Przesunięty przez: kochajj 09-02-2009, 22:33 |
do właścicieli i milosnikow VR4-Legnum |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 31-03-2009, 23:12
|
|
|
Bartek, toż ja mówię o manualu Evo/VR4. Tego naprawdę ciężko skatować. A jedyne znane mi hybrydy EA/EC z FWD jeżdżą właśnie z takim manualem, więc pewnie jakoś tam da wcisnąć tą skrzynię . |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Twaróg
Mitsumaniak Śmigamy ulicami ;)

Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 162 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 24-04-2009, 14:42
|
|
|
Pytano takie: powiedzmy ze mam rozbitka kombi vr4 (walniety w tyl i przod), silnik nie tknięty. Chcialbym miec to w sedanie.. powiedzmy kupuje jakies 2.0 zepsute, czy cos podobnego za ok. 7-8 tys. Ile mniej wiecej musze miec zeby zrobic z tych 2 aut legnuma w sedanie? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko

|
Wysłany: 24-04-2009, 16:34
|
|
|
Z tego co doczytałem,VR4 ma inną płytę podłogową z racji tylnego napędu.
Więc zwykły gal się nie nadaje jako nadwozie do VR4,bo o to Ci chyba chodziło.
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2009, 16:55
|
|
|
jacek11 napisał/a: | tego co doczytałem,VR4 ma inną płytę podłogową z racji tylnego napędu.
Więc zwykły gal się nie nadaje jako nadwozie do VR4,bo o to Ci chyba chodziło. |
autoR zrobił przeszczep. Ale trzeba było zmodyfikowac podłużnice z przodu, żeby dorobić mocowania silnika i chyba tył. Czaaaarek hop hop |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-04-2009, 18:06
|
|
|
Przód i tył wymagają wspawania kotw do zawieszeń, tunel mieści wał, ale wymaga dospawania podpory - nie mieści się katalizator, który w VR umieszczony jest przy lewej nodze kierowcy (rhd). Tunel VR jest innej konstrukcji, ale ogólnie budy są podobne i dla AutoRa nie stanowiło to przeszkody.....Twaróg, mając do wyboru biorcę, zastanów się nad Galantem EA5 po lifcie w 2001 roku - i tak musisz z niego kupić przekładnię kierowniczą - jako biorca swapa nie wymaga przeróbek kotw przedniego zawieszenia.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Twaróg
Mitsumaniak Śmigamy ulicami ;)

Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 162 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 25-04-2009, 09:21
|
|
|
Hmmm, a podumowując jak oceniasz poziom trudności w skali 1-10? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 |
|
|
|
 |
zuku3210
Mitsumaniak

Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 492 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 08-04-2010, 00:13
|
|
|
Witam, posiadam EA2A jak w opisie, powoli przymierzam się do zakupu VR-4 ale tylko sedan nie Legnuma.Na poczatek napisze też że nie koniecznie musi to być przez wszystkich polecany rocznik powyżej 2000, myśle że tuż po lifcie a może i przed by mi starczył(szczerze mówiąc to przedliftowy ze zderzakiem jak SE i jakby dokładką podoba mi sie najlepiej) nie chciałbym z niego wyciskać siódmych potów czy startować w zawodach tylko jeździć do roboty Mam kuzyna w anglii który ma warsztat i posiada 3000GT i FTO. plan mam taki aby zakupić coś lekko uszkodzonego optycznie ( słyszalem o aukcjach firm ubezpieczeniowych itp), podreperować to na miejscu zeby wygladalo i jakoś przywlec do kraju na kołach ew. laweta i blachy od mojego. Teraz mam kilka pytań
-jakie dodatkowe graty będą mi potrzebne prócz tych z mojego EA2A ( o przekładni z minimum 2001 już wyczytałem)
- jaka opcja jest lepsza w sensie cena/bezpieczeństwo, czy wstawić grodź z mojego EA czy tamtą dziurawić??
-jak wygląda droga rejestracji takiego auta jako VR-4, czy jedyna droga to rzeczoznawca i warsztat prowadzacy zarejestrowana działalność?
-czy kiedy wybiorę opcję wstawienia "mojej" grodzi z "moim" numerem VIN to moge używac auta legalnie, zarejestrowanego i ubezpieczonego jako dotychczasowe czyli EA2A? Nie płacąc wtedy akcyzy za VR-4, nie rejestrując jako VR-4 itp?? I czy wogóle to miałoby sens i racje bytu??
Rozumiem ze nie wszystkie odpowiedzi mozna udzielic na forum, byłbym wdzieczny za pomoc także przez PW a napewno niedługo dołacze do wąskiego grona zapaleńców |
_________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-04-2010, 23:16
|
|
|
zuku3210 napisał/a: | czy kiedy wybiorę opcję wstawienia "mojej" grodzi z "moim" numerem VIN to moge używac auta legalnie | nie bo popełniasz przestępstwo, co innego jakbys wrzucił garty z VR4 do swojego EA (czyli cały układ napędowy) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-04-2010, 00:49
|
|
|
robertdg napisał/a: | nie bo popełniasz przestępstwo, co innego jakbys wrzucił garty z VR4 do swojego EA (czyli cały układ napędowy) |
Oczywiście czysto hipotetycznie bo roboty z tym co nie miara cięcia trochę będzie
Jak pamiętam temat grodzi to były zdania podzielone jedni powiedzą Ci że sensownie całą gródz wymienić jedni że można na "szybko" też jest okey nie zagłębiałem się bardziej w temat ale radzę w tej kwestii raczej nie oszczędzać bo tu wchodzi w grę sztywność budy |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
zuku3210
Mitsumaniak

Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 492 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 09-04-2010, 18:51
|
|
|
robertdg napisał/a: | co innego jakbys wrzucił garty z VR4 do swojego EA | nie ma to sensu wogóle przecież ale dzięki za zainteresowanie Wszyc napisał/a: | Jak pamiętam temat grodzi to były zdania podzielone jedni powiedzą Ci że sensownie całą gródz wymienić jedni że można na "szybko" | czyli jak to na "szybko"?? zrobić dziury i tyle? przecież to bedzie niezły bałagan pod deską później Wszyc napisał/a: | radzę w tej kwestii raczej nie oszczędzać bo tu wchodzi w grę sztywność budy | nie chce tu oszczedzac na swoim bezpieczenstwie tylko sie dowiedziec co i jak i z czym sie je zeby to zarejestrowac i nie zapłacic przy tym jakimś pajacą w urzędzie 10tyś złoty czy ileś tam:? bo chodzi mi o to że nie kumam jeszcze o co biega z rejestracja pojazdu bez VINu czy z krótkim VINem czy cos. No i do tego rzeczoznawca musi byc? jakies specjalistyczne badania? warsztatat-faktura itp i chciałbym wiedzieć jak to wyglada ta droga wlasnie. Tzn jak to długo trwa, ile kosztuje itp zeby bylo to "legalnie" |
_________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-04-2010, 23:06
|
|
|
Wszyc, chyba nie do konca zrozumiałes o co pytał kolega zuku3210 napisał/a: | czy kiedy wybiorę opcję wstawienia "mojej" grodzi z "moim" numerem VIN to moge używac auta legalnie | jakby to miało być Wszyc napisał/a: | Oczywiście czysto hipotetycznie bo roboty z tym co nie miara cięcia trochę będzie | to by się nikt nie bawił w przerabianie górnego kanału podszybia z numerem VIN tylko by odrazu przespwawł i ta czesc z drugiego auta, taki zabieg o jaki pytał się kolega zuku3210 jest równy z przebijaniem numerow. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 15-09-2011, 10:54
|
|
|
Bartek napisał/a: | Przód i tył wymagają wspawania kotw do zawieszeń, tunel mieści wał, ale wymaga dospawania podpory - nie mieści się katalizator, który w VR umieszczony jest przy lewej nodze kierowcy (rhd). Tunel VR jest innej konstrukcji, ale ogólnie budy są podobne i dla AutoRa nie stanowiło to przeszkody.....Twaróg, mając do wyboru biorcę, zastanów się nad Galantem EA5 po lifcie w 2001 roku - i tak musisz z niego kupić przekładnię kierowniczą - jako biorca swapa nie wymaga przeróbek kotw przedniego zawieszenia.... |
wróćmy do tematu
bo ostatnio dp głowy powrócił mi temat VR-4
chętnie przygarnąłbym legnuma (głównie ze względu na wygląd), ale z wielu względów przekładka mnie nie interesuje (zabawa po urzędach, ściana grodziowa)
jeśli jest opcja wrzucenia całości z VR-4 do mojej budy - to przyjmuje to jako jedyną możliwą obecnie opcję
teraz takie pytanie: mam EA5A po najostatniejszym lifcie, czyli mam wszystko co potrzeba
jakby ktoś mógł ocenić trudność i koszty takiej przekładki (zakładając, że mam do dyspozycji legnuma, poliftowego)
skoro kotwy przedniego zawieszenia są ok, to jak sie ma sprawa z tyłu
czy wał na pewno wejdzie bez problemu pod podłogę
rozumiem, że wciąż trzeba będzie rozbebeszyć całą deskę i wiązki pod nią??
[ Dodano: 15-09-2011, 18:15 ]
takie ogólne jeszcze pytanko:
czu ktoś oprócz AutoR'a szczepił graty do europejskiej budy? |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-09-2011, 18:28
|
|
|
tomek84 napisał/a: | czu ktoś oprócz AutoR'a szczepił graty do europejskiej budy? | chyba marexi tomek84 napisał/a: | jakby ktoś mógł ocenić trudność | dobry blacharz to podstawa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-09-2011, 22:32
|
|
|
Jeśli chcesz zachować budę z EAxx to IMO tylko zrobienie tzw. VR2. Wrzucasz silnik z osprzętem i turbinami, wydech, wiązkę i ecu. Sprawa załatwiona. Może brak frajdy z AWD, ale jako ośka też się da opanować i ogarnąć.
W EAxx z tyłu jest więcej kłopotów niż ci się wydaje: inne sanki i punkty mocowania, w związku z tym część wahaczy inna. Do tego pewnie dyfer z ayc i tu zabawa by ayc (i tcl jeśli masz vr4 pfl) spiąć z istniejącym abs i tcl. Nie dość, że rzeźbisz w strukturze auta, to jeszcze walka z elektryką. Dla mnie to mega nieciekawe rozwiązanie, ale już nie takie druty widziałem. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|