Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z temperaturą silnika i klimatyzacją
Autor Wiadomość
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2009, 23:36   

Zamknij wylot na kabinę, ten nad pokrętłami i będzie dobrze. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 09-01-2009, 08:41   

Krzyzak powiedział już wszystko;
termostat do zmiany, bo nawet jak się zaciął to może to zrobić jeszcze raz.

Jak go sprawdzić (wymontować, wrzucić do garnka z wodą i gotować na gazie, jak się zacznie otwierać to działa jak się nie ruszy lub jest cały czas otwarty to do kosza go i po nowy).

Co do nawiewu:
To żeby szyby nie parowały to dźwignia wlotu na otwarty, czyli samochodzik ze strzałką która wpada przez szybę.

Normalny czas nagrzewania to ok. 2-3 km. jeżeli komuś za wolno sie grzeje to można kupić termostat na wyższą temperaturę w GDI są chyba dwa spotykane na 78st, i 83st.
Jaki jest w TD nie mam pojęcia.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-01-2009, 10:35   

Student napisał/a:
Jak go sprawdzić (wymontować, wrzucić do garnka z wodą i gotować na gazie, jak się zacznie otwierać to działa jak się nie ruszy lub jest cały czas otwarty to do kosza go i po nowy).
Ja swego czasu napisałem na Forum coś takiego:
Cytat:
Z ciekawości stary termostat wrzuciłem do garnka i .... na pierwszy rzut oka wyglądało OK - otwierał się blisko dojścia wody do temp. wrzenia, zamykał gdy woda stygła. Zmierzyłem temperatury otwarcia i zamykania się termostatu i wyszło mi coś takiego:
- otwarcie zaczynało się ok. 88-89°C, pełne otwarcie było kilka stopni wyżej - ok. 92°C
- zamykanie zaczynało się podobnie ok 89°C ale pełne zamknięcie następowało gdzieś przy 82°C

O ile dobrze interpretuję wartość nominalna 89°C powinna być graniczną w obydwie strony, tzn. w trakcie stygnięcia przy 89°C termostat powinien być już całkowicie zamknięty. Te kilka °C różnicy sprawia, że silnik (DID) nie potrafił złapać a nawet utrzymać właściwej temperatury przy temp. zewnętrznej ok. 0-3°C.
Tak więc samo otwieranie jeszcze nie świadczy o tym, że działa prawidłowo.

Wymiana termostatu w DID opisana jest tutaj.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 09-01-2009, 10:46   

Pozostaje jeszcze sprawa pomiaru na ile warunki testu i temp. była dobrze zmierzona bo termostat nie otwiera się on/off tylko potrzebuje na to czasu i dochodzi do otwarcia i zamknięcia powoli.
Owszem jest to możliwe jednak uważam że jest to spora nadinterpretacja, DID, GDI itp. nie ma tak dużego chłodzenia aby wytracić tyle ciepła i się nie dogrzewać. Pompa wody musiała by byś strasznie wydajna a tak nie jest.
Ale owszem niedomykanie termostatu będzie prowadziło do problemów z temperaturą i większego spalania.

Diesle grzeją się długo ze względu na dużą masę bloku choć nie do końca. Jeździłem osobowym Nissanem który grzał sie tak szybko jak benzyna a może i szybciej piękny samochód był pod tym względem.

Ale generalnie jak się coś nie grzeje to na początku trzeba szukać w termostacie.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
korba 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari'97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 10
Skąd: Zabrze
Wysłany: 09-01-2009, 12:11   

Koledzy mam takie pytanie: Czy jak termostat jest zacięty to ciepły nadmuch działa ?
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 09-01-2009, 13:29   

Korba: jeżeli twój silnik nie uzyskuje wystarczająco wysokiej temperatury to i płyn chłodniczy który mam za zadanie chłodzić silnik też nie jest bardzo gorący.
Nagrzewanie w samochodzie masz z nagrzewnicy przez którą płynie część gorącego płynu a wentylator robi nadmuch na kratki i w taki sposób masz ciepło w samochodzie. (wersja podstawowa bez dewasto)

Jeżeli termostat jest zacięty to nadmuch będzie działał tylko będzie problem z dogrzaniem i przykładowo:
Czysta abstrakcja bez pomiarów:
temperatura wylotowa z kratek przy sprawnym termostacie ma 30st.C a u Ciebie przy wadliwym term.(trzeba to sprawdzić) ma np.18st.C i nigdy nie będziesz maił tak ciepło jak np.JA :mrgreen:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
korba 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari'97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 10
Skąd: Zabrze
Wysłany: 09-01-2009, 20:52   

No to nic rozkęcam jutro termostat ;) Bo czujnik wyczyściłem podłączyłem kabelkiem do masy i wskazówka śmigała do góry :)
 
 
Grahamos 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 87
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 17-01-2009, 23:32   

Moim zdaniem to na 100% termostat, miałem podobną sytuacje w moim pierwszym aucie Hyundai'u Accencie nie dosyć że powoli się nagrzewał to spalanie na mieście w zimę przy silniku 1,3 to prawie 10l. po wymianie wszystko wróciło do normy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.