Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno pajero
Autor Wiadomość
barciuu 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2 99 2,8
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-03-2009, 15:29   Kupno pajero

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów .
Od niedawna marzy mi się samochód terenowy. Wybór padł własnie na pajero. (kolega posiada i nie zamienił by go na żaden inny). Ostatnia tygodnie w Zakopanym utwierdziły mnie w przekonaniu że trzeba zmienic autko. Ponieważ jeżdżę z rodziną, w gre wchodzi tylko 4/5 drzwiowy. Mylę o motorze 2,8 tdi. Studiując forum wywnioskowałem że jest ogromna różnica pomiędzy skrzyniami ES a SS na korzysc SS.
Mam pytanie.
Czy jadąc po asfalcie z ES nie mogę włączyc 4x4 ?
Znalazłem kilka ogłoszeń które mieszczą się w budżecie. Oczywiscie zdaje sobie sprawę że ze zdięcia niewiele da sie powiedzie o aucie, ale dla kogos kto o tych autach ma znikome pojęcie kazda wasza uwaga bedzie bardzo cenna.
Pozdrawiam.
auto 1

auto 2

auto 3

ps. czym różni sie wersja sport od "normalnej"??
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 01-03-2009, 16:08   

Witaj na forum.
barciuu napisał/a:
Czy jadąc po asfalcie z ES nie mogę włączyc 4x4 ?

Nie radził bym. Po prostej jeszcze pojedzie ale na zakretach to można zniszczyć autko. Dodatkowo aby włączyć ES musisz się zatrzymać w SS możesz w czasie jazdy do prędkości 70 km/h sprawdzone a nie wyczytane z instrukcji. Kolega bartek lubuje się w tym temacie to wyjaśni ze szczegółami co i jak.Mam Miśki z SS i ES -> różnica w jeździe kolosalna.Pozdrawiam :) a odnośnie zdjęć to jeszcze ich nie oglądałem. Chłopie bierz z SS :!:

Obejrzałem zdjęcia i z racji takiej że i ja mam automat to pasują mi 1 i 3. Ale najważniejsze jest to czy napędy dobrze robią czyli czy są sprawne i czy włączają się bez zgrzytów.Autko na zdjęciu 1 no no no super wypas. Poproś kolegów-forumowiczów co mają takie autka z Twojej okolicy to na pewno ktoś z Tobą pojedzie aby przetestować napędy i zerknąć na ramę->najczęściej łapie rdza w okolicach tylnych kół.Jedynka zrobiła na mnie wrażenie fiu fiu fiu i ta blokada mostu :shock:
Zastanawia mnie tylko jedna sprawa;mam rocznik 1998 i drążek zmiany biegów jest bliżej pasażera,bliżej kierowcy jest drążek do zmiany napędów->ale może wynika to z modelu
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 01-03-2009, 17:45   

braciuu, witaj na forum :!: Tak jak pisał jawaldek lubuję się w tym temacie :D

Więc od początku:

tu masz link do szczegółowego opisu "napędów":
http://forum.mitsumaniaki...p=228406#228406

Jeśli wybierzesz skrzynie ES (chyba, pewny nie jestem) nie będziesz mógł załączać 4H w czasie jazdy, nawet po prostym. Dodatkowo w ES z zapiętym 4H po czarnym nie powinno się jeździć, gdyż napęd na koła jest przekazywany bezpośrednio ze skrzyni rozdzielczej znajdującej się za skrzynią biegów, bez między osiowego mechanizmu różnicowego(centralnego). W takim przypadku nie ma kompensacji różnic obrotów między przednią, a tylną osią(bo na zakręcie każde koło pokonuje inną drogę).

Jeśli wybierzesz SS (co wszyscy jednogłośnie mówimy) będziesz bardziej zadowolony i bezpieczny, gdyż tu możesz jeździć przez dowolnie długi czas, po wszystkich nawierzchniach z zapiętym 4H. To rozwiązanie bazuje na centralnym mechanizmie różnicowym, który "potrafi" zniwelować różnicę w obrotach kół. W teranie zapewnia takie same możliwości jak ES dzięki 100%(manualnej) blokadzie centralnego "dyfra". I bardziej bezpieczny ze względu na lepsze prowadzenie i trakcję na śliskim, jednak wszystkie i ES i SS hamują tak samo...

Do tych dwóch rozwiązań dochodzi jeszcze R/D Lock - jest to 100% blokada tylnego dyferencjału, zapewniająca równy podział mocy na oba koła tylnej osi. Bardzo przydatne w terenie, w głębokim błocie, śniegu, piasku itp. Niestety nie była montowana seryjnie więc nie zdziw się gdy spotkasz auto bez niej.

Pajero II, a Sport to zupełnie inne auta - Sport bazuje na ramie z L200 i z tej pół-ciężarówki ma większość części m.in wyposażany był tylko w skrzynię ES tak jak L200 III generacji. Do tego dochodzi tylko słabszy Diesel 2,5 w wersjach 100 i 115km, obie wersje dysponują 240Nm, na 292Nm silnika 2,8TD z Pajero II. W końcowych latach produkcji można było dokupić fabryczny chip podnoszący moc ze 115 do 136-138km i moment obrotowy z 240Nm do 270Nm.Różnicę między "tjuningowanym", a zwykłym autem podobno można dostrzec tylko na dobrym paliwie - tu podpowie Gene. Był jeszcze silnik 3,0 V6 zasilany benzyną, lecz to propozycja dla nielicznych...

Odnośnie aut - cóż można powiedzieć - najlepiej obejrzeć i przejechać się każdym z nich, warto wziąć kogoś obeznanego w temacie. Ja polecam skrzynię manualną, bo sam mam takie Pajero.
 
 
barciuu 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2 99 2,8
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-03-2009, 21:29   

Wielkie dzięki za odpowiedz i pomoc. ( to forum naprawdę robi bardzo dobre wrazenie)
Więc postanowione:
1) skrzynia tylko SS
2) 2,8 lub 2,5 (raczej wybiorę 2,8 ze względu na łańcuch rozrządu)

Manual czy automat - oto jest pytanie.
W osobowym mam automat i sobie chwale ze względu na korki i przyjemnosc jazdy.
Ale z drugiej strony w aucie tego typu bardziej niezawodny mógłby okazac sie manual.
Czy ktos mógłby napisac jak wyglada sparawa ze skrzynkami w pajero? (koszty napraw i eksploatacja, czy automat jest wadliwy i a jeżeli jest to czy naprawy są drogie.)
Jak automat radzi sobie w terenie.
Cytat:
Odnośnie aut - cóż można powiedzieć - najlepiej obejrzeć i przejechać się każdym z nich, warto wziąć kogoś obeznanego w temacie.

Niestety jedyny mój kolega posiadający pajero mieszka na wyspach i raczej bede szukał z kolega od osobowych. Mam nadzieje że nie wtopie chociaz nie mam szczęscia.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 01-03-2009, 22:09   

barciuu napisał/a:
czy automat jest wadliwy i a jeżeli jest to czy naprawy są drogie.)
Jak automat radzi sobie w terenie.

Więc powiem tak-> nigdy nie zamienię sie na manual bo: tak jak napisałeś przyjemność jazdy , w terenie nie palisz sprzęgła i gdy manuale na podjeździe źle dobiorą bieg to się duszą automat idzie sam. Odnośnie awaryjnosci->jeśli prawidłowo jest zmieniany olej w pewnym warsztacie to jeździsz i jeździsz.W manualach a to zmiana sprzęgła a to coś jeszcze innego.wadą jest większe zużycie paliwa no i troszkę wolniej się zbiera ale jest taki przycisk na drążku wciskasz i dostaje przyspieszenia-zapomniałem jak się nazywa :oops: Wcześniej jeździłem Mercedesem Cupe z automatem i też byłem zadowolony. I od razu zgadzam się z kolegami którzy mają manuale że to i tamto ale każda pliszka swój ogonek chwali :mrgreen: .Jak znajdę post opisujący jak sprawdza się poprawność działania napędów to Ci podam-sam też szukaj.Szkoda że jak byłeś w Zakopanym to się nie odezwałeś->> łatwiej jest pokazać,wytłumaczyć i miał byś okazję przejechania się Miśkiem z automatem skrzynia SS.Pozdrawiam :)

[ Dodano: 01-03-2009, 22:11 ]
barciuu napisał/a:
stety jedyny mój kolega posiadający pajero mieszka na wyspach i raczej bede szukał z kolega od osobowych

Popytaj kolegów MitsuManiaków z forum gdzie auto stoi.Może go widzieli lub znają tego Miśka??

[ Dodano: 01-03-2009, 22:12 ]
barciuu napisał/a:
(raczej wybiorę 2,8 ze względu na łańcuch rozrządu)

i tu Cię popieram lecz decyzja należy do Ciebie- być albo nie być oto jest pytanie :lol:

Zapytaj kolegi hiszpan ostatnio przerabiał temat kupna Mitsubishi podpowie,z własnej praktyki, co i jak wygląda w sprawie sprzedających i oferowanych samochodów
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Berni 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 368
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-03-2009, 22:33   

Zgadzam się z kolegami "ropniakami" :biggrin: w całej okazałości- jak wybierasz dizla to 2,8 i ss skrzynia - ale jeżeli tylko ze względu na łanuch rozrządu to pamiętaj .....ALE ALE....ALE nie zwalnia Ciebie to z oglądnięcia rozrządu bo chociaż mówią że łańcuch jest nieśmiertelny to ma słabe punkty jak np" napinacze"-więc jak go kupisz to rozrządu nie lekceważ tylko grzecznie do zaufanego mechanika z nim zajedź tak radzę żeby kolegę remont silnika minął na dzień dobry-pozdrawia etyliniak :biggrin:
hehe
bartek2800 napisał/a:
Był jeszcze silnik 3,0 V6 zasilany benzyną, lecz to propozycja dla nielicznych...
Bartuś nie :D zauważam tej docinki
:D Jawaldek robiąc grube OT mam pytanie kolega Barciuu w linku do auto 2 pokazuje pajero które według zdjęc kolorystycznie jest podobne do Twojego(zdjęcia z kochajmy bezdroża) - myślałem że ty masz grafit a w ogłoszeniu piszą zielone-to jak z tym kolorem-przekłamanie na monitorze czy ta zieleń jest aż tak "czarniawa"-pozdrawiam
_________________

 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 02-03-2009, 07:50   

Berni napisał/a:
myślałem że ty masz grafit a w ogłoszeniu piszą zielone-to jak z tym kolorem-przekłamanie na monitorze czy ta zieleń jest aż tak "czarniawa"-pozdrawiam

Witaj. To raczej przekłamanie na monitorze lub :? podrasowane zdjęcie.Mój Misiek jest koloru ciemnej zieleni takiej aż "czarniawej". Najlepiej to widać po umyciu samochodu :mrgreen: Pozdrawiam :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2009, 14:45   

Berni powiedzmy, że to nie było do Ciebie...
Ale zgadzam się co do rozrządu, bo krzywdę można sobie łatwo zrobić - łańcuszki rozrządu też się naciągają co prowadzi do przeskoczenia o ząbek lub do zerwania, raczej do tego drugiego :wink:
 
 
barciuu 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2 99 2,8
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 04-03-2009, 08:01   

Witam ponownie.
Na forum 4x4 ktos równiez zainteresowany był samochodem nr 1.
I stwierdzono że to przekładka z anglika ze względu na położenie dźwigni hamulca recznego.
http://www.forum4x4.pl/vi...hp?f=19&t=64805

Czy moglibyście sie wypowiedzieć.
Dzwoniłem do własciciela i oczywiscie powiedział że NIE JEST TO PRZEKŁADKA :mrgreen:
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 04-03-2009, 09:35   

Sam nie wiem, może ma przełozony sam pozycjoner bo przyciski ma po dobrej stronie. Ale dzwwigni hamulca nie spotkałem po prawej stronie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2009, 15:17   

barciuu napisał/a:
oczywiscie powiedział że NIE JEST TO PRZEKŁADKA :mrgreen:

A VIN podał? W serwisie po VIN sprawdzisz czy anglik.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-03-2009, 15:43   

dokladnie, zdobadz vin to sprawdzimy :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
barciuu 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2 99 2,8
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 12-03-2009, 09:38   

Witam Ponownie

Miałem okazję jechać przez Polskę i kilka aut zobaczyłem w tym auto nr 3 z mojej listy ( auto 1 odpuściłem) . No niestety środek wyglądał tak jakby właściciel brał udział w konkursie "Co można jeszcze zabrudzić lub uszkodzic w moim aucie" Ogólnie autko zaniedbane.
Wpadł mi w oko auto 4
Mam prośbę o opinie.
Może ktoś z szanownych forumowiczów mieszka w pobliżu.
Autko ogólnie w środku zadbane. Kilka śladów po popiele z papieroska.
Ładnie zapala ale silnik troszkę spocony. Wg mnie był myty. Dość dużo rdzy na dole- ale w końcu to nie nowe auto. Bardzo dziwne wg mnie jest zachlapanie olejem koło wlewu plynu do wspomagania.( chyba że to inny wlew- patrz foto).
Słyszałem wiele złego o elektronicznych pompach wtryskowych. Jaką ma ten model?
Zrobiłem kilka fotek
zdięcia autka 4
Czy konserwacja podwozia i uszczelnienie/remont to spory wydatek?
Zdaję sobie sprawe że nie kupuje nowego auta i w każdym nowo zakupionym aucie jest coą do roboty. ( Sam posiadam/posiadałem Audi 2,5TDI - Duuużą skarbonkę na kołach. :D )
Pozdrawiam serdecznie.
 
 
przemeku 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 2.8 TD SS '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Opole
Wysłany: 07-04-2009, 23:17   

barciuu napisał/a:
Witam ponownie.
Na forum 4x4 ktos równiez zainteresowany był samochodem nr 1.
I stwierdzono że to przekładka z anglika ze względu na położenie dźwigni hamulca recznego.
http://www.forum4x4.pl/vi...hp?f=19&t=64805

Czy moglibyście sie wypowiedzieć.
Dzwoniłem do własciciela i oczywiscie powiedział że NIE JEST TO PRZEKŁADKA :mrgreen:


witam,

tez szukam pajero i dzwonilem do wlasciciela tego auta, podobno jest w super stanie, dlaczego odpusciliscie to auto?
mnie zastanawia dlaczego jesli to 2.8 to ma plaska maske? z tego co ogladalem to plaskie sa w 2.5 td a 2.8 maja dodatkowe wloty, mam racje czy sie myle?

pozdrawiam
przemek
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2009, 08:12   

Bywaly wersje z silnikiem 2800 bez turbiny. Wlasnie nie posiadajace wlotu.

Na zdjeciu wersja arabska z podwyzszanym dachem. Fajna buda ale bebechy juz nie. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.