dziwne dźwięki z okolic rozrządu na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 29-03-2009, 22:20 dziwne dźwięki z okolic rozrządu na zimnym silniku
|
|
|
Witam, na zimnym silniku słychać dziwne dżwięki z okolic rozrządu, jak silnik się rozgrzeje to wszystko ustaje. Słychać jakby uszkodzone łożysko... coś takiego. Nie jest to jednostajne grzechotanie, bardziej nierównomierne to jest i dość ciche. Dodam tylko, że podczas wymiany rozrządu wymieniono mi również pompę wody, simmeringi i rolkę napinającą, więc full zestaw tak jak być powinno. Co to może być w takim razie? Nie wiem czy mam się tym przejmować czy nie, bo jak się silnik nagrzeje to jest ok i nic nie słychać. |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 30-03-2009, 07:12
|
|
|
może Ci wpada cos w wibracje ? To tylko na wolnych obrotach się dzieje ? |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 30-03-2009, 11:18
|
|
|
Cytat: | To tylko na wolnych obrotach się dzieje ? |
Nie sprawdzałem czy po dodaniu gazu dźwięk znika ale sprawdzę. Jednak wątpię aby to był rezonans bo by było słychać drganie czegoś, tymczasem to jest takie jakby nierównomierne uderzanie metalowej kulki o podłogę drewnianą:) |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 30-03-2009, 14:43
|
|
|
idas, jakiej firmy pompa wody jest |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 30-03-2009, 15:15
|
|
|
Kawu Pompa wody firmy GMB numer katalogowy D15028, więc chyba OK. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-03-2009, 20:21
|
|
|
Sprawdź paski od wspomagania i alternatora. Ja po wymianie rozrządu zostawiłem stary od wspomagania, to chwilę potem zaczął hałasować. Popsikaj odrobiną WD40 pomiędzy paski a koła pasowe i posłuchaj czy dźwięki ustały. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 31-03-2009, 03:39
|
|
|
Hornet napisał/a: | Popsikaj odrobiną WD40 pomiędzy paski a koła pasowe i posłuchaj czy dźwięki ustały. |
sa specjalne spraye do pasków.... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31-03-2009, 07:59
|
|
|
Cytat: | sa specjalne spraye do pasków.... |
Pewnie, że są. Z tym że mało kto je ma w domu. A takie WD40 ma większość. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 04-05-2009, 00:37
|
|
|
To raczej nie paski. Nagrałem krótki filmik, jakość dźwięku nie jest zbyt dobra (o wideo nawet nie wspominam:D) ale słychać to o co mi chodzi. Mam wrażenie, że coraz głośniej to słychać (nadal tylko jak silnik jest zimny). Pomocy, bo nie wiem czy mam się tym przejmować:)
link
http://uploading.com/file...V00772.3GP.html
[ Dodano: 15-05-2009, 22:51 ]
Myślę iż może to być łożysko w pompie wspomagania (przy niej słychać najgłośniej). Proszę kogoś kto "się zna" o potwierdzenie mojego przypuszczenia, abym zdążył kupić nową pompę, zanim ta się zatrze:/
[ Dodano: 16-05-2009, 23:58 ]
Jest jeszcze jeden trop...koło pasowe jest gdzieniegdzie wyszczerbione (martwić się tym?:) ) |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-06-2009, 22:03
|
|
|
Zdejmij paski od pompy i altelnatora,i odpal.
Wyeliminujesz te elementy.
Dokładnie obejrzyj osłonę rozrządu,i paski,czy nie obcierają.
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 14-06-2009, 12:31
|
|
|
Hmmm w tych sprawach jestem laikiem więc wolę zapytać:) Czy do ściągnięcia paska alternatora muszę śrubę regulacyjną maksymalnie poluzować (tzn wypchnąć alternator jak najbliżej silnika) czy trzeba zrobić coś jeszcze (a może zupełnie co innego). Ważniejsza sprawa (bo chyba trzeba to zrobić najpierw)- jak ściągnąć pasek z pompy wspomagania? Widzę iż tam też jest jedna śruba regulacyjna od strony koła pasowego pompy, ale zapewne trzeba odkręcić również inne aby można było pompę przesunąć bliżej silnika i tym samym zdjąć pasek. Które to śruby? Przy okazji zdemontowałem osłonę rozrządu i moim oczom ukazał się taki widok:
Pomijam fakt iż mechanik przy zamawianiu paska mówił iż będzie to mitsuboshi a jak widać jest JC (:/) ale po przejechaniu 10kkm po jednej stronie widoczne są strzępy materiału (widać takie nitki po wewnętrznej stronie paska). Czyżby coś go wygryzało? Jest się czym przejmować?
Dodatkowo filmik trochę lepszej jakości (słychać już dokładnie miarowe grzechotanie-ocieranie).
rozrz__d.wmv
Ok już wiem co i jak (niezastąpiony manual) niestety u mnie jedna śruba przy pompie wspomagania (od strony filtra oleju) jest zaokrąglona i nie idzie jej odkręcić:/ Póki co poluzowałem lekko pasek alternatora i grzechotki jakby nie słychać. |
|
|
|
 |
|