[CA4A 1.6] brak iskry na świecach |
Autor |
Wiadomość |
robert159 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2006, 18:00 [CA4A 1.6] brak iskry na świecach
|
|
|
Witam wszystkich.
Czytam i czytam te forum ale nie znalazłem tego co mnie interesuje.
Mam taki problem: mój colt'cik nie ma prądu na wyjściu z aparatu zapłonowego a prad do niego dochodzi (podobno) tak powiedział mechanik.
Jak moge sprawdzić czy aparat zapłonowy jest sprawny bądź nie, unikając wiecznego ciągania samochodu po mechanikach lub nawet pseudo-mechanikach.
Czy jeżeli jest coś nie tak w tym aparacie to musze kupić całą część czy jest mozliwość go naprawienia, oczywiście w zależności co uległo uszkodzeniu. - ale to chyba sam sobie odpowiedziałem na to pytanie.
jest to CAO 4G92 |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-05-2006, 18:17
|
|
|
Jak zachowuje się kontrolka CE?
Jeżeli po przekręceniu kluczyka:
- zapala się i po chwili gaśnie i w czasie kręcenia się nie zapala - cewka zapłonowa, powertransistor lub aparat zapłonowy - trzeba przetestować cewkę i powertransistor
- zapala się i NIE gaśnie - uszkodzone ECU - moge conieco zaradzić
- zapala się i po chwili gaśnie i ale w czasie kręcenia zapala zapala się - aparat zapłonowy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
robert159 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2006, 19:47
|
|
|
kontrolka zapala się po chwili gasnie a podczas kręcenia nie zapala się.
co wskazuje na Twoją pierwszą mozliwość - jak to posprawdzać? jak zlokalizować cewkę i powertransistor? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-05-2006, 21:16
|
|
|
Cewke masz umieszczoną w aparacie zapłonowym, tranzystor też - postaram się jakoś umieścić tu procedury testowe - do poniedziałku mam łączność z netem za pomocą GPRSa
Proszę:
Cewka:
Tranzystor:
 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
robert159 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2006, 23:27
|
|
|
aha, dzięki, odrazu to przetestuje.
[ Dodano: 17-05-2006, 18:27 ]
wygląda na to że cewka i powertransistor jest w porządku.
Jak testować aparat zaplonowy?
[ Dodano: 19-05-2006, 18:38 ]
Witam wszystkich.
Prosze o pomoc. CAO 4G92 nie ma iskry na świecach, zostawilem go wieczorem a ranu już martwica.
Wcześniej jak był zimny i mu mocniej wcisnołem pedał gazu to sie dławił i buczał, po pewnym czasie przechodziło.
teraz to juz klops. próbowałem odczytać kod błędów z komputera to miałem coś takiego: sygnał, przerwa, sygnał, przerwa, sygnał, przerwa... itd. czy to jest w porządku?
Co mógłbym jeszcze sprawdzić!? POMOCY, moje autko stoi już 3 tygodnie i stoje w miejscu
[ Dodano: 25-06-2006, 10:23 ]
Powiedzcie mi gdzie c Colt'cie umieszczony jest czujnik połozenia wału?
Coś sie z nim niedobrego dzieje i to jest przyczyna. |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-01-2010, 12:07
|
|
|
Mój colt ostatnio mnie zawiódł... poszło coś z elektryką. Aktualnie stoi u elektryka, który szuka przyczyn braku iskry.
Pierwsze domysły były że to aparat zapłonowy... jednak po włożeniu innego jest to samo.
Komputer sprawdzony przez elektronika i mówi że to co się w nich psuje jest ok ale czy komp jest sprawny to nie daje gwarancji.
W aucie mam nieoryginalny immobilaizer w którym coś tam padło.
Akumulator roczny - jest ok.
CE zapala się po dłuższym kręceniu rozrusznikiem (nie pamiętam czy gaśnie po chwili, ale po wyłączeniu kluczyka zapala się tylko kontrolnie i gaśnie).
Paliwo dochodzi.
W aucie prąd jest, nie ma za to iskry.
Dziś kupiłem nowe kable i świece bo podobno kable były przyczyną całego bałaganu.
Czy ktoś z was miał podobną sytuację? |
_________________
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 06-01-2010, 14:33
|
|
|
tresorex, spróbuj podłożyć ECU z Colta bez immo. Weź diodę i przeczytaj błędy - ECU na 90% coś wypluje. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-01-2010, 22:53
|
|
|
tresorex napisał/a: | CE zapala się po dłuższym kręceniu rozrusznikiem | To wskazuje na konkretny element uszkodzony tylko nie pamiętam co. Chyba cewka zapłonowa albo ECU. |
|
|
|
 |
halun1980
Nowy Forumowicz
Auto: mss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 2 Skąd: z polski
|
Wysłany: 05-03-2010, 22:10
|
|
|
mam problem .komputer sprawny,aparat zaploniwy,przekaznik tez i nadal nie ma iskry i niechodzi pompa paliwowa,chodzi o colta 92 96rok |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-03-2010, 22:16
|
|
|
halun1980, a kręci się wogóle palec aparatu zapłonowego może rozrząd strzelony |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
halun1980
Nowy Forumowicz
Auto: mss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 2 Skąd: z polski
|
Wysłany: 05-03-2010, 22:35
|
|
|
rozrzad jest ok.do 2 kolta poprzekladalem cala elektronike i chodzi.wkladam do mojego i niema iskry i nieslychac pompy paliwa,azsilanie do modulu doczodzi |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-03-2010, 22:48
|
|
|
więc może moduł jest padniety |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 05-03-2010, 23:19
|
|
|
halun1980 napisał/a: | mam problem .komputer sprawny,aparat zaploniwy,przekaznik tez i nadal nie ma iskry i niechodzi pompa paliwowa,chodzi o colta 92 96rok |
jaki silnik ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
camel22tlen
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt 1.6 16v
Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 8 Skąd: internet
|
Wysłany: 07-07-2010, 12:18
|
|
|
sproboj wymienic modul, ktory znajduje sie obok nog pasazera z prawej strony. Powinienes wyjac aparat zaplonowy i ten modul i zawiezc do kogos kto naprawia takie rzeczy, gdyz wydaje mi sie, ze musi to byc w jakis sposob sprzezone i dostrojone do siebie .. !!!1 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 07-07-2010, 12:35
|
|
|
camel22tlen napisał/a: | sproboj wymienic modul, ktory znajduje sie obok nog pasazera z prawej strony. |
Ten "moduł" to ECU, a kolega napisał że komputer ma sprawny.
camel22tlen napisał/a: | ze musi to byc w jakis sposob sprzezone i dostrojone do siebie .. !!!1 |
Jedyne "dostrojenie" to dobranie odpowiedniego do danego silnika komputera. Żadnej "kalibracji" się nie przeprowadza. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
|