problem z temperaturą silnika i klimatyzacją |
Autor |
Wiadomość |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-01-2009, 23:36
|
|
|
Zamknij wylot na kabinę, ten nad pokrętłami i będzie dobrze. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 09-01-2009, 08:41
|
|
|
Krzyzak powiedział już wszystko;
termostat do zmiany, bo nawet jak się zaciął to może to zrobić jeszcze raz.
Jak go sprawdzić (wymontować, wrzucić do garnka z wodą i gotować na gazie, jak się zacznie otwierać to działa jak się nie ruszy lub jest cały czas otwarty to do kosza go i po nowy).
Co do nawiewu:
To żeby szyby nie parowały to dźwignia wlotu na otwarty, czyli samochodzik ze strzałką która wpada przez szybę.
Normalny czas nagrzewania to ok. 2-3 km. jeżeli komuś za wolno sie grzeje to można kupić termostat na wyższą temperaturę w GDI są chyba dwa spotykane na 78st, i 83st.
Jaki jest w TD nie mam pojęcia. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 09-01-2009, 10:35
|
|
|
Student napisał/a: | Jak go sprawdzić (wymontować, wrzucić do garnka z wodą i gotować na gazie, jak się zacznie otwierać to działa jak się nie ruszy lub jest cały czas otwarty to do kosza go i po nowy). | Ja swego czasu napisałem na Forum coś takiego: Cytat: | Z ciekawości stary termostat wrzuciłem do garnka i .... na pierwszy rzut oka wyglądało OK - otwierał się blisko dojścia wody do temp. wrzenia, zamykał gdy woda stygła. Zmierzyłem temperatury otwarcia i zamykania się termostatu i wyszło mi coś takiego:
- otwarcie zaczynało się ok. 88-89°C, pełne otwarcie było kilka stopni wyżej - ok. 92°C
- zamykanie zaczynało się podobnie ok 89°C ale pełne zamknięcie następowało gdzieś przy 82°C
O ile dobrze interpretuję wartość nominalna 89°C powinna być graniczną w obydwie strony, tzn. w trakcie stygnięcia przy 89°C termostat powinien być już całkowicie zamknięty. Te kilka °C różnicy sprawia, że silnik (DID) nie potrafił złapać a nawet utrzymać właściwej temperatury przy temp. zewnętrznej ok. 0-3°C. | Tak więc samo otwieranie jeszcze nie świadczy o tym, że działa prawidłowo.
Wymiana termostatu w DID opisana jest tutaj. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 09-01-2009, 10:46
|
|
|
Pozostaje jeszcze sprawa pomiaru na ile warunki testu i temp. była dobrze zmierzona bo termostat nie otwiera się on/off tylko potrzebuje na to czasu i dochodzi do otwarcia i zamknięcia powoli.
Owszem jest to możliwe jednak uważam że jest to spora nadinterpretacja, DID, GDI itp. nie ma tak dużego chłodzenia aby wytracić tyle ciepła i się nie dogrzewać. Pompa wody musiała by byś strasznie wydajna a tak nie jest.
Ale owszem niedomykanie termostatu będzie prowadziło do problemów z temperaturą i większego spalania.
Diesle grzeją się długo ze względu na dużą masę bloku choć nie do końca. Jeździłem osobowym Nissanem który grzał sie tak szybko jak benzyna a może i szybciej piękny samochód był pod tym względem.
Ale generalnie jak się coś nie grzeje to na początku trzeba szukać w termostacie. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
korba
Nowy Forumowicz
Auto: Cari'97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 10 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 09-01-2009, 12:11
|
|
|
Koledzy mam takie pytanie: Czy jak termostat jest zacięty to ciepły nadmuch działa ? |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 09-01-2009, 13:29
|
|
|
Korba: jeżeli twój silnik nie uzyskuje wystarczająco wysokiej temperatury to i płyn chłodniczy który mam za zadanie chłodzić silnik też nie jest bardzo gorący.
Nagrzewanie w samochodzie masz z nagrzewnicy przez którą płynie część gorącego płynu a wentylator robi nadmuch na kratki i w taki sposób masz ciepło w samochodzie. (wersja podstawowa bez dewasto)
Jeżeli termostat jest zacięty to nadmuch będzie działał tylko będzie problem z dogrzaniem i przykładowo:
Czysta abstrakcja bez pomiarów:
temperatura wylotowa z kratek przy sprawnym termostacie ma 30st.C a u Ciebie przy wadliwym term.(trzeba to sprawdzić) ma np.18st.C i nigdy nie będziesz maił tak ciepło jak np.JA |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
korba
Nowy Forumowicz
Auto: Cari'97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 10 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 09-01-2009, 20:52
|
|
|
No to nic rozkęcam jutro termostat Bo czujnik wyczyściłem podłączyłem kabelkiem do masy i wskazówka śmigała do góry |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 17-01-2009, 23:32
|
|
|
Moim zdaniem to na 100% termostat, miałem podobną sytuacje w moim pierwszym aucie Hyundai'u Accencie nie dosyć że powoli się nagrzewał to spalanie na mieście w zimę przy silniku 1,3 to prawie 10l. po wymianie wszystko wróciło do normy. |
|
|
|
 |
|