Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Miś pokazał pazurki
Autor Wiadomość
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 16-06-2006, 13:05   

Rafal_Szczecin napisał/a:
a czy z silnikiem 4g15 jest tak samo ?

no dobra to teraz kolejne pytanie zielonego ... gdzie znajduje sie czujnik temp


było wpaść na parking w Bydzie, miałem dla Ciebie płytkę z książeczkami, prospektami, ciekawostkami...
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 16-06-2006, 13:08   

tomusn napisał/a:

było wpaść na parking w Bydzie, miałem dla Ciebie płytkę z książeczkami, prospektami, ciekawostkami...

gdy skonczylismy robote z Bartkiem o 16, on nas wyprowadzil na wylotowke, a sam pojechal sprawdzic czy jeszcze jestescie, po czym dostalem sms'a o tresci : "nie bylo juz ich"
Ostatnio zmieniony przez 18-06-2006, 13:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-06-2006, 13:11   



Trzeci czujnik znajduje się w chłodnicy i odpowiada za włączenie wentylatora chłodnicy gdy temp płynu wzrośnie za bardzo. Taki korek z wtyczką.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 16-06-2006, 14:56   

dobra bo mi tu 3 czujniki podaliscie :mrgreen:
to ktory wkoncu mam sprawdzic ?
ten zaznaczony na zielono - tzn od wskaznika na desce tak ?

[ Dodano: 16-06-2006, 15:03 ]
z takich lepszych spraw to dzis odebralismy zamowione gorne mocowania amorkow kieszen szczuplejsza o 284 zł

przy okazji ich wymiany (mysle ze gdzies w niedziele) sprawdzimy ten czujnik, oraz przyspawamy siedzenia .
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-06-2006, 18:33   

Z tą temperaturą to tak:

1) sprawdzić czy przy tym wysokim wskazaniu chłodnica też jest gorąca - ale skoro mówiłeś że wentylator na chłodnicy się kręci to OK, przy takiej wysokiej temp powinien kręcić się non stop. Jak kręci i przestaje a temp nie spada --> czujnik w chłodnicy. Jak chłodnica zimna lub lekko ciepła (powinna być gorąca) --> termostat.

2) sprawdzić czujnik dla wskaźnika w desce

3) sprawdzić oporność czujnika w chłodnicy przy tej wysokiej temp - ona coś powie o rzeczywistej temp.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2006, 21:26   

josie napisał/a:
(należałoby wykluczyć awarię czujnika temp i przesunięcie wskazówki - ale nigdy nie słyszałem i ich awariach).
Jest jeszcze jedna ewentualność: ktoś mógł rozbierać zegary i źle założyć wzkazówkę. Wskazówka na zimnym silniku opada na sam dół, poniżej minimum na skali. Wystarczy założyć wskazówkę, by na zimnym wskazywała minimum i efekt będzie taki, jak u Rafała.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 17-06-2006, 15:53   

tak wskazowka wyglada przed przekreceniem zaplonu :

a tak gdy silnik jest nagrzany :



aha i nie mowcie mi ze mam drzwi otwarte ;) :P
ani ze wachy nie ma, bo on na wode jezdzi ;)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-06-2006, 16:26   

Cytat:
tak wskazowka wyglada przed przekreceniem zaplonu :


Dobrze by było jeszcze wiedzieć jak wygląda po przekręceniu stacyjki kiedy silnik jest zimny.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-06-2006, 17:26   

Hubuś: przepisałeś tabelke, w której jest błąd..... krąży ona po necie i jest absolutnie nielogiczna.... Przy 40 st. powinno być 1,7 kOhm..... to szczegół...

Temperatura zakładając, że czujnik jest OK - zdecydowanie za wysoka - proponuję na początek sprawdzić termometrem, jaką temperaturę ma płyn w chłodnicy......

Co do drugiego silnika za 300 zł - zgadzam się, że kupić można, ale kupujesz tak naprawdę kota w worku, i to kota mającego 15 lat historii za sobą.....

Mam w garażu rozebrane 4G13 po oceniamy ok. 200 000 km i użytkowaniu przez pana w średnim wieku (19 lat :wink: ) jak się okazało po kupieniu Colta...... Remont podyktowany kosmicznym luzem na prowadnicach zaworowych - oczywiście pił olej w niebagatelnych ilościach.... Po rozebraniu okazało się:
- do wymiany kpl. zaworów, prowadnic, uszczelnień i..... tak naprwdę to zatamowałoby apetyt na olej....
- wymieniamy jeszcze pierścienie (są jeszcze w granicach tolerancji, ale jak mamy je na stole, to żal nie zmienić), pompe wody (200 kkm - profilakyka), rozrząd (profilaktyka) i parę drobiazgów......
- Zużycie cylindrów na poziomie 0.01 mm, widać dość wyraźnie jeszcze fabryczny wzorek po honowaniu gładzi - ogólnie jak lustereczka.....

Remoncik nie będzie kosztował 300 zł a 300 zł x 4 lub nawet 5 , ale..... jego efektem będzie silniczek jak nowy.... żadnej chińszczyzny w środku, obróbka mechaniczna w renomowanym zakładzie.... Myślę, że jak skończymy, to właściciel się pochwali sam :D , bo dokumentacja na bieżąco jest robiona :D
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 17-06-2006, 17:55   

josie napisał/a:
Dobrze by było jeszcze wiedzieć jak wygląda po przekręceniu stacyjki kiedy silnik jest zimny.
Właśnie! Może jest tak, że wskazówka "chciałaby" opaść niżej, a nie może, bo blokuje ją ogranicznik. Dla świętego spokoju na zimnym silniku ściągnąłbym wskazówkę i zamontował w skrajnym dolnym położeniu. Roboty niedużo (10-30 minut w zależności od doświadczenia), a być może tu tkwi problem...
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 17-06-2006, 20:55   

ok moze jutro zrobie jak wyglada wskazowka na zilnym silniku po przekreceniu ,

Bartek wszystko sie zgadza, tylko ze ten remont robisz Ty, a nie ktos inny z jakiejs firmy , ktory za sama robocizne wziol by z 1000 jak nie 1500 zł ...
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-06-2006, 23:07   

Bartek napisał/a:
Co do drugiego silnika za 300 zł - zgadzam się, że kupić można, ale kupujesz tak naprawdę kota w worku


Tak, kota w worku bo nie chodził ileś lat, ale samochód z którego pochodzi nie poszedł na części z powodu silnika. A właścicielowi przeszkadzał bałagan w piwnicy - misia swojego już nie miał. Nie dramatyzujmy.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-06-2006, 23:24   

Bartek napisał/a:
Hubuś: przepisałeś tabelke, w której jest błąd..... krąży ona po necie i jest absolutnie nielogiczna.... Przy 40 st. powinno być 1,7 kOhm..... to szczegół...

Przepisałem ją z service manuala i też zauważylem ten błąd. ;-) Liczyłem na spostrzegawczość Kolegów.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.