Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] Colt opony?
Autor Wiadomość
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 26-02-2009, 12:02   

dokładnie jak piszesz. Nie polecam 195 na felgę 7,5J. Idealna byłaby 215 ale niestety bez przeróbek to nie wejdzie ;)
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-02-2009, 12:09   

ale jakie przerobki??? moze z tylu tylko ranty trzeba by sklepac i 215 spokojnie wejda
 
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 11-12-2009, 20:17   

A moje doświadczenia są takie.

Na początku w 1.3 miałem 4x Vredestein Quartac 2 i opony sprawowaly się średnio na suchym, srednio na mokrym i zle na sniegu, blocie posniegowym, lodzie - ale to opona uniwersalna - czyli do niczego.

Potem kupiłem Gislaved Eurofrost 3 - rewelacyjne oponki - snieg,bloto posniegowe czy lod. I bardzo dobrze na mokrym czy suchym asfalcie, od kwietnia 2009 miesiąc na nich jezdzilem i prawie jak na letnich :D .

Potem kupiłem 2x Falken Sincera + miałem już po kupnie 1.6 2x Dębica Passio 2( :( ) - letnie 175/70/13. Dębica fatalne na deszczu, srednie na suchym. Falkeny przebijają tafle wody, mokry asfalt, suchy asfalt czy rozgrzany do czerności asfalt, nie piszczą. Czasem tylko moze byc problem przy ruszaniu na bardzo mokrym - traci przyczepność, ale tylko wtedy ta wada jest odczuwalna, a to najprawdopodobniej dla tego, że oponka ma szerokośc 175mm. Super Japonki polecam kazdemu.

Dębice mam z tyłu i niestety niezaleznie gdzie hamujęczy wchodzę w zakręty - czuć jak tył traci przyczepność - a aquaplanning z tylnych dębicach masakra - ciezko sie jexdzi.

Dla tego jak fundusze pozwolą - zaopatrze sie na kolejne lato w 2x Falken Sincera na tył i bede miał pełen komplet quality opon. Japan Made oczywiscie !
 
 
macieekg 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 377
Skąd: Głosków k. Piaseczna
Wysłany: 11-12-2009, 22:38   

JayChyl napisał/a:
Dębica Passio 2( :( ) - letnie 175/70/13. Dębica fatalne na deszczu, srednie na suchym.

Dębice mam z tyłu i niestety niezaleznie gdzie hamujęczy wchodzę w zakręty - czuć jak tył traci przyczepność - a aquaplanning z tylnych dębicach masakra - ciezko sie jexdzi.

Dębica to się do poloneza/trabanta nadaje a nie do miśka. Podejrzewam, że w 1,6 każda opona o szerokości 175 będzie buksować na mokrym przy ostrym ruszaniu.
_________________
Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v
 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 11-12-2009, 22:48   

Mało tego bo w 1.3 na mokrym też kazda opona tej szerokości buksuje i to z gazem wcisniętym do połowy :D
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 12-12-2009, 09:58   

Na takich oponach w deszczową pogodę trzeba spokojnie ruszac nawet max do 2 tys obrotów a dopiero gdy złapie trakcje średnio szybko wciskać gaz do oporu - potem idzie jak rakieta i nie traci się zbyt wiele - wychodzi podobnie jak byś ruszył lepiej a potem miał wolniejszy pocisk bo opony wieksze. Z tym że 175 na suchym są niezastąpione co do osiągów :D . Najwazniejsze to wyczucie - w końcu jakby 175/70/13 były niestosowne do Colta CA0 1.3 czy 1.6 to czemu Japońce je zakładali? Ano dla tego że jest w tym jakiś grubszy sens - a oni wiedzą lepiej :D
 
 
pyjte 
Mitsumaniak
Klaun Szyderca


Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 556
Skąd: Bojtom.
Wysłany: 14-12-2009, 00:02   

macieekg napisał/a:
175 będzie buksować na mokrym
w gti to i na trójce robi....
_________________
Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi.
 
 
Matejo 
Mitsumaniak
Mateusz


Auto: Colt CA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 317
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 14-12-2009, 11:21   

zgadzam sie mam w GTI 14" 175 i na trójce potrafi boksować hehe
_________________


(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 14-12-2009, 11:40   

Zalozylem do swojego GTi teraz zimowki Yokohamy W 195/50/15 i juz na 2 ciezko jest zerwac przyczepnosc. Dobra opona radzi sobie z warunkami. Na wilgotnym asfalcie nie powinno byc tak ze na 3 rwiesz na wprost przyczepnosc i kola sie slizgaja. Co innego na lodzie. (155/80/13 przy 120 koniach na 3 nie rwalo przyczepnosci na wprost)
Aquaplaning jest to wytwarzanie sie miedzy opona a asfaltem poduszki z wody- podatne na to sa WSZYTKIE szerokie opony ale raczej letnie im mniej rowkow ty bardziej. Zimowa opona ma duzo szersze rowki i wiele lameli ktore dobrze odprowadzaja wode.
Debica sie poprostu slizga :) wiem bo w punto mam 4 debice i latam bokami w zakretach jak zly. To nie opona zimowa- wiecej przyczepnosci mialem w colcie na letnich oponach niz w punto na zimowkach.
Zasada jest prosta : rozmiar adekwatny do zastosowania auta i mocy + jakosc opon. Dobre opony niestety kosztuja majatek. (moje kosztowaly 1200zl na promocji (-25%)).
do miasta mozna spokojnie zakladac taki sam rozmiar jak na lato. W teren gdzie bedzie duzo kopnego sniegu wskazane sa wezsze opony bo lepiej radza sobie z puchem.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-12-2009, 13:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14-12-2009, 12:07   

czarnuch23 napisał/a:
podatne na to sa WSZYTKIE szerokie opony ale raczej letnie im mniej rowkow ty bardziej. Zimowa opona ma duzo szersze rowki i wiele lameli ktore dobrze odprowadzaja wode.

myslałem ze dokładnie odwrotnie... Zimowe lamele sa malutkie w porównianiu do bieznika letniego... Wg tego co czytałem zimowa opona odprowadza wode znacznie gorzej...
czarnuch23 napisał/a:
Debica sie poprostu slizga :) wiem bo w punto mam 4 debice i latam bokami w zakretach jak zly. To nie opona zimowa- wiecej przyczepnosci mialem w colcie na letnich oponach niz w punto na zimowkach.

debica nie jest na asfalt tylko bardziej na snieg, dla ludzi kótrzy mieszkaja gdzies dalej od cywilizacji. Na sniegu ciezko o lepsza opone niz Dębica wg testów.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-12-2009, 13:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 14-12-2009, 12:18   

Rowki miedzy klockami na zimowce sa duzo wieksze (dlatego tez sa glosniejsze) i maja wieksza "przepustowosc" dodatkowo np moja letnia oponka nie ma lameli na klockach :D bo to zmniejszalo by jej stabilnosc Im bardziej wyczynowa opona tym blizej jej do slicka i tym mniej ma rowkow wszelkiej masci = rewelacja na suchym tragedia na wodzie . Toyo na wodzie puki jedzie sie rozsadnie daja rade- ale danie gazu jakstoi woda na asfalcie konczy sie poslizgiem bo opona niewyrabia odprowadzac wody z pod siebie.
A debica jak juz pisalem tragedia w wielu odslonach - Yokohamy 155/80 w duzo mocniejszym aucie radzily sobie o niebo lepiej i na sniegu i na suchym.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2009, 12:22   

Ja też uważam ze zimówka słabiej odprowadza wode.Kazda zimówka ma duzo małych drobnych rówków,ale nie ma tego co maja letnie,czyli np jak Yokohama A.drive trzy poteżne rowy po srodku opony.
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 14-12-2009, 12:26   

http://image.ceneo.pl/dat...812/product.jpg

Moja zimowka toroche tych rowkow ma.

Nawet debica ma te rowki :)

http://photos02.allegroim...93/90/837939023
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14-12-2009, 13:57   

czarnuch23, czytąłem na forum i pisał to nawet Akbi ktory sporo w zyciu kilometrów nabil ze żadna zimówka nie odprowadzi lepiej wody niz opona letnia. Oczywiscie moga byc wyjatki jesli wezmiemy najlepsza zimowke i najgorsza z mozliwych letnia. Jednak w tej samej klasie mówienie ze zimówka lepiej odprowadza to jakies nieporozumienie...
Letnie sa stworzone do tego zeby odprowadzać wode, zimowe bardziej zeby jezdzic po sniegu i w nizszych temperaturach. Bije zakład ze zimówki gorzej odprowadzaja wode i sa mniej odporne na aquaplaning. (porównujac w tej samej klasie opon!!! )

Co do Debicy Frigo niewiem nie jedziłem ale zbiera SAME pochwaly za zachowanie na sniegu w testach.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 14-12-2009, 14:35   

rosomak1983, oprocz powolania sie na akbi-ego dobrze, by bylo jakbys podal zrodlo skad zaczerpnales te wiadomosci.
Ja na szybko po "wygooglowaniu" potwierdzenie Twojej teorii znalazlem tylko w pierwszym wylistowanym artykule na temat jazda w lecie na oponach zimowych.
W pozostalych juz jest jak byk, ze zimowka ze wzgledu na warunki w ktorych bedzie pracowac ma tak zaprojektowany bieznik aby jak najsprawniej odprowadzac wode, a co za tym idzie jest w tym skuteczniejsza od opony letniej.

adamovicius, te rowki to nic innego jak lamele i one sa odpowiedzialne za „wgryzanie” sie opony w snieg a nie odprowadzania wody..
Do odprowadzania wody sluzy glowna rzezba bieznika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.