Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] brak iskry na świecach
Autor Wiadomość
robert159
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2006, 18:00   [CA4A 1.6] brak iskry na świecach

Witam wszystkich.

Czytam i czytam te forum ale nie znalazłem tego co mnie interesuje.
Mam taki problem: mój colt'cik nie ma prądu na wyjściu z aparatu zapłonowego a prad do niego dochodzi (podobno) tak powiedział mechanik.
Jak moge sprawdzić czy aparat zapłonowy jest sprawny bądź nie, unikając wiecznego ciągania samochodu po mechanikach lub nawet pseudo-mechanikach.
Czy jeżeli jest coś nie tak w tym aparacie to musze kupić całą część czy jest mozliwość go naprawienia, oczywiście w zależności co uległo uszkodzeniu. - ale to chyba sam sobie odpowiedziałem na to pytanie.

jest to CAO 4G92
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-05-2006, 18:17   

Jak zachowuje się kontrolka CE?
Jeżeli po przekręceniu kluczyka:
- zapala się i po chwili gaśnie i w czasie kręcenia się nie zapala - cewka zapłonowa, powertransistor lub aparat zapłonowy - trzeba przetestować cewkę i powertransistor
- zapala się i NIE gaśnie - uszkodzone ECU - moge conieco zaradzić ;)
- zapala się i po chwili gaśnie i ale w czasie kręcenia zapala zapala się - aparat zapłonowy
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
robert159
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2006, 19:47   

kontrolka zapala się po chwili gasnie a podczas kręcenia nie zapala się.
co wskazuje na Twoją pierwszą mozliwość - jak to posprawdzać? jak zlokalizować cewkę i powertransistor?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-05-2006, 21:16   

Cewke masz umieszczoną w aparacie zapłonowym, tranzystor też :) - postaram się jakoś umieścić tu procedury testowe - do poniedziałku mam łączność z netem za pomocą GPRSa :)

Proszę:

Cewka:


Tranzystor:
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
robert159
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2006, 23:27   

aha, dzięki, odrazu to przetestuje.

[ Dodano: 17-05-2006, 18:27 ]
wygląda na to że cewka i powertransistor jest w porządku.
Jak testować aparat zaplonowy?

[ Dodano: 19-05-2006, 18:38 ]
Witam wszystkich.

Prosze o pomoc. CAO 4G92 nie ma iskry na świecach, zostawilem go wieczorem a ranu już martwica.
Wcześniej jak był zimny i mu mocniej wcisnołem pedał gazu to sie dławił i buczał, po pewnym czasie przechodziło.
teraz to juz klops. próbowałem odczytać kod błędów z komputera to miałem coś takiego: sygnał, przerwa, sygnał, przerwa, sygnał, przerwa... itd. czy to jest w porządku?

Co mógłbym jeszcze sprawdzić!? POMOCY, moje autko stoi już 3 tygodnie i stoje w miejscu :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

[ Dodano: 25-06-2006, 10:23 ]
Powiedzcie mi gdzie c Colt'cie umieszczony jest czujnik połozenia wału?
Coś sie z nim niedobrego dzieje i to jest przyczyna.
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-01-2010, 12:07   

Mój colt ostatnio mnie zawiódł... poszło coś z elektryką. Aktualnie stoi u elektryka, który szuka przyczyn braku iskry.

Pierwsze domysły były że to aparat zapłonowy... jednak po włożeniu innego jest to samo.
Komputer sprawdzony przez elektronika i mówi że to co się w nich psuje jest ok ale czy komp jest sprawny to nie daje gwarancji.
W aucie mam nieoryginalny immobilaizer w którym coś tam padło.
Akumulator roczny - jest ok.

CE zapala się po dłuższym kręceniu rozrusznikiem (nie pamiętam czy gaśnie po chwili, ale po wyłączeniu kluczyka zapala się tylko kontrolnie i gaśnie).

Paliwo dochodzi.

W aucie prąd jest, nie ma za to iskry.

Dziś kupiłem nowe kable i świece bo podobno kable były przyczyną całego bałaganu.

Czy ktoś z was miał podobną sytuację?
_________________


 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 06-01-2010, 14:33   

tresorex, spróbuj podłożyć ECU z Colta bez immo. Weź diodę i przeczytaj błędy - ECU na 90% coś wypluje.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-01-2010, 22:53   

tresorex napisał/a:
CE zapala się po dłuższym kręceniu rozrusznikiem
To wskazuje na konkretny element uszkodzony tylko nie pamiętam co. Chyba cewka zapłonowa albo ECU.
 
 
halun1980 
Nowy Forumowicz

Auto: mss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 2
Skąd: z polski
Wysłany: 05-03-2010, 22:10   

mam problem .komputer sprawny,aparat zaploniwy,przekaznik tez i nadal nie ma iskry i niechodzi pompa paliwowa,chodzi o colta 92 96rok
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-03-2010, 22:16   

halun1980, a kręci się wogóle palec aparatu zapłonowego :?: może rozrząd strzelony
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
halun1980 
Nowy Forumowicz

Auto: mss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 2
Skąd: z polski
Wysłany: 05-03-2010, 22:35   

rozrzad jest ok.do 2 kolta poprzekladalem cala elektronike i chodzi.wkladam do mojego i niema iskry i nieslychac pompy paliwa,azsilanie do modulu doczodzi
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-03-2010, 22:48   

więc może moduł jest padniety
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 05-03-2010, 23:19   

halun1980 napisał/a:
mam problem .komputer sprawny,aparat zaploniwy,przekaznik tez i nadal nie ma iskry i niechodzi pompa paliwowa,chodzi o colta 92 96rok

jaki silnik ?
_________________

 
 
 
camel22tlen 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt 1.6 16v
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 8
Skąd: internet
Wysłany: 07-07-2010, 12:18   

sproboj wymienic modul, ktory znajduje sie obok nog pasazera z prawej strony. Powinienes wyjac aparat zaplonowy i ten modul i zawiezc do kogos kto naprawia takie rzeczy, gdyz wydaje mi sie, ze musi to byc w jakis sposob sprzezone i dostrojone do siebie .. !!!1
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 07-07-2010, 12:35   

camel22tlen napisał/a:
sproboj wymienic modul, ktory znajduje sie obok nog pasazera z prawej strony.

Ten "moduł" to ECU, a kolega napisał że komputer ma sprawny.
camel22tlen napisał/a:
ze musi to byc w jakis sposob sprzezone i dostrojone do siebie .. !!!1

Jedyne "dostrojenie" to dobranie odpowiedniego do danego silnika komputera. Żadnej "kalibracji" się nie przeprowadza.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.