Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
sprzęgło
Autor Wiadomość
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-05-2009, 20:53   

lopez napisał/a:
macie racje panowie że skrzynia jest francuska ale niech mi ktoś wytłumaczy po jaką cholere mitsu wkładało takie badziewie do swoich wozów skoro serwisy miały ciągły kłopot


a po jaką cholerę Cari była produkowana w Holandii a nie w Japonii, po co miała wspólną płytę podłogową z Volvo V40 ?? Zobacz na nowe "japońskie auta", połowa z nich ma 3/4 części z francuzów.. (chyba tylko Mazda jeszcze jest jako - tako japońska). Tak to jest niestety, jak w firmie rządzą księgowi... koszty koszty...
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 13-05-2009, 22:39   

Tyle że na szczęście w Cari GDI silniki i skrzynie są japońskie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
lopez
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2009, 22:41   

jest to prawda drogi kolego . żal tylko że spiknęli się z francuzami. mogli zaadoptować skrzynie z volvo. myślę że to auto było by idealne.nawet włosi nie mają problemów ze skrzyniami. oj logistyka u japanów kuleje.
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-05-2009, 18:34   

saphire napisał/a:
Tyle że na szczęście w Cari GDI silniki i skrzynie są japońskie.


Bo w czasach, kiedy powstawała Cari technologia GDI była oczkiem w głowie Mitsubishi i tu się akurat przykładali. Reszta modeli była niejako uzupełnieniem oferty głównej i tu już widać kombinowanie co by taniej.. a dlaczego akurat z francuzami się ożenili.. ?? nie mam pojęcia. Znajomy jeździ Nissanem Primerą.. właściwie to Renault Laguna.. Mitsu Outlander jest sprzedawany pod marką Citroen.. wszystko oszalało.. miałem Colta i uwielbiałem go właśnie za to że był wyprodukowany w Japonii i nie dzielił części z połową samochodów na świecie.. Cari to już niestety inna bajka..
 
 
 
lopez
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2009, 19:07   

w sumie auto niezłe osobiście nie narzekam tylko ta skrzynia psuje ogólną ocene. czytając wypowiedzi doszedłem do wniosku że będę jeżdził na klekocącej skrzyni jak długo się da. a potem zobaczymy co z tym zrobić. chyba że wygram w lotto to zrobie skrzyni generalny remont.
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-05-2009, 19:28   

ja też mam takie objawy jak Ty, z tą różnicą, że mi gruchocze tylko na zimnym silniku przez pierwsze kilka minut ( jak wcisnę sprzęgło to cisza), po rozgrzaniu jest ok. Pokazywałem to ostatnio jak byłem w warsztacie i powiedzieli, że francuskie skrzynie są głośne, i że równie dobrze może to przejeździć bez pogarszania jeszcze parę lat, więc póki co nie zwracam na to uwagi.
 
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2009, 20:36   

Kolego jolly69 mam to samo. Raz nawet włączałem silnik i otwierałem maske od silnika i .... nasłuchiwałem :D Przez pewien okres czasu sądziłem że to coś z płynem chłodniczym się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym :wink:
Powiedz mi kolego co powoduje te bulgotanie na zimnym silniku w tej skrzyni ?

Którędy spóścić ten płyn sprzęgłowy ?
 
 
vidus19790805 
Mitsumaniak


Auto: carisma 1.8 gdi elegance 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 174
Skąd: Mielec / Tarnobrzeg
Wysłany: 22-05-2009, 12:01   

witajcie .mitsumaniaki .......pytanko mysle ze zwiazane z tematem . czytajac uswiadomilem sobie ze mam taki sam badz podobny problem, kiedy mam wcisniete sprzegło wszystko jest oki a kiedy jest naprzyklad na luzi to wtedy lipa slychac jakby moje auto zamienilo sie w diselka ...poprostu tyrka cos w sprzegle lub skrzyni biegów co do sprzegla mam faktore ze bylo wymieniane w 2007 roku kompletne niby wiec to pewno ktores łozysko.....a i moja cari to 2000 r. po lifcie 1.8 gdi sedan...jesli mozecie ukierunkujcie mnie jakos z gory dzieki ..pozdrawiam
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-05-2009, 22:35   

Moim zdaniem może to byc cos z dociskiem
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 22-05-2009, 22:45   

Myślę że Morfi masz rację . U mnie jest to samo ale wcisnę sprzęgło i koniec .Jak puszczę już tego nie ma . a sądzę że to być może tarcza sprzęgłowa dostaje jakiejś wibracji i w momencie kiedy wciśniemy i puścimy pedał sprzęgła to tarcza się uspokaja i chodzi tak jak powinna.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2009, 23:02   

przeczytajcie ten wątek od 1 postu i czytajcie ze zrozumieniem.
POzdr.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-05-2009, 23:15   

Moga to być jeszcze łożyska w skrzyni (tylko ich jest kilka). Oporowe nie pracuje przy puszczonym sprzęgle.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2009, 23:24   

Jaro1974 napisał/a:
Myślę że Morfi masz rację . U mnie jest to samo ale wcisnę sprzęgło i koniec .Jak puszczę już tego nie ma . a sądzę że to być może tarcza sprzęgłowa dostaje jakiejś wibracji i w momencie kiedy wciśniemy i puścimy pedał sprzęgła to tarcza się uspokaja i chodzi tak jak powinna.

pisałem wcześniej "Gdy wciskasz pedał sprzęgła to łożysko oporowe wtedy pracuje i tylko wtedy. I w tym momencie jeżeli jest cisza tzn. że łożysko oporowe jest ok.
Łożysko podporowe wałka sprzęgłowego pracuje cały czas. Jest to najbardziej obciążone łozysko skrzyni biegów.
A w momencie wcisniecia pedału sprzęgła "ucisza" się bo jest dodatkowo dociskane i obciążane przez sprzęgło i wtedy pracuje minimalnie innymi powierzchniami."

A do tego mechanika co narzekał na francuskie skrzynie, i że z takimi objawami mozna jeżdzić, to lepiej więcej nie zaglądać.
Oczywiście, że można się poruszać, ale informacja ma być pełna i wyczerpująca, a klient dopiero podejmuje decyzję.
POzdr.
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2009, 11:41   

A co powiesz na objawy w moim egzemplarzu. Efekt bulgotania występuje tylko na zimnym silniku. W momencie wciśnięcia pedału sprzęgła efekt ustępuje. Natomiast gdy silnik popracuje około 2 - 3 minut efektu bulgotania w ogóle nie ma.
Myślałem o wymianie oleju w skrzyni. Może to coś pomoże.
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2009, 14:22   

Cichanos napisał/a:
A co powiesz na objawy w moim egzemplarzu. Efekt bulgotania występuje tylko na zimnym silniku. W momencie wciśnięcia pedału sprzęgła efekt ustępuje. Natomiast gdy silnik popracuje około 2 - 3 minut efektu bulgotania w ogóle nie ma.
Myślałem o wymianie oleju w skrzyni. Może to coś pomoże.

Jeżeli nie pamietasz, kiedy wymieniałeś olej w skrzyni biegów, to go wymień. Oczywiście wlej olej syntetyczny. Na forum jest kilka wątków jaki olej polecają użytkownicy.
Jeżeli wymieniałes niedawno to napisz jaki wlałeś. Po wymianie sprawdź, czy efekt "bulgotania" ustąpił.
Może za dużo oleju jest wlane? jeżeli wiesz, gdzie jest korek kontrolny skrzyni biegów, to sprawdź. Jeżeli go odkręcisz, stojąc na równym poziomym podłożu pownno z otwotu zacząć się wylewać niewielkie ilości oleju. Możesz go trochę złapać i ocenić jego wygląd /kolor/ i zapach. jeżeli nie będzie sie nic sączyć to włóż w ten otwór np. kawałek drucika, żeby ocenić poziom oleju w skrzyni biegów.
POzdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.