Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwne dźwięki z okolic rozrządu na zimnym silniku
Autor Wiadomość
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 29-03-2009, 22:20   dziwne dźwięki z okolic rozrządu na zimnym silniku

Witam, na zimnym silniku słychać dziwne dżwięki z okolic rozrządu, jak silnik się rozgrzeje to wszystko ustaje. Słychać jakby uszkodzone łożysko... coś takiego. Nie jest to jednostajne grzechotanie, bardziej nierównomierne to jest i dość ciche. Dodam tylko, że podczas wymiany rozrządu wymieniono mi również pompę wody, simmeringi i rolkę napinającą, więc full zestaw tak jak być powinno. Co to może być w takim razie? Nie wiem czy mam się tym przejmować czy nie, bo jak się silnik nagrzeje to jest ok i nic nie słychać.
 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 30-03-2009, 07:12   

może Ci wpada cos w wibracje ? To tylko na wolnych obrotach się dzieje ?
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 30-03-2009, 11:18   

Cytat:
To tylko na wolnych obrotach się dzieje ?

Nie sprawdzałem czy po dodaniu gazu dźwięk znika ale sprawdzę. Jednak wątpię aby to był rezonans bo by było słychać drganie czegoś, tymczasem to jest takie jakby nierównomierne uderzanie metalowej kulki o podłogę drewnianą:)
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 30-03-2009, 14:43   

idas, jakiej firmy pompa wody jest :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 30-03-2009, 15:15   

Kawu Pompa wody firmy GMB numer katalogowy D15028, więc chyba OK.
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-03-2009, 20:21   

Sprawdź paski od wspomagania i alternatora. Ja po wymianie rozrządu zostawiłem stary od wspomagania, to chwilę potem zaczął hałasować. Popsikaj odrobiną WD40 pomiędzy paski a koła pasowe i posłuchaj czy dźwięki ustały.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 31-03-2009, 03:39   

Hornet napisał/a:
Popsikaj odrobiną WD40 pomiędzy paski a koła pasowe i posłuchaj czy dźwięki ustały.

sa specjalne spraye do pasków.... :roll:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-03-2009, 07:59   

Cytat:
sa specjalne spraye do pasków.... :roll:


Pewnie, że są. Z tym że mało kto je ma w domu. A takie WD40 ma większość.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 04-05-2009, 00:37   

To raczej nie paski. Nagrałem krótki filmik, jakość dźwięku nie jest zbyt dobra (o wideo nawet nie wspominam:D) ale słychać to o co mi chodzi. Mam wrażenie, że coraz głośniej to słychać (nadal tylko jak silnik jest zimny). Pomocy, bo nie wiem czy mam się tym przejmować:)
link
http://uploading.com/file...V00772.3GP.html

[ Dodano: 15-05-2009, 22:51 ]
Myślę iż może to być łożysko w pompie wspomagania (przy niej słychać najgłośniej). Proszę kogoś kto "się zna" o potwierdzenie mojego przypuszczenia, abym zdążył kupić nową pompę, zanim ta się zatrze:/

[ Dodano: 16-05-2009, 23:58 ]
Jest jeszcze jeden trop...koło pasowe jest gdzieniegdzie wyszczerbione (martwić się tym?:) )
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-06-2009, 22:03   

Zdejmij paski od pompy i altelnatora,i odpal.
Wyeliminujesz te elementy.
Dokładnie obejrzyj osłonę rozrządu,i paski,czy nie obcierają.

Pozdro. :)
_________________

 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 14-06-2009, 12:31   

Hmmm w tych sprawach jestem laikiem więc wolę zapytać:) Czy do ściągnięcia paska alternatora muszę śrubę regulacyjną maksymalnie poluzować (tzn wypchnąć alternator jak najbliżej silnika) czy trzeba zrobić coś jeszcze (a może zupełnie co innego). Ważniejsza sprawa (bo chyba trzeba to zrobić najpierw)- jak ściągnąć pasek z pompy wspomagania? Widzę iż tam też jest jedna śruba regulacyjna od strony koła pasowego pompy, ale zapewne trzeba odkręcić również inne aby można było pompę przesunąć bliżej silnika i tym samym zdjąć pasek. Które to śruby? Przy okazji zdemontowałem osłonę rozrządu i moim oczom ukazał się taki widok:

Pomijam fakt iż mechanik przy zamawianiu paska mówił iż będzie to mitsuboshi a jak widać jest JC (:/) ale po przejechaniu 10kkm po jednej stronie widoczne są strzępy materiału (widać takie nitki po wewnętrznej stronie paska). Czyżby coś go wygryzało? Jest się czym przejmować?
Dodatkowo filmik trochę lepszej jakości (słychać już dokładnie miarowe grzechotanie-ocieranie).
rozrz__d.wmv

Ok już wiem co i jak (niezastąpiony manual) niestety u mnie jedna śruba przy pompie wspomagania (od strony filtra oleju) jest zaokrąglona i nie idzie jej odkręcić:/ Póki co poluzowałem lekko pasek alternatora i grzechotki jakby nie słychać.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.