8V na 16V |
Autor |
Wiadomość |
Kisiel [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2006, 19:39 8V na 16V
|
|
|
Ostatnio spędzam dużo czasu nad przemyśleniami o moim Galancie. Robię dużo rzeczy pielęgnacyjnych. Aż wpadł mi do głowy pomysł przerobienia silnika 1.8 na wtrysku na 1.8 lecz już na 16V. Bloki w obu silnikach są identyczne (przynajmniej tak mi się wydaje), do wymiany jest głowica i prawdopodobnie pompa i jeszcze jakies rzeczy i chciałem się zapytać czy jest to wykonalne i co by trzeba było dokładnie zmienić.
A odnośnie silnika mój jakoś strasznie dużo pali na pełnym baku jade 500km. Chyba sonda do wymiany ale żadnych objawów ne widać i elektryk w warsztacie mówił że jeszcze dobra.
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 07-11-2009, 09:43, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-06-2006, 19:43
|
|
|
http://en.wikipedia.org/w...i_Saturn_engine Nie da się - nie wystepowały 4G37 16V. Inaczej dać się da ale będziesz musiał zaprojektować i wykonać jedyna na świecie głowicę 16V do 4G37. Oraz wymienić tłoki. Oraz ECU. I zaprogramować ECU.
Powodzenia. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Kisiel [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2006, 19:56
|
|
|
Czyli zadziałała tu moja niewiedza o silnikach w mitsubishi czyli 8 zaworowy 4G37 ma 90KM czy 75KM, bo juz mam z tym problem. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-06-2006, 20:20
|
|
|
90KM - tyle miał jak z fabryki wyjeżdżał. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Kisiel [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2006, 20:36
|
|
|
To co mnie zmylilo ze jest 16v no nic to juz nie wazne teraz juz wiem czyli zrobic sie nieda chyba ze bym zostal projektantem ale to malo prawdopodobne, zostaje mi jezdzic tym co mam i nie narzekac. choc pomyslalem teraz o 4G63.
Ale zostaje dalej problem z paliwem bo wychodzi ze pali mi 12l/100km na 1.8 to chyba duzo?? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-06-2006, 20:42
|
|
|
Proponuję uwiązać do nogi balonik wypełniony helem
A poważniej - pełny przegląd + regulacja powinna zaradzić temu problemowi no chyba że używasz gazu w systemie binarnym tzn 0/1 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Kisiel [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2006, 20:55
|
|
|
Z układami cyfrowymi akurat mam stycznosc i systemem binarnym i zdaraz sie ze tak jezdze ale przez jeden pełny bak jezdilem delikatnie powoli przyspieszajac do 3k obr/min i kolejny bieg i mowie tu wlasnie o tym spalaniu bo rozumiem ze wyciskanie silnika podnosi spalnie. Jade nie dlugo na przeglad według twojej rady, a i moze z tym balonikiem to niejest glupi pomysl jestem chyba jeszcze mlody i za ambitny.
Pozdrawiam i dzieki. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24326 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-06-2006, 22:29
|
|
|
16v były 4G93 - w Galantach od 1993 do 1996 roku.
Do 4G37 NIE DA się przeszczepić tej głowicy. |
|
|
|
 |
|