Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] problem z zimnym silnikiem
Autor Wiadomość
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 02-01-2009, 11:04   

Cytat:
Zmniejszający się luz zaworowy jest rzadkością w silnikach ale jednak się zdarza. Dzieje się to na wskutek osiadania „grzybka zaworu” w gnieździe. W takim przypadku może zaistnieć sytuacja, kiedy silnik na zimnym pracuje normalnie, a na ciepłym zaczynają się problemy ( ginie sprężanie). Dzieje się to na wskutek rozszerzalności temperaturowej trzonka zaworu ( po to jest ustawiany zakresowy zaworowy luz nominalny). Kiedy natomiast zostaje to już całkowicie zaniedbane , bądź wadliwe są gniazda zaworowe problemy zaczynają się w obydwu przypadkach( ciepły i zimny)


Widze ze kolega jest typem niedowiarka, ktory nie przekona sie dopoki sam nie sprawdzi na wlasnej skorze :D Mozna i tak... ale po co :badgrin:

Poza wysokim spalaniem objawy ktore opisywal edek sa identyczne jak u mnie, a wiec dopoki sie silnik nie rozgrzeje pracuje nierowno, gasnie, nie trzyma obrotow. U mnie byla to chyba pierwsza regulacja zaworow od nowosci- samochod mial wtedy ok 100kkm. Na każdym zaworze luz byl inny niz zaklada to producent.

Regulacja zaworow nie jest skomplikowana, zrobi to kazdy mechanik i kosztuje ok 50zl. Wiec uwazam ze mozna to sprawdzic zanim zaczniemy isc w koszta i wymieniac polowe silnika :biggrin:
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-01-2009, 15:34   

pierafal masz absolutną rację.
 
 
seba1212 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Tarnow
Wysłany: 04-02-2009, 12:02   

Witam mam mitsubishi colt glxi z 96 i jest ten sam problem co u EDEKa tylko ze mi gasnie kiedy mu sie zachce czyli np jak go zgasze i osiagnie 70st i juz pozniej problemy z obrotami chociaz nie zawsze. I mam pytanie czy ktos juz robil regulacje zaworow i czy to pomoglo??
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-02-2009, 12:19   

seba1212 napisał/a:
I mam pytanie czy ktos juz robil regulacje zaworow i czy to pomoglo??

Ja osobiście nie - mechanik tak ;) Owszem pomogło. Nie ma żadnych problemów z odpalaniem.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
seba1212 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Tarnow
Wysłany: 04-02-2009, 12:24   

dzieki :wink: to jade regulowac :biggrin:

[ Dodano: 04-02-2009, 12:32 ]
sorry ale mam jeszcze jedno pytanko czy jak chodzi dobrze czy da sie wyregulowac czy jak nie chodzi to dopiero mozna wyregulowac?? :wink:
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 04-02-2009, 13:27   

jaceksu25 napisał/a:
Jednak osobiście w każdym z takich problemów sprawdzam zawsze sprężanie

jak sprawdzić spręzanie???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-02-2009, 16:52   

seba1212 napisał/a:
czy jak chodzi dobrze czy da sie wyregulowac czy jak nie chodzi to dopiero mozna wyregulowac??
Da się. Nie da się na uszkodzonym silniku, bo jak nie odpali to go nie rozgrzejesz, a jak silnika Mitsubishi nie rozgrzejesz to nie wyregulujesz poprawnie zaworów :D
 
 
seba1212 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Tarnow
Wysłany: 05-02-2009, 12:08   

to eleganczko dzieki za odpowiedz HUGO :D
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-02-2009, 20:45   

Hugo napisał/a:
a jak silnika Mitsubishi nie rozgrzejesz to nie wyregulujesz poprawnie zaworów

Ja w 4G13 luzy zaworowe zawsze ustawiam na zimno. Powinno być:
IN 0.09mm
EX 0.17mm
Na ciepło odpowiednio 0.20/0.25mm
_________________

 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2009, 22:46   

A ja na ciepło zgodnie z zaleceniem producenta tego silnika:)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-02-2009, 23:05   

Bastek77 napisał/a:
A ja na ciepło zgodnie z zaleceniem producenta tego silnika:)

Producent także podaje dane na zimno. Luzy na ciepło są podane ponieważ samochód z reguły na przegląd trafia z rozgrzanym silnikiem i nikt nie będzie czekał kilku godzin aż ostygnie.
W manualu do silników masz podane luzy na zimno.
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-02-2009, 11:28   

tomekrvf, odwrotnie - podaje na cieplo, a na zimno dodatkowo - tylko dlatego, ze nie majac grzanego stolu nie zlozylbys glowicy po remoncie na pierwsze odpalenie...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-02-2009, 15:56   

tomekrvf też masz rację oczywiście.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-02-2009, 14:05   

Krzyzak napisał/a:
tomekrvf, odwrotnie - podaje na cieplo, a na zimno dodatkowo - tylko dlatego, ze nie majac grzanego stolu nie zlozylbys glowicy po remoncie na pierwsze odpalenie...

Dla działania silnika nie ma znaczenia czy regulujesz luzy na zimno czy na ciepło. Jak zrobisz to na zimno to silnik po rozgrzaniu osiągnie takie luzy jak powinien mieć na ciepło(luzy się zwiększają). Plusem regulacji na zimno jest to ze nie parzysz sobie paluchów podczas regulacji i dużo przyjemniej wisi się nad zimnym silnikiem.
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-02-2009, 17:12   

tomekrvf, z praktyki Ci napisze, ze sie mylisz - czasem jest OK, a czasem nie
wymienialem wiele razy uszczelniacze zaworow i musialem ustawic potem luzy na zimno, bo zamki zaworo byly rozpinane i sciagane
a potem zdarzalo sie mniej wiecej 2 na 3 razy, ze musialem robic to jeszcze raz na cieplo, bo tak tluklo...
nie wiem dlaczego sprzeczasz sie z danymi, ktore podaja service manuale pisane przez producenta, cytuje:
"Valve clearances can be adjusted with hot or cold, but the final check however must carried out on a hot engine. The cold values are only provisional values if the cylinder head has been dismantled."
wystarczy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.