Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5W 2.5] Temperatura silnika
Autor Wiadomość
Ajsi
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 11:14   

Obroty przy klimie idą w górę (bo większe obciążenie).
To co pokazałeś jest ok, ja mam temp lekko poniżej połowy skali (trochę poniżej linii poziomej). Obroty jak stoję mam takie same coś pomiędzy 600-750. Jak jadę i dam na luz to są wyższe.
 
 
gradio
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 14:20   

Mam obie wskazówki tak samo w/g mnie też jest OK.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-01-2009, 15:32   

Baconsson napisał/a:
No powiem, że po kilku ostatnich postach lekko odetchnąłem... A czy niższe obroty nie mogły by przypadkiem wynikać z faktu , że puściłem klimę na full?


Z klimą obroty powinny być nawet wyższe, załączenie spręzarki powoduje wzrost.
Spróbuj ruszyć kierownicą na postoju też powinno podbić lekko obroty.
CO do obrotów na jałowym jest ok - 600rpm +-50 wiec kolega ma własnie około 550.
CO do temp jest ok, ja mam bardzo podobnie, ale raczej do połowy mi chyba nie dobija.
POZdr
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 10-01-2009, 18:58   

Baconsson jednak masz wszystko OK z temperaturą , dzisiaj sprawdzałam na A4 . Też wolne obroty mam takie same.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-01-2009, 19:14   

czekoladka_1981 napisał/a:
Baconsson jednak masz wszystko OK z temperaturą , dzisiaj sprawdzałam na A4 . Też wolne obroty mam takie same.


nio jak już czekoladka piszę że jest OK, to wszelkie dalsze dywagacje staja się cokolwiek bezsensowne :lol: :lol: :lol: :lol:

pzdr
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 19:21   

u mnie wskazowka temp jest zawsze na srdoku czy jest +30 czy -15 (moze u Ciebie jednak cos zaczyna sie dziac z termostatem . nie wiem jak do Gala ale do golfa3 np byly 2 rodzeje termostatow o roznych zakresach temperatur jesli dobrze pamietam na 83 i 87 stopni w takim przypadku moglo wystepowac nizsze zatrzymanie wskazowki temp )
obroty ok (masz automata i stojac na luzie czy P zawsze wskazuje takie obroty, jak zrobisz na D wskocza na lekko nizsze nawet :!: jakby na cos ponad 500 tylko )
wskazanie obrotomierza jest i tak czesto przeklamane ! podlaczcie sobie sprzet do sprawdzanie tego i spojrzcie na obrotomierz on wskarze ok 850 - 900 obrotow a na sprzecie wyjdzie ok 750-800obr/min
Ostatnio zmieniony przez cuuube 10-01-2009, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Baconsson 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA5W 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2009, 19:36   

Dziękuję zatem wszystkim za zaangażowanie w temat. Uspokoiłem się i mam nadzieję, że jak już w poniedziałek założe zimówki to rozpocznie się tym samym moja wielka i bezawaryjna przygoda z Mitsubishi! :D :D :D
 
 
 
Piotrusb5 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 31
Skąd: Kutno
Wysłany: 11-01-2009, 10:34   

jest ok u mnie temperatura jest identyczna i obroty rowniez.Kilka dni temu bulem w serwisie Boscha i podłączali mojego mikserka pod kompa i bylo wszystko w porządku obroty tez mam takie same.Wcześniej też myslalem,ze sa zbyt niskie,ale koleś mówił
,że nic sie nie dzieje i lepiej nie ruszać.Z tym ,ze ja mam tylko 2 literki :(


pozdro
 
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-01-2009, 16:39   

U mnie temperatura jest również bardzo podobnie i latem w upałach i przy ostatnich mrozach, podłączałem swego czasu pod komputer i wszystko było ok, więc chyba może tak zostać ;)
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
Mirek Jurek 
Forumowicz


Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Dublin
Wysłany: 12-01-2009, 18:37   

Jakis czas temu mialem uszkodzony czujnik predkosciomierza wiec nie bylo podtrzymywania obrotow. W ten czas wskazowka obrotomierza byla na takim samym poziomie jak na zalaczonym obrazku na poprzedniej stronie i telepalo silnikiem. Dodalem troszke gazu i przestawalo dlatego tez zapytalem sie autora tematu czy aby wszystko ok. Okazuje sie, ze tak :roll: u mnie na rozgrzanym silniku jest ok. 800 RPM
PZDR
_________________
 
 
polleck 
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-12-2009, 06:37   [EA5A/W 2.5] Tempo nagrzewania się silnika.

Witajcie.
Chciałem Was, posiadaczy 2.5 V6 zapytać, jak szybko rośnie Wam temperatura silnika od zimnego (po nocy) do właściwej temperatury pracy?

U mnie trwa to około 3km. Czyli około 5 minut jazdy. Jestem zszokowany, bo auto którym jeździłem poprzednio oraz auto rodziców grzeje się znacznie dłużej zanim nabierze odpowiednią temperaturę pracy silnika.

Lanos 1.6 16V 106 koni mechanicznych potrzebował około 10km oraz 15 minut jazdy, żeby się nagrzać.

Pug 607 2.2 HDi 136 koni mechanicznych potrzebuje 15km lub jakieś 20 minut jazdy.

A Galancik raz dwa i jest cieplutki. Taka sama sytuacja dotyczy nagrzewania wnętrza - co logiczne bo jest ściśle związane z temperaturą silnika, oczywiście pomijając auta z Webasto.

Proszę Państwa, jak jest u Was ? Oraz jakie macie doświadczenie w tej materii z innymi autami o podobnym silniku / mocy ?

Pozdrawiam, Rafał Wrocław.
 
 
KucharZ 
Mitsumaniak

Auto: EA5W '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 449
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-12-2009, 07:57   

Polleck ja osobiście mam odwrotne wrażenie.

W porównaniu do poprzedniego auta Colt-a Ca0 1.6 to Galant nagrzewa się dłużej i to dość sporo. Do pracy mam ok 3km to na tym dystansie Colt potrafił już wejść na prawidłową temperature,a w galancie ledwo co strzałka się podniesie.
_________________
Galant EA5W 08.2009 - ...
Colt CA4A 01.2008 - 03.2009 - sprzedany

Witaj Gość, zobacz mojego Galanta

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-12-2009, 08:04   

to dosyć normalne; rzekłbym że nawet ciut za długo
moje auta mają co prawda inne silniki, ale podobnie grzanie jest bardzo szybkie - latem wystarczy 300 metrów i minutka drogi gruntowej przy której mieszkam, by się rozgrzał
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-12-2009, 08:30   

Krzyzak napisał/a:
grzanie jest bardzo szybkie - latem wystarczy 300 metrów i minutka drogi gruntowej przy której mieszkam, by się rozgrzał
Tak to właśnie powinno wygladać w sprawnym japońskim silniku.
polleck napisał/a:
U mnie trwa to około 3km. Czyli około 5 minut jazdy.
Dokładnie tak jak u mnie przy obecnych temperaturach.
polleck napisał/a:
auto którym jeździłem poprzednio oraz auto rodziców grzeje się znacznie dłużej zanim nabierze odpowiednią temperaturę pracy silnika.
Jakie to auto?
polleck napisał/a:
Lanos 1.6 16V 106 koni mechanicznych potrzebował około 10km oraz 15 minut jazdy, żeby się nagrzać.
Termostat był do wymiany.
polleck napisał/a:
Pug 607 2.2 HDi 136 koni mechanicznych potrzebuje 15km lub jakieś 20 minut jazdy
Długo, ale diesel dłużej się nagrzewa.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-12-2009, 16:13   

Ja tak obecnie po 1000-1500m zalezy od tem zewnetrznej mam 27stC i przełaczenie na LPG. W lecie czaseami trwa to moze kilka sekund.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.