Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
naprawa hamulców tyl. bęb., ewentualna zmiana na tarcze?
Autor Wiadomość
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 27-01-2009, 17:15   naprawa hamulców tyl. bęb., ewentualna zmiana na tarcze?

witam, hamulce mi się skończyły z tyłu, jak hamuję, to głośno szoruje, jak samym ręcznym to samo, czyli 100% tylne hamulce, teraz tak, czy da się wmontować na tył tarcze? przeglądałem forum, ale jasnej odpowiedzi nie znalazłem, warto czy se odpuścić? bo bym zrobił jak się da, przód tarcze na tył, na przód jakieś większe, a na tył kupiłbym uzywki zaciski z wyjściem na linkę ręcznego, tylko problem solidnego mocowania... jeżeli mam zostać przy bębnach, to oprócz okładzin w co się zaopatrzyć? jakiej firmy kupić itp? z góry dziękują za pomoc, pozdrawiam
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-01-2009, 21:21   

odpuscic i wymienic same szczeki (pomierzyc czy beben nie jest zbyt mocno zszorowany)
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 27-01-2009, 21:28   

no tak myślałem, i w sumie sesja i nie mam czasu się bawić w przerabianie, profilaktycznie zapytałem, to teraz tak, kiedyś miałem fiata uno i tam jak szczęki się wymieniało, to od razu rozpieraki ręcznego, sprężynki, cylinderki, nawet bębny bo to tanie części, a jak w przypadku lancera? wystarczy same szczęki, czy należałoby wymienić inne elementy? i jak z tymi bębnami, ile mm powinno zostać a poniżej ilu zmienić? dziękuję za podpowiedzi
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-01-2009, 21:32   

szczeki min wymiar 1 mm
bebny max. wymiar 205 mm (do sprawdzenia, bo nie pamietam)

wystarczy zmienic same szczeki - reszta w normalnie eksploatowanym aucie starcza na cale jego zycie

szczeki beda tanie (ca. 80 zl za Kashiyamy), ale bebny drozsza impreza - ok. 200 zl/sztuka
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 27-01-2009, 21:38   

ok, dziękuję pięknie za informacje, jestem pod wrażeniem żywotności tych elementów, w uniaczku na raz zmieniłem cały tylny układ hamulcowy, tylko piasty zostały:P nawet linki ręcznego i przewody hamulcowe itp. tylko lewarek został od ręcznego i co? hamulce były dobre przez miesiąc, średnie przez drugi, po tym ręczny zanikł, a po pół roku tyłu nie było:P ale temten samochód to nie mój wybór, co innego lancer, jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 28-01-2009, 01:17   

Mi tez cos szoruje obciera... itp. przy hamowaniu. Jednak reczny jest bardzo mocny. No i od pewnego czasu odezwało sie łożysko... (pełna gama objawów) i teraz pytanko czy to łożysko moze szorowac przy hamowaniu?
A moze to byc wina zużytego płynu hamulcowego?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 28-01-2009, 20:30   

może być wina płynu hamulcowego - po pewnym czasie traci on swoje właściwości (obniża się temp. wrzenia z powodu zawartości wody)

łożysko nie może "szorować" przy hamowaniu
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.