Zapieczona sonda lambda. |
Autor |
Wiadomość |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-06-2006, 18:50 Zapieczona sonda lambda.
|
|
|
Mechanik dziś siłował się z sondą przez ładne dwie godziny, ogrzewał kolektor, używał przedłużek na klucz i nic. Nawet nie drgnie. Po całej operacji jego diagnoza brzmiała: na 99% sonda lambda do wymiany razem z kolektorem.
Może macie wypróbowane sposoby na zapieczone gwinty ? Faktycznie sonda w kolektorze ma trudne warunki, ale chyba da się coś z tym zrobić ratując kolektor ?
Moja propozycja jest taka: za pomysł, który "wypali" macie u mnie całą zgrzewkę kapslowego, jasnego lub ciemnego jak kto woli. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-06-2006, 19:00
|
|
|
Wurth - odrdzewiacz - zadziałał w 12 letnim fordzie (tfu) Escorcie przy odkręcaniu kolektora wydechowego od głowicy. Jedno i drugie żeliwne - nie ukręciło się nic żaden gwint nie był zniszczony. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 14-06-2006, 19:05
|
|
|
niech spróbuje zamrozić sepcjalnym zamrażaczem w sprayu np. firmy WURTH
ps. jak walczyłem z wyjęciem półosi z piasty dopiero zamrażacz przyszedł z pomocą. Wichura1 wie coś o tym
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-06-2006, 19:19
|
|
|
Tak jak piszą przedmówcy
Nazywa się to Rost Off ICE. Jest to odrdzewiacz o bardzo dobrych własnościach penetrujących I DODATKOWO zamrażający spsikane nim elementy.
http://www.wurth.pl/katalog/karty/A0893%20240.pdf |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-06-2006, 20:51
|
|
|
Wiela to to kosztuje ? Nie wiem kto pierwszy zapodał ten trick Hubeeert czy Roch27 ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 14-06-2006, 20:52
|
|
|
hm..... około 34 PLN |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-06-2006, 20:57
|
|
|
Ja sam wymieniałem lambde i powiem tak:
- odkręcasz stosując wszelkie możliwe penetratory itd. wraz ze specjalnym kluczem 22mm do sond lambda - kupiłem na Allegro za 50 zł; dodatkowo możesz starą sondę zamrozić, jak radzą koledzy - zmniejszy ona swoje wymiary (otwór w kolektorze się powiekszy)
- po odkręceniu dokładnie sprawdzasz gwint w kolektorze
- przykręcasz na zimnym kolektorze pamięając, że nie wolno nowej sondy zasyfić - inaczej ten syf spłonie i ją zniszczy |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-06-2006, 09:22
|
|
|
Zamrozić moźna za 34 zł, lub pojechać do tłumikarza, poczekać za ostygnie i podgrzać kolektor palnikiem.... koszt operacji 4 piwa
Klucz jest przydatny, ale nie konieczny.....Castorama sprzedaje klucze fajkowe z otworem. Kupujesz 22, szukasz w garażu gazrurki do przedłużenia i nie ma bata..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-06-2006, 09:30
|
|
|
Bartek napisał/a: | Zamrozić moźna za 34 zł, lub pojechać do tłumikarza, poczekać za ostygnie i podgrzać kolektor palnikiem.... koszt operacji 4 piwa |
Ale u tłumikarza "płacisz" 4 piwa za jedno odkręcenie, a preparatu wystarczy na więcej niż jedną lambdę (i nie tylko) |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-06-2006, 13:07
|
|
|
Tak więc już jestem po... No cóż, dzięki za rady oczywiście preparat kupiłem ale na g... się przydał. No cóż piwko innym razem, tym bardziej że już kupiłem i dałem tłumikarzowi. NIe rozumiem tylko jednej rzeczy - otóż w ten sam sposób próbowali zdemontować sondę w warsztacie, gdzie na co dzień mają do czynienia z autami o dużych gabarytach więc klucze, etc. inne narzędzia muszą siłą rzeczy być przystosowane do ich obsługi. Tutaj jednak nie mogli podołać zadaniu. Natomiast Pan tłumikarz trochę podgrzał, klucz z gazrurką założył, popatrzył na zimne piwko i już sonda leżała na ziemi Poprostu cud Jak widać nawet autoryzowane stacje nie mogą sobie poradzić ze zwykłą sondą a co dopiero poważne naprawy. Podłączyłem już przewody ( był jeden bo to Galancik E32A, ja założyłem czteroprzewodową jak poradził Bartek i dodałem kilka przewodów z instalacji ) i działa. Zobaczymy jak w życiu się sprawdzi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-06-2006, 19:35
|
|
|
No Akbi akurat TEGO tłumikarza to nie, ale rację ma. Zresztą jak zawsze - dzięki Bartek za pomoc w każdej sytuacji. Po tym wszystkim co zrobiłeś dla nas należy się browar, oczywiście nie mówię tu o butelce tylko o całej gorzelni |
_________________
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 18-06-2006, 21:53
|
|
|
Serek napisał/a: | NIe rozumiem tylko jednej rzeczy - otóż w ten sam sposób próbowali zdemontować sondę w warsztacie, gdzie na co dzień mają do czynienia z autami o dużych gabarytach więc klucze, etc. inne narzędzia muszą siłą rzeczy być przystosowane do ich obsługi. Tutaj jednak nie mogli podołać zadaniu. Natomiast Pan tłumikarz trochę podgrzał, klucz z gazrurką założył, [b]popatrzył na zimne piwko[b] i już sonda leżała na ziemi Poprostu cud Jak widać nawet autoryzowane stacje nie mogą sobie poradzić ze zwykłą sondą a co dopiero poważne naprawy. |
No bo w ASO nie patrzyli na zimne piwko |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-06-2006, 22:34
|
|
|
Tam nawet goła pani nie pomoże. Na ASO nie ma rady. Tam cuda się zdarzają trochę w innym wymiarze: co kosztuje 100 zł, u nich jest warte 1000 zł. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|