jak nie chodzi to dopiero mozna wyregulowac?? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 04-02-2009, 13:27
|
|
|
jaceksu25 napisał/a: | Jednak osobiście w każdym z takich problemów sprawdzam zawsze sprężanie |
jak sprawdzić spręzanie??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-02-2009, 16:52
|
|
|
seba1212 napisał/a: | czy jak chodzi dobrze czy da sie wyregulowac czy jak nie chodzi to dopiero mozna wyregulowac?? | Da się. Nie da się na uszkodzonym silniku, bo jak nie odpali to go nie rozgrzejesz, a jak silnika Mitsubishi nie rozgrzejesz to nie wyregulujesz poprawnie zaworów |
|
|
|
 |
seba1212
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 13 Skąd: Tarnow
|
Wysłany: 05-02-2009, 12:08
|
|
|
to eleganczko dzieki za odpowiedz HUGO |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-02-2009, 20:45
|
|
|
Hugo napisał/a: | a jak silnika Mitsubishi nie rozgrzejesz to nie wyregulujesz poprawnie zaworów |
Ja w 4G13 luzy zaworowe zawsze ustawiam na zimno. Powinno być:
IN 0.09mm
EX 0.17mm
Na ciepło odpowiednio 0.20/0.25mm |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2009, 22:46
|
|
|
A ja na ciepło zgodnie z zaleceniem producenta tego silnika:) |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-02-2009, 23:05
|
|
|
Bastek77 napisał/a: | A ja na ciepło zgodnie z zaleceniem producenta tego silnika:) |
Producent także podaje dane na zimno. Luzy na ciepło są podane ponieważ samochód z reguły na przegląd trafia z rozgrzanym silnikiem i nikt nie będzie czekał kilku godzin aż ostygnie.
W manualu do silników masz podane luzy na zimno. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-02-2009, 11:28
|
|
|
tomekrvf, odwrotnie - podaje na cieplo, a na zimno dodatkowo - tylko dlatego, ze nie majac grzanego stolu nie zlozylbys glowicy po remoncie na pierwsze odpalenie... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-02-2009, 15:56
|
|
|
tomekrvf też masz rację oczywiście. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-02-2009, 14:05
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | tomekrvf, odwrotnie - podaje na cieplo, a na zimno dodatkowo - tylko dlatego, ze nie majac grzanego stolu nie zlozylbys glowicy po remoncie na pierwsze odpalenie... |
Dla działania silnika nie ma znaczenia czy regulujesz luzy na zimno czy na ciepło. Jak zrobisz to na zimno to silnik po rozgrzaniu osiągnie takie luzy jak powinien mieć na ciepło(luzy się zwiększają). Plusem regulacji na zimno jest to ze nie parzysz sobie paluchów podczas regulacji i dużo przyjemniej wisi się nad zimnym silnikiem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-02-2009, 17:12
|
|
|
tomekrvf, z praktyki Ci napisze, ze sie mylisz - czasem jest OK, a czasem nie
wymienialem wiele razy uszczelniacze zaworow i musialem ustawic potem luzy na zimno, bo zamki zaworo byly rozpinane i sciagane
a potem zdarzalo sie mniej wiecej 2 na 3 razy, ze musialem robic to jeszcze raz na cieplo, bo tak tluklo...
nie wiem dlaczego sprzeczasz sie z danymi, ktore podaja service manuale pisane przez producenta, cytuje:
"Valve clearances can be adjusted with hot or cold, but the final check however must carried out on a hot engine. The cold values are only provisional values if the cylinder head has been dismantled."
wystarczy? |
|
|
|
 |
|