 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
naprawa hamulców tyl. bęb., ewentualna zmiana na tarcze? |
Autor |
Wiadomość |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 27-01-2009, 17:15 naprawa hamulców tyl. bęb., ewentualna zmiana na tarcze?
|
|
|
witam, hamulce mi się skończyły z tyłu, jak hamuję, to głośno szoruje, jak samym ręcznym to samo, czyli 100% tylne hamulce, teraz tak, czy da się wmontować na tył tarcze? przeglądałem forum, ale jasnej odpowiedzi nie znalazłem, warto czy se odpuścić? bo bym zrobił jak się da, przód tarcze na tył, na przód jakieś większe, a na tył kupiłbym uzywki zaciski z wyjściem na linkę ręcznego, tylko problem solidnego mocowania... jeżeli mam zostać przy bębnach, to oprócz okładzin w co się zaopatrzyć? jakiej firmy kupić itp? z góry dziękują za pomoc, pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-01-2009, 21:21
|
|
|
odpuscic i wymienic same szczeki (pomierzyc czy beben nie jest zbyt mocno zszorowany) |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 27-01-2009, 21:28
|
|
|
no tak myślałem, i w sumie sesja i nie mam czasu się bawić w przerabianie, profilaktycznie zapytałem, to teraz tak, kiedyś miałem fiata uno i tam jak szczęki się wymieniało, to od razu rozpieraki ręcznego, sprężynki, cylinderki, nawet bębny bo to tanie części, a jak w przypadku lancera? wystarczy same szczęki, czy należałoby wymienić inne elementy? i jak z tymi bębnami, ile mm powinno zostać a poniżej ilu zmienić? dziękuję za podpowiedzi |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-01-2009, 21:32
|
|
|
szczeki min wymiar 1 mm
bebny max. wymiar 205 mm (do sprawdzenia, bo nie pamietam)
wystarczy zmienic same szczeki - reszta w normalnie eksploatowanym aucie starcza na cale jego zycie
szczeki beda tanie (ca. 80 zl za Kashiyamy), ale bebny drozsza impreza - ok. 200 zl/sztuka |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 27-01-2009, 21:38
|
|
|
ok, dziękuję pięknie za informacje, jestem pod wrażeniem żywotności tych elementów, w uniaczku na raz zmieniłem cały tylny układ hamulcowy, tylko piasty zostały:P nawet linki ręcznego i przewody hamulcowe itp. tylko lewarek został od ręcznego i co? hamulce były dobre przez miesiąc, średnie przez drugi, po tym ręczny zanikł, a po pół roku tyłu nie było:P ale temten samochód to nie mój wybór, co innego lancer, jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 28-01-2009, 01:17
|
|
|
Mi tez cos szoruje obciera... itp. przy hamowaniu. Jednak reczny jest bardzo mocny. No i od pewnego czasu odezwało sie łożysko... (pełna gama objawów) i teraz pytanko czy to łożysko moze szorowac przy hamowaniu?
A moze to byc wina zużytego płynu hamulcowego? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 28-01-2009, 20:30
|
|
|
może być wina płynu hamulcowego - po pewnym czasie traci on swoje właściwości (obniża się temp. wrzenia z powodu zawartości wody)
łożysko nie może "szorować" przy hamowaniu |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
|
|