[CAxA] Colt opony? |
Autor |
Wiadomość |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 26-02-2009, 12:02
|
|
|
dokładnie jak piszesz. Nie polecam 195 na felgę 7,5J. Idealna byłaby 215 ale niestety bez przeróbek to nie wejdzie |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26-02-2009, 12:09
|
|
|
ale jakie przerobki??? moze z tylu tylko ranty trzeba by sklepac i 215 spokojnie wejda |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 11-12-2009, 20:17
|
|
|
A moje doświadczenia są takie.
Na początku w 1.3 miałem 4x Vredestein Quartac 2 i opony sprawowaly się średnio na suchym, srednio na mokrym i zle na sniegu, blocie posniegowym, lodzie - ale to opona uniwersalna - czyli do niczego.
Potem kupiłem Gislaved Eurofrost 3 - rewelacyjne oponki - snieg,bloto posniegowe czy lod. I bardzo dobrze na mokrym czy suchym asfalcie, od kwietnia 2009 miesiąc na nich jezdzilem i prawie jak na letnich .
Potem kupiłem 2x Falken Sincera + miałem już po kupnie 1.6 2x Dębica Passio 2( ) - letnie 175/70/13. Dębica fatalne na deszczu, srednie na suchym. Falkeny przebijają tafle wody, mokry asfalt, suchy asfalt czy rozgrzany do czerności asfalt, nie piszczą. Czasem tylko moze byc problem przy ruszaniu na bardzo mokrym - traci przyczepność, ale tylko wtedy ta wada jest odczuwalna, a to najprawdopodobniej dla tego, że oponka ma szerokośc 175mm. Super Japonki polecam kazdemu.
Dębice mam z tyłu i niestety niezaleznie gdzie hamujęczy wchodzę w zakręty - czuć jak tył traci przyczepność - a aquaplanning z tylnych dębicach masakra - ciezko sie jexdzi.
Dla tego jak fundusze pozwolą - zaopatrze sie na kolejne lato w 2x Falken Sincera na tył i bede miał pełen komplet quality opon. Japan Made oczywiscie ! |
|
|
|
 |
macieekg
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 377 Skąd: Głosków k. Piaseczna
|
Wysłany: 11-12-2009, 22:38
|
|
|
JayChyl napisał/a: | Dębica Passio 2( ) - letnie 175/70/13. Dębica fatalne na deszczu, srednie na suchym.
Dębice mam z tyłu i niestety niezaleznie gdzie hamujęczy wchodzę w zakręty - czuć jak tył traci przyczepność - a aquaplanning z tylnych dębicach masakra - ciezko sie jexdzi. |
Dębica to się do poloneza/trabanta nadaje a nie do miśka. Podejrzewam, że w 1,6 każda opona o szerokości 175 będzie buksować na mokrym przy ostrym ruszaniu. |
_________________ Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2009, 22:48
|
|
|
Mało tego bo w 1.3 na mokrym też kazda opona tej szerokości buksuje i to z gazem wcisniętym do połowy |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 12-12-2009, 09:58
|
|
|
Na takich oponach w deszczową pogodę trzeba spokojnie ruszac nawet max do 2 tys obrotów a dopiero gdy złapie trakcje średnio szybko wciskać gaz do oporu - potem idzie jak rakieta i nie traci się zbyt wiele - wychodzi podobnie jak byś ruszył lepiej a potem miał wolniejszy pocisk bo opony wieksze. Z tym że 175 na suchym są niezastąpione co do osiągów . Najwazniejsze to wyczucie - w końcu jakby 175/70/13 były niestosowne do Colta CA0 1.3 czy 1.6 to czemu Japońce je zakładali? Ano dla tego że jest w tym jakiś grubszy sens - a oni wiedzą lepiej |
|
|
|
 |
pyjte
Mitsumaniak Klaun Szyderca

Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 556 Skąd: Bojtom.
|
Wysłany: 14-12-2009, 00:02
|
|
|
macieekg napisał/a: | 175 będzie buksować na mokrym | w gti to i na trójce robi.... |
_________________ Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi. |
|
|
|
 |
Matejo
Mitsumaniak Mateusz

Auto: Colt CA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 317 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 14-12-2009, 11:21
|
|
|
zgadzam sie mam w GTI 14" 175 i na trójce potrafi boksować hehe |
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 14-12-2009, 11:40
|
|
|
Zalozylem do swojego GTi teraz zimowki Yokohamy W 195/50/15 i juz na 2 ciezko jest zerwac przyczepnosc. Dobra opona radzi sobie z warunkami. Na wilgotnym asfalcie nie powinno byc tak ze na 3 rwiesz na wprost przyczepnosc i kola sie slizgaja. Co innego na lodzie. (155/80/13 przy 120 koniach na 3 nie rwalo przyczepnosci na wprost)
Aquaplaning jest to wytwarzanie sie miedzy opona a asfaltem poduszki z wody- podatne na to sa WSZYTKIE szerokie opony ale raczej letnie im mniej rowkow ty bardziej. Zimowa opona ma duzo szersze rowki i wiele lameli ktore dobrze odprowadzaja wode.
Debica sie poprostu slizga wiem bo w punto mam 4 debice i latam bokami w zakretach jak zly. To nie opona zimowa- wiecej przyczepnosci mialem w colcie na letnich oponach niz w punto na zimowkach.
Zasada jest prosta : rozmiar adekwatny do zastosowania auta i mocy + jakosc opon. Dobre opony niestety kosztuja majatek. (moje kosztowaly 1200zl na promocji (-25%)).
do miasta mozna spokojnie zakladac taki sam rozmiar jak na lato. W teren gdzie bedzie duzo kopnego sniegu wskazane sa wezsze opony bo lepiej radza sobie z puchem. |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-12-2009, 13:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14-12-2009, 12:07
|
|
|
czarnuch23 napisał/a: | podatne na to sa WSZYTKIE szerokie opony ale raczej letnie im mniej rowkow ty bardziej. Zimowa opona ma duzo szersze rowki i wiele lameli ktore dobrze odprowadzaja wode. |
myslałem ze dokładnie odwrotnie... Zimowe lamele sa malutkie w porównianiu do bieznika letniego... Wg tego co czytałem zimowa opona odprowadza wode znacznie gorzej...
czarnuch23 napisał/a: | Debica sie poprostu slizga wiem bo w punto mam 4 debice i latam bokami w zakretach jak zly. To nie opona zimowa- wiecej przyczepnosci mialem w colcie na letnich oponach niz w punto na zimowkach. |
debica nie jest na asfalt tylko bardziej na snieg, dla ludzi kótrzy mieszkaja gdzies dalej od cywilizacji. Na sniegu ciezko o lepsza opone niz Dębica wg testów. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-12-2009, 13:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 14-12-2009, 12:18
|
|
|
Rowki miedzy klockami na zimowce sa duzo wieksze (dlatego tez sa glosniejsze) i maja wieksza "przepustowosc" dodatkowo np moja letnia oponka nie ma lameli na klockach bo to zmniejszalo by jej stabilnosc Im bardziej wyczynowa opona tym blizej jej do slicka i tym mniej ma rowkow wszelkiej masci = rewelacja na suchym tragedia na wodzie . Toyo na wodzie puki jedzie sie rozsadnie daja rade- ale danie gazu jakstoi woda na asfalcie konczy sie poslizgiem bo opona niewyrabia odprowadzac wody z pod siebie.
A debica jak juz pisalem tragedia w wielu odslonach - Yokohamy 155/80 w duzo mocniejszym aucie radzily sobie o niebo lepiej i na sniegu i na suchym. |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2009, 12:22
|
|
|
Ja też uważam ze zimówka słabiej odprowadza wode.Kazda zimówka ma duzo małych drobnych rówków,ale nie ma tego co maja letnie,czyli np jak Yokohama A.drive trzy poteżne rowy po srodku opony. |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14-12-2009, 13:57
|
|
|
czarnuch23, czytąłem na forum i pisał to nawet Akbi ktory sporo w zyciu kilometrów nabil ze żadna zimówka nie odprowadzi lepiej wody niz opona letnia. Oczywiscie moga byc wyjatki jesli wezmiemy najlepsza zimowke i najgorsza z mozliwych letnia. Jednak w tej samej klasie mówienie ze zimówka lepiej odprowadza to jakies nieporozumienie...
Letnie sa stworzone do tego zeby odprowadzać wode, zimowe bardziej zeby jezdzic po sniegu i w nizszych temperaturach. Bije zakład ze zimówki gorzej odprowadzaja wode i sa mniej odporne na aquaplaning. (porównujac w tej samej klasie opon!!! )
Co do Debicy Frigo niewiem nie jedziłem ale zbiera SAME pochwaly za zachowanie na sniegu w testach. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 14-12-2009, 14:35
|
|
|
rosomak1983, oprocz powolania sie na akbi-ego dobrze, by bylo jakbys podal zrodlo skad zaczerpnales te wiadomosci.
Ja na szybko po "wygooglowaniu" potwierdzenie Twojej teorii znalazlem tylko w pierwszym wylistowanym artykule na temat jazda w lecie na oponach zimowych.
W pozostalych juz jest jak byk, ze zimowka ze wzgledu na warunki w ktorych bedzie pracowac ma tak zaprojektowany bieznik aby jak najsprawniej odprowadzac wode, a co za tym idzie jest w tym skuteczniejsza od opony letniej.
adamovicius, te rowki to nic innego jak lamele i one sa odpowiedzialne za „wgryzanie” sie opony w snieg a nie odprowadzania wody..
Do odprowadzania wody sluzy glowna rzezba bieznika. |
|
|
|
 |
|