Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Miś pokazał pazurki
Autor Wiadomość
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 15-06-2006, 17:05   

mój ma na liczniku niecałe 100tys, wygląda tak:

w realu trochę lepiej :)
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-06-2006, 18:15   

Po pierwsze i najważniejsze



na moje oko to SILNIK SIĘ GRZEJE!

Normalna temp to ok 2mm powyżej środkowego przecięcia skali. Jak wentylator jest sprawny to nie rusza się ani tyci.
Możliwe że silnik już się przegrzał i olej spieprza gdzieś przez uszczelkę pod głowicą.
Wentylator chłodnicy powinien się włączyć jak na wskaźnik tem przekroczy te 2mm powyżej kreski środkowej (w praktyce to jest niezauważalne). Nie ma oleju w chłodnicy?

Wnętrze nie jest najgorsze - ja miałem popruty fotel jak miał 170kkm.
Koniecznie sprawdźcie czy wentylator się włącza i nie przegrzejcie silnika...

P.S.
Mój fotel wyglądał tak:
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 15-06-2006, 18:34   

wentylator sie wlancza,
tak to prawda, wskazowka od temp. oleju jest prawie przy czerwonym (nigdy jeszcze na niego nie naszlo )
czy jest olej w chlodnicy nie sprawdzalismy, podczas zmieniania uszczelki pod pokrywa zaworow spojrzelismy do zbiorniczka wyrownawczego, byl pusty, tak wiec najpierw woda zalalismy chlodnice a potem zbiorniczek wyrownawczy (z tego co wiem ze zbiorniczka nic nie ucieklo )
kurde ale problemow sprawia to auto :?

[ Dodano: 15-06-2006, 18:38 ]
przy okazji chcialbym podziekowac wszystkim udzielajacym sie (i w ten sposob pomagajacym reanimacji Colta), jestescie nie zastapieni , co my bez Was bysmy zrobili :?:
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-06-2006, 18:48   

Ale to i tak niedobrze coś jest z tą temperaturą :?
Po dolaniu do chłodnicy nie spadła? Czy jak wskazówka jest tak wysoko to czy chłodnica jest gorąca przy dotknięciu ręką?

Trzebaby się położyć pod auto i zobaczyć czy jakieś płyny nie uciekają (olej, płyn z chłodnicy)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24335
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-06-2006, 20:11   

no - niepokojące - ta temp. chłodziwa nie wróży dobrze; jak przegrzany silnik, to nawet nie musi mieć dużego przebiegu by wpieprzać olej, ale wygląda na conajmniej 300 tkm
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 15-06-2006, 21:43   

Jeśli chodzi o wygląd mieszka, to wykonany jest z takiego chu** materiału, że mój mając przebieg 170kkm wyglądał podobnie. Fotel jest zarwany/wysiedzony, bo koleś, który nim jeździł był sporych rozmiarów. Przebieg 200kkm może być autentyczny jeśli nikt nie dbał o auto.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 15-06-2006, 23:44   

josie napisał/a:
Ale to i tak niedobrze coś jest z tą temperaturą .Po dolaniu do chłodnicy nie spadła?
z tego co mi wiadomo to nie spadla .
josie napisał/a:
Czy jak wskazówka jest tak wysoko to czy chłodnica jest gorąca przy dotknięciu ręką?
nie mam pojecia nie sprawdzalem , w sobote powinienem wiedziec .
josie napisał/a:
Trzebaby się położyć pod auto i zobaczyć czy jakieś płyny nie uciekają (olej, płyn z chłodnicy)
mysle ze na noc podloze pod niego jakis karton i zobaczy sie z rana czy sa jakies plamy .

jezeli silnik zostal przegrzany (moze i nawet parokronie) to czy oplaca sie pchac pieniadze w jego naprawe czy moze lepiej jest wymienic go na nowy ( uzywany )
jaki bylby (orientacyjny) koszt remontu takiego silnika (w opcji najtanszej , troche drozszej i takiej super)

aha jak - czym moge sprawdzic czy w chlodnicy znajduje sie olej ?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-06-2006, 00:16   

Nie opłaca się pchać w ten silnik kasy - jak olej nie leci na zewnątrz, a ta temperatura co pokazuje wskaźnik jest rzeczywista (należałoby wykluczyć awarię czujnika temp i przesunięcie wskazówki - ale nigdy nie słyszałem i ich awariach).
Ja kupiłem 4G15 8V za 300zł z osprzętem (alternator, oba kolektory, przepustnica itp.)
Silnik stał jakieś 4 lata i dalej stoi i czeka aż ten się wyeksploatuje. Remont będzie nieopłacalny w porównaniu do kosztów używanego silnika i samego samochodu. Ja dokładnie nie potrafię powiedzieć ile to kosztuje ale sama robocizna pewnie wyniesie więcej niż używany silnik.
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-06-2006, 10:27   

Raf jak sprawdzić sprawdzić spaliny to bym pomógł bo facio na 26-go Kwietnia ma takie bańki szklane z jakims płynem w środku i sie podpina to na korek chłodnicy. Jak sie ten płyn na ciemno zabarwi to są spaliny do chłodnicy wypychane. Nie wiem czy to na olej działa też moze ktoś ma takie ustrojstwo bądź wie czy to zadziała. To byśmy mogli podjechać. A ten gostek z dziupli nie wykmini czy jest olej powinien sie na tym znać.
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 16-06-2006, 10:39   

w jaki sposob moge wykluczyc awarie czujnika temp (oczywiscie procz podlaczenia nowego - sprawnego) ?
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2006, 12:16   

Rafal_Szczecin napisał/a:
w jaki sposob moge wykluczyc awarie czujnika temp (oczywiscie procz podlaczenia nowego - sprawnego) ?
Wymontowując go i maczając w wodzie :)
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 16-06-2006, 12:20   

a czy z silnikiem 4g15 jest tak samo ?

no dobra to teraz kolejne pytanie zielonego ... gdzie znajduje sie czujnik temp

(ja Wam wszystkim chyba po wielkim piwie bede musial kupic)

ps. rozdalem kilka "pomogl"
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2006, 12:31   

W termostat jest wkręcony - są tam dwa.
Jeden od pokazywania na desce - po lewej i czujnik temp dla ECU po prawej.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 16-06-2006, 12:32   

dostane jakies foto ?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2006, 12:44   

Standarowe wartości
dla czujnika temp na deskę 70 st Celsjusza - 104+/-13,5 Ohm
dla czujnika temp dla ECU
0st C 5,9 kOhm
20st C 2,5 kOhm
40st C 2,7 kOhm
80st C 0,3 kOhm
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.