Kupno pajero |
Autor |
Wiadomość |
barciuu
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2 99 2,8
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 01-03-2009, 15:29 Kupno pajero
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów .
Od niedawna marzy mi się samochód terenowy. Wybór padł własnie na pajero. (kolega posiada i nie zamienił by go na żaden inny). Ostatnia tygodnie w Zakopanym utwierdziły mnie w przekonaniu że trzeba zmienic autko. Ponieważ jeżdżę z rodziną, w gre wchodzi tylko 4/5 drzwiowy. Mylę o motorze 2,8 tdi. Studiując forum wywnioskowałem że jest ogromna różnica pomiędzy skrzyniami ES a SS na korzysc SS.
Mam pytanie.
Czy jadąc po asfalcie z ES nie mogę włączyc 4x4 ?
Znalazłem kilka ogłoszeń które mieszczą się w budżecie. Oczywiscie zdaje sobie sprawę że ze zdięcia niewiele da sie powiedzie o aucie, ale dla kogos kto o tych autach ma znikome pojęcie kazda wasza uwaga bedzie bardzo cenna.
Pozdrawiam.
auto 1
auto 2
auto 3
ps. czym różni sie wersja sport od "normalnej"?? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-03-2009, 16:08
|
|
|
Witaj na forum.
barciuu napisał/a: | Czy jadąc po asfalcie z ES nie mogę włączyc 4x4 ? |
Nie radził bym. Po prostej jeszcze pojedzie ale na zakretach to można zniszczyć autko. Dodatkowo aby włączyć ES musisz się zatrzymać w SS możesz w czasie jazdy do prędkości 70 km/h sprawdzone a nie wyczytane z instrukcji. Kolega bartek lubuje się w tym temacie to wyjaśni ze szczegółami co i jak.Mam Miśki z SS i ES -> różnica w jeździe kolosalna.Pozdrawiam a odnośnie zdjęć to jeszcze ich nie oglądałem. Chłopie bierz z SS
Obejrzałem zdjęcia i z racji takiej że i ja mam automat to pasują mi 1 i 3. Ale najważniejsze jest to czy napędy dobrze robią czyli czy są sprawne i czy włączają się bez zgrzytów.Autko na zdjęciu 1 no no no super wypas. Poproś kolegów-forumowiczów co mają takie autka z Twojej okolicy to na pewno ktoś z Tobą pojedzie aby przetestować napędy i zerknąć na ramę->najczęściej łapie rdza w okolicach tylnych kół.Jedynka zrobiła na mnie wrażenie fiu fiu fiu i ta blokada mostu
Zastanawia mnie tylko jedna sprawa;mam rocznik 1998 i drążek zmiany biegów jest bliżej pasażera,bliżej kierowcy jest drążek do zmiany napędów->ale może wynika to z modelu |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-03-2009, 17:45
|
|
|
braciuu, witaj na forum Tak jak pisał jawaldek lubuję się w tym temacie
Więc od początku:
tu masz link do szczegółowego opisu "napędów":
http://forum.mitsumaniaki...p=228406#228406
Jeśli wybierzesz skrzynie ES (chyba, pewny nie jestem) nie będziesz mógł załączać 4H w czasie jazdy, nawet po prostym. Dodatkowo w ES z zapiętym 4H po czarnym nie powinno się jeździć, gdyż napęd na koła jest przekazywany bezpośrednio ze skrzyni rozdzielczej znajdującej się za skrzynią biegów, bez między osiowego mechanizmu różnicowego(centralnego). W takim przypadku nie ma kompensacji różnic obrotów między przednią, a tylną osią(bo na zakręcie każde koło pokonuje inną drogę).
Jeśli wybierzesz SS (co wszyscy jednogłośnie mówimy) będziesz bardziej zadowolony i bezpieczny, gdyż tu możesz jeździć przez dowolnie długi czas, po wszystkich nawierzchniach z zapiętym 4H. To rozwiązanie bazuje na centralnym mechanizmie różnicowym, który "potrafi" zniwelować różnicę w obrotach kół. W teranie zapewnia takie same możliwości jak ES dzięki 100%(manualnej) blokadzie centralnego "dyfra". I bardziej bezpieczny ze względu na lepsze prowadzenie i trakcję na śliskim, jednak wszystkie i ES i SS hamują tak samo...
Do tych dwóch rozwiązań dochodzi jeszcze R/D Lock - jest to 100% blokada tylnego dyferencjału, zapewniająca równy podział mocy na oba koła tylnej osi. Bardzo przydatne w terenie, w głębokim błocie, śniegu, piasku itp. Niestety nie była montowana seryjnie więc nie zdziw się gdy spotkasz auto bez niej.
Pajero II, a Sport to zupełnie inne auta - Sport bazuje na ramie z L200 i z tej pół-ciężarówki ma większość części m.in wyposażany był tylko w skrzynię ES tak jak L200 III generacji. Do tego dochodzi tylko słabszy Diesel 2,5 w wersjach 100 i 115km, obie wersje dysponują 240Nm, na 292Nm silnika 2,8TD z Pajero II. W końcowych latach produkcji można było dokupić fabryczny chip podnoszący moc ze 115 do 136-138km i moment obrotowy z 240Nm do 270Nm.Różnicę między "tjuningowanym", a zwykłym autem podobno można dostrzec tylko na dobrym paliwie - tu podpowie Gene. Był jeszcze silnik 3,0 V6 zasilany benzyną, lecz to propozycja dla nielicznych...
Odnośnie aut - cóż można powiedzieć - najlepiej obejrzeć i przejechać się każdym z nich, warto wziąć kogoś obeznanego w temacie. Ja polecam skrzynię manualną, bo sam mam takie Pajero. |
|
|
|
 |
barciuu
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2 99 2,8
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 01-03-2009, 21:29
|
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedz i pomoc. ( to forum naprawdę robi bardzo dobre wrazenie)
Więc postanowione:
1) skrzynia tylko SS
2) 2,8 lub 2,5 (raczej wybiorę 2,8 ze względu na łańcuch rozrządu)
Manual czy automat - oto jest pytanie.
W osobowym mam automat i sobie chwale ze względu na korki i przyjemnosc jazdy.
Ale z drugiej strony w aucie tego typu bardziej niezawodny mógłby okazac sie manual.
Czy ktos mógłby napisac jak wyglada sparawa ze skrzynkami w pajero? (koszty napraw i eksploatacja, czy automat jest wadliwy i a jeżeli jest to czy naprawy są drogie.)
Jak automat radzi sobie w terenie.
Cytat: | Odnośnie aut - cóż można powiedzieć - najlepiej obejrzeć i przejechać się każdym z nich, warto wziąć kogoś obeznanego w temacie. |
Niestety jedyny mój kolega posiadający pajero mieszka na wyspach i raczej bede szukał z kolega od osobowych. Mam nadzieje że nie wtopie chociaz nie mam szczęscia. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-03-2009, 22:09
|
|
|
barciuu napisał/a: | czy automat jest wadliwy i a jeżeli jest to czy naprawy są drogie.)
Jak automat radzi sobie w terenie. |
Więc powiem tak-> nigdy nie zamienię sie na manual bo: tak jak napisałeś przyjemność jazdy , w terenie nie palisz sprzęgła i gdy manuale na podjeździe źle dobiorą bieg to się duszą automat idzie sam. Odnośnie awaryjnosci->jeśli prawidłowo jest zmieniany olej w pewnym warsztacie to jeździsz i jeździsz.W manualach a to zmiana sprzęgła a to coś jeszcze innego.wadą jest większe zużycie paliwa no i troszkę wolniej się zbiera ale jest taki przycisk na drążku wciskasz i dostaje przyspieszenia-zapomniałem jak się nazywa Wcześniej jeździłem Mercedesem Cupe z automatem i też byłem zadowolony. I od razu zgadzam się z kolegami którzy mają manuale że to i tamto ale każda pliszka swój ogonek chwali .Jak znajdę post opisujący jak sprawdza się poprawność działania napędów to Ci podam-sam też szukaj.Szkoda że jak byłeś w Zakopanym to się nie odezwałeś->> łatwiej jest pokazać,wytłumaczyć i miał byś okazję przejechania się Miśkiem z automatem skrzynia SS.Pozdrawiam
[ Dodano: 01-03-2009, 22:11 ]
barciuu napisał/a: | stety jedyny mój kolega posiadający pajero mieszka na wyspach i raczej bede szukał z kolega od osobowych |
Popytaj kolegów MitsuManiaków z forum gdzie auto stoi.Może go widzieli lub znają tego Miśka??
[ Dodano: 01-03-2009, 22:12 ]
barciuu napisał/a: | (raczej wybiorę 2,8 ze względu na łańcuch rozrządu) |
i tu Cię popieram lecz decyzja należy do Ciebie- być albo nie być oto jest pytanie
Zapytaj kolegi hiszpan ostatnio przerabiał temat kupna Mitsubishi podpowie,z własnej praktyki, co i jak wygląda w sprawie sprzedających i oferowanych samochodów |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Berni
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 368 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-03-2009, 22:33
|
|
|
Zgadzam się z kolegami "ropniakami" w całej okazałości- jak wybierasz dizla to 2,8 i ss skrzynia - ale jeżeli tylko ze względu na łanuch rozrządu to pamiętaj .....ALE ALE....ALE nie zwalnia Ciebie to z oglądnięcia rozrządu bo chociaż mówią że łańcuch jest nieśmiertelny to ma słabe punkty jak np" napinacze"-więc jak go kupisz to rozrządu nie lekceważ tylko grzecznie do zaufanego mechanika z nim zajedź tak radzę żeby kolegę remont silnika minął na dzień dobry-pozdrawia etyliniak
hehe
bartek2800 napisał/a: | Był jeszcze silnik 3,0 V6 zasilany benzyną, lecz to propozycja dla nielicznych... | Bartuś nie zauważam tej docinki
Jawaldek robiąc grube OT mam pytanie kolega Barciuu w linku do auto 2 pokazuje pajero które według zdjęc kolorystycznie jest podobne do Twojego(zdjęcia z kochajmy bezdroża) - myślałem że ty masz grafit a w ogłoszeniu piszą zielone-to jak z tym kolorem-przekłamanie na monitorze czy ta zieleń jest aż tak "czarniawa"-pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 02-03-2009, 07:50
|
|
|
Berni napisał/a: | myślałem że ty masz grafit a w ogłoszeniu piszą zielone-to jak z tym kolorem-przekłamanie na monitorze czy ta zieleń jest aż tak "czarniawa"-pozdrawiam |
Witaj. To raczej przekłamanie na monitorze lub podrasowane zdjęcie.Mój Misiek jest koloru ciemnej zieleni takiej aż "czarniawej". Najlepiej to widać po umyciu samochodu Pozdrawiam |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-03-2009, 14:45
|
|
|
Berni powiedzmy, że to nie było do Ciebie...
Ale zgadzam się co do rozrządu, bo krzywdę można sobie łatwo zrobić - łańcuszki rozrządu też się naciągają co prowadzi do przeskoczenia o ząbek lub do zerwania, raczej do tego drugiego |
|
|
|
 |
barciuu
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2 99 2,8
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 04-03-2009, 08:01
|
|
|
Witam ponownie.
Na forum 4x4 ktos równiez zainteresowany był samochodem nr 1.
I stwierdzono że to przekładka z anglika ze względu na położenie dźwigni hamulca recznego.
http://www.forum4x4.pl/vi...hp?f=19&t=64805
Czy moglibyście sie wypowiedzieć.
Dzwoniłem do własciciela i oczywiscie powiedział że NIE JEST TO PRZEKŁADKA |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-03-2009, 09:35
|
|
|
Sam nie wiem, może ma przełozony sam pozycjoner bo przyciski ma po dobrej stronie. Ale dzwwigni hamulca nie spotkałem po prawej stronie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2009, 15:17
|
|
|
barciuu napisał/a: | oczywiscie powiedział że NIE JEST TO PRZEKŁADKA |
A VIN podał? W serwisie po VIN sprawdzisz czy anglik. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-03-2009, 15:43
|
|
|
dokladnie, zdobadz vin to sprawdzimy |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
barciuu
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2 99 2,8
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 12-03-2009, 09:38
|
|
|
Witam Ponownie
Miałem okazję jechać przez Polskę i kilka aut zobaczyłem w tym auto nr 3 z mojej listy ( auto 1 odpuściłem) . No niestety środek wyglądał tak jakby właściciel brał udział w konkursie "Co można jeszcze zabrudzić lub uszkodzic w moim aucie" Ogólnie autko zaniedbane.
Wpadł mi w oko auto 4
Mam prośbę o opinie.
Może ktoś z szanownych forumowiczów mieszka w pobliżu.
Autko ogólnie w środku zadbane. Kilka śladów po popiele z papieroska.
Ładnie zapala ale silnik troszkę spocony. Wg mnie był myty. Dość dużo rdzy na dole- ale w końcu to nie nowe auto. Bardzo dziwne wg mnie jest zachlapanie olejem koło wlewu plynu do wspomagania.( chyba że to inny wlew- patrz foto).
Słyszałem wiele złego o elektronicznych pompach wtryskowych. Jaką ma ten model?
Zrobiłem kilka fotek
zdięcia autka 4
Czy konserwacja podwozia i uszczelnienie/remont to spory wydatek?
Zdaję sobie sprawe że nie kupuje nowego auta i w każdym nowo zakupionym aucie jest coą do roboty. ( Sam posiadam/posiadałem Audi 2,5TDI - Duuużą skarbonkę na kołach. )
Pozdrawiam serdecznie. |
|
|
|
 |
przemeku
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 2.8 TD SS '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 25 Skąd: Opole
|
Wysłany: 07-04-2009, 23:17
|
|
|
barciuu napisał/a: | Witam ponownie.
Na forum 4x4 ktos równiez zainteresowany był samochodem nr 1.
I stwierdzono że to przekładka z anglika ze względu na położenie dźwigni hamulca recznego.
http://www.forum4x4.pl/vi...hp?f=19&t=64805
Czy moglibyście sie wypowiedzieć.
Dzwoniłem do własciciela i oczywiscie powiedział że NIE JEST TO PRZEKŁADKA |
witam,
tez szukam pajero i dzwonilem do wlasciciela tego auta, podobno jest w super stanie, dlaczego odpusciliscie to auto?
mnie zastanawia dlaczego jesli to 2.8 to ma plaska maske? z tego co ogladalem to plaskie sa w 2.5 td a 2.8 maja dodatkowe wloty, mam racje czy sie myle?
pozdrawiam
przemek |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-04-2009, 08:12
|
|
|
Bywaly wersje z silnikiem 2800 bez turbiny. Wlasnie nie posiadajace wlotu.
Na zdjeciu wersja arabska z podwyzszanym dachem. Fajna buda ale bebechy juz nie. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
|