[EA5W 2.5] Temperatura silnika |
Autor |
Wiadomość |
Ajsi [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2009, 11:14
|
|
|
Obroty przy klimie idą w górę (bo większe obciążenie).
To co pokazałeś jest ok, ja mam temp lekko poniżej połowy skali (trochę poniżej linii poziomej). Obroty jak stoję mam takie same coś pomiędzy 600-750. Jak jadę i dam na luz to są wyższe. |
|
|
|
 |
gradio [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2009, 14:20
|
|
|
Mam obie wskazówki tak samo w/g mnie też jest OK. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-01-2009, 15:32
|
|
|
Baconsson napisał/a: | No powiem, że po kilku ostatnich postach lekko odetchnąłem... A czy niższe obroty nie mogły by przypadkiem wynikać z faktu , że puściłem klimę na full? |
Z klimą obroty powinny być nawet wyższe, załączenie spręzarki powoduje wzrost.
Spróbuj ruszyć kierownicą na postoju też powinno podbić lekko obroty.
CO do obrotów na jałowym jest ok - 600rpm +-50 wiec kolega ma własnie około 550.
CO do temp jest ok, ja mam bardzo podobnie, ale raczej do połowy mi chyba nie dobija.
POZdr |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 10-01-2009, 18:58
|
|
|
Baconsson jednak masz wszystko OK z temperaturą , dzisiaj sprawdzałam na A4 . Też wolne obroty mam takie same. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-01-2009, 19:14
|
|
|
czekoladka_1981 napisał/a: | Baconsson jednak masz wszystko OK z temperaturą , dzisiaj sprawdzałam na A4 . Też wolne obroty mam takie same. |
nio jak już czekoladka piszę że jest OK, to wszelkie dalsze dywagacje staja się cokolwiek bezsensowne
pzdr |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2009, 19:21
|
|
|
u mnie wskazowka temp jest zawsze na srdoku czy jest +30 czy -15 (moze u Ciebie jednak cos zaczyna sie dziac z termostatem . nie wiem jak do Gala ale do golfa3 np byly 2 rodzeje termostatow o roznych zakresach temperatur jesli dobrze pamietam na 83 i 87 stopni w takim przypadku moglo wystepowac nizsze zatrzymanie wskazowki temp )
obroty ok (masz automata i stojac na luzie czy P zawsze wskazuje takie obroty, jak zrobisz na D wskocza na lekko nizsze nawet jakby na cos ponad 500 tylko )
wskazanie obrotomierza jest i tak czesto przeklamane ! podlaczcie sobie sprzet do sprawdzanie tego i spojrzcie na obrotomierz on wskarze ok 850 - 900 obrotow a na sprzecie wyjdzie ok 750-800obr/min |
Ostatnio zmieniony przez cuuube 10-01-2009, 19:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Baconsson
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA5W 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-01-2009, 19:36
|
|
|
Dziękuję zatem wszystkim za zaangażowanie w temat. Uspokoiłem się i mam nadzieję, że jak już w poniedziałek założe zimówki to rozpocznie się tym samym moja wielka i bezawaryjna przygoda z Mitsubishi! |
|
|
|
 |
Piotrusb5
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 31 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 11-01-2009, 10:34
|
|
|
jest ok u mnie temperatura jest identyczna i obroty rowniez.Kilka dni temu bulem w serwisie Boscha i podłączali mojego mikserka pod kompa i bylo wszystko w porządku obroty tez mam takie same.Wcześniej też myslalem,ze sa zbyt niskie,ale koleś mówił
,że nic sie nie dzieje i lepiej nie ruszać.Z tym ,ze ja mam tylko 2 literki
pozdro |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-01-2009, 16:39
|
|
|
U mnie temperatura jest również bardzo podobnie i latem w upałach i przy ostatnich mrozach, podłączałem swego czasu pod komputer i wszystko było ok, więc chyba może tak zostać |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 12-01-2009, 18:37
|
|
|
Jakis czas temu mialem uszkodzony czujnik predkosciomierza wiec nie bylo podtrzymywania obrotow. W ten czas wskazowka obrotomierza byla na takim samym poziomie jak na zalaczonym obrazku na poprzedniej stronie i telepalo silnikiem. Dodalem troszke gazu i przestawalo dlatego tez zapytalem sie autora tematu czy aby wszystko ok. Okazuje sie, ze tak u mnie na rozgrzanym silniku jest ok. 800 RPM
PZDR |
_________________
 |
|
|
|
 |
polleck
Mitsumaniak
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-12-2009, 06:37 [EA5A/W 2.5] Tempo nagrzewania się silnika.
|
|
|
Witajcie.
Chciałem Was, posiadaczy 2.5 V6 zapytać, jak szybko rośnie Wam temperatura silnika od zimnego (po nocy) do właściwej temperatury pracy?
U mnie trwa to około 3km. Czyli około 5 minut jazdy. Jestem zszokowany, bo auto którym jeździłem poprzednio oraz auto rodziców grzeje się znacznie dłużej zanim nabierze odpowiednią temperaturę pracy silnika.
Lanos 1.6 16V 106 koni mechanicznych potrzebował około 10km oraz 15 minut jazdy, żeby się nagrzać.
Pug 607 2.2 HDi 136 koni mechanicznych potrzebuje 15km lub jakieś 20 minut jazdy.
A Galancik raz dwa i jest cieplutki. Taka sama sytuacja dotyczy nagrzewania wnętrza - co logiczne bo jest ściśle związane z temperaturą silnika, oczywiście pomijając auta z Webasto.
Proszę Państwa, jak jest u Was ? Oraz jakie macie doświadczenie w tej materii z innymi autami o podobnym silniku / mocy ?
Pozdrawiam, Rafał Wrocław. |
|
|
|
 |
KucharZ
Mitsumaniak
Auto: EA5W '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 449 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-12-2009, 07:57
|
|
|
Polleck ja osobiście mam odwrotne wrażenie.
W porównaniu do poprzedniego auta Colt-a Ca0 1.6 to Galant nagrzewa się dłużej i to dość sporo. Do pracy mam ok 3km to na tym dystansie Colt potrafił już wejść na prawidłową temperature,a w galancie ledwo co strzałka się podniesie. |
_________________ Galant EA5W 08.2009 - ...
Colt CA4A 01.2008 - 03.2009 - sprzedany
Witaj Gość, zobacz mojego Galanta
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-12-2009, 08:04
|
|
|
to dosyć normalne; rzekłbym że nawet ciut za długo
moje auta mają co prawda inne silniki, ale podobnie grzanie jest bardzo szybkie - latem wystarczy 300 metrów i minutka drogi gruntowej przy której mieszkam, by się rozgrzał |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-12-2009, 08:30
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | grzanie jest bardzo szybkie - latem wystarczy 300 metrów i minutka drogi gruntowej przy której mieszkam, by się rozgrzał | Tak to właśnie powinno wygladać w sprawnym japońskim silniku. polleck napisał/a: | U mnie trwa to około 3km. Czyli około 5 minut jazdy. | Dokładnie tak jak u mnie przy obecnych temperaturach. polleck napisał/a: | auto którym jeździłem poprzednio oraz auto rodziców grzeje się znacznie dłużej zanim nabierze odpowiednią temperaturę pracy silnika. | Jakie to auto? polleck napisał/a: | Lanos 1.6 16V 106 koni mechanicznych potrzebował około 10km oraz 15 minut jazdy, żeby się nagrzać. | Termostat był do wymiany. polleck napisał/a: | Pug 607 2.2 HDi 136 koni mechanicznych potrzebuje 15km lub jakieś 20 minut jazdy | Długo, ale diesel dłużej się nagrzewa. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-12-2009, 16:13
|
|
|
Ja tak obecnie po 1000-1500m zalezy od tem zewnetrznej mam 27stC i przełaczenie na LPG. W lecie czaseami trwa to moze kilka sekund. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|