Przesunięty przez: Hubeeert 05-04-2006, 15:50 |
Pare pytan |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-03-2006, 12:55
|
|
|
tomusn napisał/a: | co ok 20 sekund czujnik spalania stukowego (Knock Sensor) wykazywał aktywność |
właściwie, to nie wiem, jakie powinny byc prawidlowe odczyty, ale u mnie zmiana knock z lo na hi nastepuje dosyc czesto (i niemal natychmiast wraca z powrotem) - na pewno czesciej niz raz na 20 sek., ale nie powoduje to zadnej zmiany wyprzedzenia zaplonu - dotad myslalem, ze to jest norma - czy sie myle?
natomiast te zmiany wskazuja, ze przynajmniej wiadomo, ze czujnik dziala |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 06-03-2006, 13:03
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | właściwie, to nie wiem, jakie powinny byc prawidlowe odczyty, ale u mnie zmiana knock z lo na hi nastepuje dosyc czesto (i niemal natychmiast wraca z powrotem) - na pewno czesciej niz raz na 20 sek., ale nie powoduje to zadnej zmiany wyprzedzenia zaplonu - dotad myslalem, ze to jest norma - czy sie myle?
natomiast te zmiany wskazuja, ze przynajmniej wiadomo, ze czujnik dziala |
no właśnie chciałem Cię zapytać czy robiłeś jakieś długodystansowe logi...
znalazłem coś takiego na pocketlogger.com :
Range: 0 to 43
The knock sum scale is given to represent the signal from the knock sensor to the ECU. The ECU then calculates the amount of detonation present. The higher the knock sum the more the ECU retards timing to get rid of the knock.
With a knock sum of:
3 or below, the ECU will advance timing.
Between 3 and 7, the ECU leaves timing alone.
Higher than 7, the ECU will begin retarding timing. Higher knock = higher retard, with the possiblity of seeing less than 4deg total advance at the maximum knock sum of 43.
One important note to remember is the knock sensor can detect "false" knock and retard timing. This is most commonly caused from the noisy lifters but anything it can audibly pick up could cause this.
Oznacza to tyle, że ECU dobiera wyprzedzenie zapłonu również na podstawie sygnałów z czujnika spalania stukowego i że również na zapłon mają wpływ "false knocks". |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-03-2006, 20:50
|
|
|
tomusn napisał/a: | Oznacza to tyle, że ECU dobiera wyprzedzenie zapłonu również na podstawie sygnałów z czujnika spalania stukowego i że również na zapłon mają wpływ "false knocks". |
Nie no to akurat jest oczywiste - inaczej jaki byłby sens istnienia tego czujnika. Nie wiedziałem tylko jakie wartości są dopuszczalne. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 06-03-2006, 21:49
|
|
|
A dziś zrobiłem sobie przejażdżkę i dosłownie 5 czy 6 stuków i to malutkich (3-9)
[ Dodano: 08-05-2006, 08:59 ]
wyczaiłem kiedy mam te spalanie stukowe: najczęściej podczas naciskania pedału przyspieszenia, nie ważne czy jadę czy na postoju.
czy oznacza to jakieś luzy? gdzie?
jak tak dalej pójdzie - podwoję wartość auta |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 07-06-2006, 09:53
|
|
|
Eee to mnie chyba zadna statystyka nie dotyczy. 252 jak patrze z wykresu to na chwile mam cos w rodzaju sinusopidy na TPS i KNCK wywalil na jej poczatku. False KNCK chyba, prawda? |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 07-06-2006, 15:00
|
|
|
brodzky napisał/a: | Eee to mnie chyba zadna statystyka nie dotyczy. 252 jak patrze z wykresu to na chwile mam cos w rodzaju sinusopidy na TPS i KNCK wywalil na jej poczatku. False KNCK chyba, prawda? |
false mogą być, ale TPS - throttle position sensor, i musi odpowiadać naciakowi na pedał przyspieszenia, musisz sprawdzić |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 08-06-2006, 08:48
|
|
|
Się przejmujecie CNOCKIEM... wykręcić i do ściany grodziowej przyczepić....
Daję gwarancje że nie usłyszy niczego
Zaznaczam że można sobie na to pozwolic o ile oczywiście z resztą silnika i jego osprzętu jest wszystko OK... bo po cos go tam Kitajce dali
TOMUSN - to że przy dodawaniu gazu pojawiają sie odczyty KNK to jest normalka...kwestia tylko tego na jakim poziomie są KNKI...a pojawiają sie dlatego że przy dodawaniu gazu zwiekszasz podciśnie w dolocie a co za tym idzie reszta elktroniki momentalnie reaguje na Twoją zachciankę... między innymi zwiększa wartość wyprzedzenia zapłonu oraz dake paliwa - i właśnie to to wyprzedzenie zapłonu powoduje KNKI - przy mocno niewłaściwym kącie wyprzedzenia zapłonu na + pojawi sie takie spalanie stukowe że byłbyś sam w stanie je usłyszeć...dźwięk jak klepanie zaworów..
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 08-06-2006, 11:03
|
|
|
no właśnie nic nie słychać (oprócz buczenia ), ale myślałem, że nie powinno być nic na czujniku.
Jak jadę mam TIMA na poziomie 40 (80-90km/h, RPM 2200-2500) i w momencie przyspieszania pojawiają się KNCKi i spada do ok 30-35.
myślałem, że to są falseknocki z powodu jakichś panewek, łożysk czy innej cholery |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 09-06-2006, 18:35
|
|
|
Hmm czyli u mnie wszystko w porzadku. Nie mam pojecia skad sie wtedy wzielo 252 na KNCK. Wczoraj bawilem sie na A4 (zeby nie bylo ze na miescie szalalem) 90-100km/h, V bieg i ogien TPS na 100% - KNCK maksymalnie 13. Przy plynnym wciskaniu gazu nie ma wcale. Czyli w porzadku. Czyli nie ma sie czym martwic i paliwo z NESTE wcale nie jest zle a o 10-15 gr tansze Przy sopokojej jezdzie na czasami pojawia sie max 4. |
|
|
|
 |
piorek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2006, 22:53
|
|
|
A ja slysze takie stuki jak przyspieszam pod gorke, z tym ze nie sa podobne do klepania zaworow, raczej szeleszczenia blachy I nie zawsze wystepuje
Brodzky sprobuj w takiem razie paliwa ze 'sciekow' - stacja petronaft kolo oczysczalni na radosze, zreszta na zagorzu kolo ciebie tez jest, ciekawym wynikow |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 12-06-2006, 11:51
|
|
|
Hmmm petronaft? Pierwsze slysze. Kolo mnie to tylko ORLEN, BLISKA (ten byly CPN jak z osiedla wyjezdzam - podjazd dranie usuneli i nie ma juz jak pod auto wjesc ale myjnie za 3 zl 3 minuty zrobili) i BP. No i jeszcze NESTE na ale to juz przy plejadzie...
Kojarze jedynie zaraz za przejazdem taka jakas stacje jeden czy dwa dystrybutory i rozwalajaca sie buda. To tam ten petronaft? Malucha moglem tam zalewac ale misia nie... Na NESTE jest dobra cena. Paliwo LOTOSu jak na BP. Jakis czas mialem paliwo taniej z BP i nie zauwazylem zeby jakos inaczej bylo.
ps. jak chcesz to CI palma pozycze to sobie obadasz autko co bedziesz z klaptopem na fotelu jezdzil...
Zawory mi klepia. Jak mi ktos poradzi gdzie uszczelke tanio kupic to sie wreszcie wezme za nie |
|
|
|
 |
|