Przesunięty przez: Hubeeert 16-09-2007, 17:02 |
[CJ1A 1.3] Podczas jazdy śweci mi się SRS |
Autor |
Wiadomość |
Speak-er [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2006, 21:24 [CJ1A 1.3] Podczas jazdy śweci mi się SRS
|
|
|
Witam wszystkich!
Oto moja historia w skrócie:
Jechałem sobie do pracy, nagle zaczął mi się się świecić na tablicy SRS, zatrzymałem się, wyłączyłęm silnik, przekręciłem stacyjkę żeby odpalić i echo! Rozrusznik pstryka i nic się nie dzieje. Zadzwoniłem po znajomego, podpięliśmy misia pod jego akumulator no i odpalił! Dzisiaj problem się powtórzył, zastosowana procedura ta sama. Odpaliliśmy go no i w drogę. W czasie jazdy cyrk. SRS świeci się cały czas, jak chciałem włączyć awaryjne to prawie mi zgasł, dobrze że się teraz sciemnia późno to jakoś dojechałem bez świateł. Dojechałem do domu na dwójce. Jak wrzucałem trójkę to też prawie gasł. I strasznie go szarpało tak jakby nie palił na wszystkie gary.
Więc wołam do Was: HELP!
Co to może być???
Za wszelkie sugestie będę wdzięczny, tylko piszcie do mnie prostym językiem bo na mechanice się nie znam
Dodam że akumulator mam nowy, tylko nie wiem czy nie za duży bo 60Ah, może alternator nie nadąża go ładować??? |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 17:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-06-2006, 21:53
|
|
|
zakładam, że ponieważ masz błąd, to ECU działa w trybie awaryjnym, stąd te efekty towarzyszące.
SRS nie zbadasz w domowych warunkach, dlatego odwiedź jakieś znajome ASO. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-06-2006, 22:07
|
|
|
akumulator do sprawdzenie/naładowania/wymiany - mimo, że nowy - taki też można szybko zepsuć, alternator do sprawdzenia/naprawy |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2006, 22:22
|
|
|
Co to za akumulator? Miałem podobne objawy jeśli. Wprawdzie kontrolka SRS działała jak należy, napięcie na akumulatorze było o.k., ale to właśnie on był winowajcą. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-06-2006, 22:30
|
|
|
Sprawdź napięcie na akumulatorze jak silnik chodzi. Pewnie nie ma ładowania albo jest strasznie niskie. ECU przy spadku napięcia prawdopodobnie odłącza obwody, podobnie było w Vectrze mojego ojca - przy braku ładowania wyłączała się dmuchawa, ABS, itp. Nie jeździj tak bo akumulatora nowego szkoda... |
|
|
|
 |
Speak-er [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2006, 23:12
|
|
|
Panowie dzięki za podopowiedzi, o ile jutro odpale to wjeżdżam na warsztat sprawdzić akume i alternator (ładowanie), a jeżeli chodzi o akumulator to jest to Akuma 60Ah.
Mam jeszcze jedno pytanie: jeżeli alternator za słabo ładuje to raczej nadaje się on cały do wymiany czy da się w nim coś wymienić żeby ładował normalnie ale tańszym kosztem??
Jeszcze raz dziękuje za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 28-06-2006, 00:29
|
|
|
hmmm a czy kontrolka od silnika sie swiecila po odpaleniu?? moglabyc spalona zarowka, a SRS podlaczony pod kontrolke silnika przez to teraz swieci sie SRS zamiast kontrolki silnika, bo po poduszkach pozostalo tylko wspomnienie |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-06-2006, 00:35
|
|
|
Speak-er napisał/a: | jeżeli alternator za słabo ładuje to raczej nadaje się on cały do wymiany czy da się w nim coś wymienić żeby ładował normalnie ale tańszym kosztem?? |
Można oczywiście regenerawać alternator. Szczotki się w nim zużywają i to normalna rzecz... |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 28-06-2006, 21:57
|
|
|
Proponuję sprawdzić alternator i regulator napięcia. Następnie masę alternatora i masę silnika. Myślę że to jedyne przyczyny twoich problemów. Miałem to samo w Peugeocie-żabojadzie.
W alternatorze mogą być w zasadzie 3 przyczyny:
1 Uszkodzone uzwojenie - można przewinąć, ale nie znam kosztów i efektów,
2 Zużyte szczotki - wymienić (dobrać w dobrze zaopatrzonym sklepie elektrycznym to będą grosze),
3 Uszkodzony mostek z diodami - dobry elektryk wylutuje uszkodzone diody i wstawi nowe(z tego co pamiętam to niewielki koszt)
Zyczę taniej i skutecznej naprawy. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2006, 22:36
|
|
|
Dziś montowałem alarm w nowiusieńskim Lancere kombi i nie wiedzieć czemu i kiedy zaświeciła się kontrolka SRS. Odłączyłem akumulator na godzinkę, ale po podłączeniu nadal świeci. Czy to te same przyczyny? Ładowanie/ako/brak masy na silniku? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-06-2006, 22:53
|
|
|
Błąd SRS - serwis odczyta. MUT II |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2006, 09:42
|
|
|
A nie włączałeś się przypadkiem do wiązki kierunków? - u kumpla po spaleniu bezpieczników od kierunków i awaryjnych świecił się SRS. Po wymianie bezp. wróciło do normy.
Edit - może jest w nim jakiś patent automatycznie włączający awaryjne i SRS sprawdza ten obwód na swój sposób? |
|
|
|
 |
macieq [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2006, 22:53
|
|
|
Matejko napisał/a: | hmmm a czy kontrolka od silnika sie swiecila po odpaleniu?? |
przy okazji powiem wam, ze jak sie kiedys przygladalem doglebnie moim wskaznikom(CJ0 '96), to nie znalazlem ulubionej przez niektorych kontorlki "check engine"...
rozkrecalem je doszczetnie wiec na pewno by mi nigdzie nie umknela
w instrukcji tez nie ma ani slowa o takiej kontrolce... |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 03-07-2006, 15:01
|
|
|
CE może mieć formę napisu lub grafiki - silnik świecący na pomarańczowo. |
|
|
|
 |
|