Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kochajj
09-02-2009, 22:33
do właścicieli i milosnikow VR4-Legnum
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 31-03-2009, 23:12   

Bartek, toż ja mówię o manualu Evo/VR4. Tego naprawdę ciężko skatować. A jedyne znane mi hybrydy EA/EC z FWD jeżdżą właśnie z takim manualem, więc pewnie jakoś tam da wcisnąć tą skrzynię :wink: .
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Twaróg 
Mitsumaniak
Śmigamy ulicami ;)


Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 24-04-2009, 14:42   

Pytano takie: powiedzmy ze mam rozbitka kombi vr4 (walniety w tyl i przod), silnik nie tknięty. Chcialbym miec to w sedanie.. powiedzmy kupuje jakies 2.0 zepsute, czy cos podobnego za ok. 7-8 tys. Ile mniej wiecej musze miec zeby zrobic z tych 2 aut legnuma w sedanie?
_________________
Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie ;)
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11178
Skąd: Radomsko
Wysłany: 24-04-2009, 16:34   

Z tego co doczytałem,VR4 ma inną płytę podłogową z racji tylnego napędu.
Więc zwykły gal się nie nadaje jako nadwozie do VR4,bo o to Ci chyba chodziło.

Pozdro. :)
_________________

 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2009, 16:55   

jacek11 napisał/a:
tego co doczytałem,VR4 ma inną płytę podłogową z racji tylnego napędu.
Więc zwykły gal się nie nadaje jako nadwozie do VR4,bo o to Ci chyba chodziło.

autoR zrobił przeszczep. Ale trzeba było zmodyfikowac podłużnice z przodu, żeby dorobić mocowania silnika i chyba tył. Czaaaarek :!: hop hop :?:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-04-2009, 18:06   

Przód i tył wymagają wspawania kotw do zawieszeń, tunel mieści wał, ale wymaga dospawania podpory - nie mieści się katalizator, który w VR umieszczony jest przy lewej nodze kierowcy (rhd). Tunel VR jest innej konstrukcji, ale ogólnie budy są podobne i dla AutoRa nie stanowiło to przeszkody.....Twaróg, mając do wyboru biorcę, zastanów się nad Galantem EA5 po lifcie w 2001 roku - i tak musisz z niego kupić przekładnię kierowniczą - jako biorca swapa nie wymaga przeróbek kotw przedniego zawieszenia....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Twaróg 
Mitsumaniak
Śmigamy ulicami ;)


Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 25-04-2009, 09:21   

Hmmm, a podumowując jak oceniasz poziom trudności w skali 1-10?
_________________
Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie ;)
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 08-04-2010, 00:13   

Witam, posiadam EA2A jak w opisie, powoli przymierzam się do zakupu VR-4 ale tylko sedan nie Legnuma.Na poczatek napisze też że nie koniecznie musi to być przez wszystkich polecany rocznik powyżej 2000, myśle że tuż po lifcie a może i przed by mi starczył(szczerze mówiąc to przedliftowy ze zderzakiem jak SE i jakby dokładką podoba mi sie najlepiej) nie chciałbym z niego wyciskać siódmych potów czy startować w zawodach tylko jeździć do roboty :wink: Mam kuzyna w anglii który ma warsztat i posiada 3000GT i FTO. plan mam taki aby zakupić coś lekko uszkodzonego optycznie ( słyszalem o aukcjach firm ubezpieczeniowych itp), podreperować to na miejscu zeby wygladalo i jakoś przywlec do kraju na kołach ew. laweta i blachy od mojego. Teraz mam kilka pytań :roll:

-jakie dodatkowe graty będą mi potrzebne prócz tych z mojego EA2A ( o przekładni z minimum 2001 już wyczytałem)
- jaka opcja jest lepsza w sensie cena/bezpieczeństwo, czy wstawić grodź z mojego EA czy tamtą dziurawić??
-jak wygląda droga rejestracji takiego auta jako VR-4, czy jedyna droga to rzeczoznawca i warsztat prowadzacy zarejestrowana działalność?
-czy kiedy wybiorę opcję wstawienia "mojej" grodzi z "moim" numerem VIN to moge używac auta legalnie, zarejestrowanego i ubezpieczonego jako dotychczasowe czyli EA2A? Nie płacąc wtedy akcyzy za VR-4, nie rejestrując jako VR-4 itp?? I czy wogóle to miałoby sens i racje bytu??

Rozumiem ze nie wszystkie odpowiedzi mozna udzielic na forum, byłbym wdzieczny za pomoc także przez PW a napewno niedługo dołacze do wąskiego grona zapaleńców :)
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-04-2010, 23:16   

zuku3210 napisał/a:
czy kiedy wybiorę opcję wstawienia "mojej" grodzi z "moim" numerem VIN to moge używac auta legalnie
nie bo popełniasz przestępstwo, co innego jakbys wrzucił garty z VR4 do swojego EA (czyli cały układ napędowy)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-04-2010, 00:49   

robertdg napisał/a:
nie bo popełniasz przestępstwo, co innego jakbys wrzucił garty z VR4 do swojego EA (czyli cały układ napędowy)

Oczywiście czysto hipotetycznie bo roboty z tym co nie miara :P cięcia trochę będzie
Jak pamiętam temat grodzi to były zdania podzielone jedni powiedzą Ci że sensownie całą gródz wymienić jedni że można na "szybko" też jest okey nie zagłębiałem się bardziej w temat ale radzę w tej kwestii raczej nie oszczędzać bo tu wchodzi w grę sztywność budy :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 09-04-2010, 18:51   

robertdg napisał/a:
co innego jakbys wrzucił garty z VR4 do swojego EA
nie ma to sensu wogóle przecież ale dzięki za zainteresowanie :wink:
Wszyc napisał/a:
Jak pamiętam temat grodzi to były zdania podzielone jedni powiedzą Ci że sensownie całą gródz wymienić jedni że można na "szybko"
czyli jak to na "szybko"?? zrobić dziury i tyle? przecież to bedzie niezły bałagan pod deską później :)
Wszyc napisał/a:
radzę w tej kwestii raczej nie oszczędzać bo tu wchodzi w grę sztywność budy
nie chce tu oszczedzac na swoim bezpieczenstwie tylko sie dowiedziec co i jak i z czym sie je zeby to zarejestrowac i nie zapłacic przy tym jakimś pajacą w urzędzie 10tyś złoty czy ileś tam:? bo chodzi mi o to że nie kumam jeszcze o co biega z rejestracja pojazdu bez VINu czy z krótkim VINem czy cos. No i do tego rzeczoznawca musi byc? jakies specjalistyczne badania? warsztatat-faktura itp i chciałbym wiedzieć jak to wyglada ta droga wlasnie. Tzn jak to długo trwa, ile kosztuje itp zeby bylo to "legalnie"
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-04-2010, 23:06   

Wszyc, chyba nie do konca zrozumiałes o co pytał kolega
zuku3210 napisał/a:
czy kiedy wybiorę opcję wstawienia "mojej" grodzi z "moim" numerem VIN to moge używac auta legalnie
jakby to miało być
Wszyc napisał/a:
Oczywiście czysto hipotetycznie bo roboty z tym co nie miara :P cięcia trochę będzie
to by się nikt nie bawił w przerabianie górnego kanału podszybia z numerem VIN tylko by odrazu przespwawł i ta czesc z drugiego auta, taki zabieg o jaki pytał się kolega zuku3210 jest równy z przebijaniem numerow.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 15-09-2011, 10:54   

Bartek napisał/a:
Przód i tył wymagają wspawania kotw do zawieszeń, tunel mieści wał, ale wymaga dospawania podpory - nie mieści się katalizator, który w VR umieszczony jest przy lewej nodze kierowcy (rhd). Tunel VR jest innej konstrukcji, ale ogólnie budy są podobne i dla AutoRa nie stanowiło to przeszkody.....Twaróg, mając do wyboru biorcę, zastanów się nad Galantem EA5 po lifcie w 2001 roku - i tak musisz z niego kupić przekładnię kierowniczą - jako biorca swapa nie wymaga przeróbek kotw przedniego zawieszenia....


wróćmy do tematu
bo ostatnio dp głowy powrócił mi temat VR-4
chętnie przygarnąłbym legnuma (głównie ze względu na wygląd), ale z wielu względów przekładka mnie nie interesuje (zabawa po urzędach, ściana grodziowa)

jeśli jest opcja wrzucenia całości z VR-4 do mojej budy - to przyjmuje to jako jedyną możliwą obecnie opcję

teraz takie pytanie: mam EA5A po najostatniejszym lifcie, czyli mam wszystko co potrzeba
jakby ktoś mógł ocenić trudność i koszty takiej przekładki (zakładając, że mam do dyspozycji legnuma, poliftowego)
skoro kotwy przedniego zawieszenia są ok, to jak sie ma sprawa z tyłu
czy wał na pewno wejdzie bez problemu pod podłogę
rozumiem, że wciąż trzeba będzie rozbebeszyć całą deskę i wiązki pod nią??

[ Dodano: 15-09-2011, 18:15 ]
takie ogólne jeszcze pytanko:

czu ktoś oprócz AutoR'a szczepił graty do europejskiej budy?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-09-2011, 18:28   

tomek84 napisał/a:
czu ktoś oprócz AutoR'a szczepił graty do europejskiej budy?
chyba marexi
tomek84 napisał/a:
jakby ktoś mógł ocenić trudność
dobry blacharz to podstawa
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-09-2011, 22:32   

Jeśli chcesz zachować budę z EAxx to IMO tylko zrobienie tzw. VR2. Wrzucasz silnik z osprzętem i turbinami, wydech, wiązkę i ecu. Sprawa załatwiona. Może brak frajdy z AWD, ale jako ośka też się da opanować i ogarnąć. :wink:
W EAxx z tyłu jest więcej kłopotów niż ci się wydaje: inne sanki i punkty mocowania, w związku z tym część wahaczy inna. Do tego pewnie dyfer z ayc i tu zabawa by ayc (i tcl jeśli masz vr4 pfl) spiąć z istniejącym abs i tcl. Nie dość, że rzeźbisz w strukturze auta, to jeszcze walka z elektryką. Dla mnie to mega nieciekawe rozwiązanie, ale już nie takie druty widziałem. :?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 16-09-2011, 08:36   

swinks_UK napisał/a:

Jeśli chcesz zachować budę z EAxx to IMO tylko zrobienie tzw. VR2.


to nie ma dla mnie wiekszego sensu

swinks_UK napisał/a:
W EAxx z tyłu jest więcej kłopotów niż ci się wydaje: inne sanki i punkty mocowania, w związku z tym część wahaczy inna.


chciałem przerzucić silnik, skrzynie + wszystko z zawiechy
dokładnie wszystko

ale skoro mówisz, że punkty mocowania są inne, to może być problem

swinks_UK napisał/a:
Do tego pewnie dyfer z ayc i tu zabawa by ayc (i tcl jeśli masz vr4 pfl) spiąć z istniejącym abs i tcl.


jak wyżej, przełożyłbym, całą zawieche

tak czy inaczej troche mnie otrzeźwiłeś
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.