Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander 2,2 HDI - pierwsza wymiana oleju
Autor Wiadomość
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 16-06-2009, 05:22   

niezawodny napisał/a:
tomekrvf napisał/a:

Widizałem -od środka- silniki japońskie z lat 80 i 90, widziałem także te obecne. Na pierwszy rzut oka raczej nic się nie zmieniło jeśli chodzi o dokładność wykonania.

Zgadza się, bo silniki z lat 90-tych też nie wymagały docierania. A wcześniej jak było to nie wiem ale to już baaardzo odległa przeszłość.


A poza tym zmieniły się również technologie wykonywania samych materiałów na przestrzeni tych lat i oglądanie/porównywanie na pierwszy rzut oka raczej nie stwierdzi.
nie mniej jednak docieranie jest potrzebne w każdej maszynie,w której zachodzi efekt tarcia-choćby ze wzgledu na pracę różnych czujników a nie samą żywotność maszyn.
A najlepiej stosować się do manuali ( w moim -2.0DID-,bodajże napisali ,że tysiączek i odpowiednie biegi przy odpowiednich predkościach załatwią sprawę-a jak jest w 2,2 HDI?).Był też chyba już temat ale pewnie spadł na sam dół listy...
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-06-2009, 07:18   

tomekrvf napisał/a:
silniki japońskie z lat 80 i 90, widziałem także te obecne. Na pierwszy rzut oka raczej nic się nie zmieniło jeśli chodzi o dokładność wykonania.
bo różnicy dziesiątych części mm to raczej nie widać nawet i na drugi rzut oka na silnik. Jedynie rzuty oka na suwmiarkę albo mikrometr coś dają. A tak poważnie to przełom był na zachodzie/dalekim wschodzie pod koniec lat siedemdziesiątych i całe lata osiemdziesiąte po wejściu obrabiarek sterowanych numerycznie do szerszego zastosowania niż przemysł zbrojeniowy i lotniczy oraz odlewania ciśnieniowego aluminium.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Dziaders
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2009, 11:42   

rezon napisał/a:
Mont napisał/a:
silnik jest zalany jakimś technicznym olejem do transportu
Nawet gdyby tak było, to psim obowiązkiem sprzedawcy byłoby go wymienić na nowy.


A ja ostatnio mam na swoje potrzeby spiskową teorię dziejów:
1. część serwisów wykonuje rzetelnie przegląd zerowy i wymienia olej na taki "prawdziwy" i zaprasza na przegląd zgodnie z instrukcją serwisową po 20 lub 15 kkm;
2. część serwisów próbuje kosztami przeglądu zerowego obciążyć szczęśliwego nabywcę pojazdu zaprasza na "wymianę" oleju po 1 lub 2kkm np. w RMF chcieli ode mnie za olej z filtrem i wymianą ok. 500 zł :evil: ( olej=450, filtr=50, wymiana=gratis ale nie na pewno), i mieli b. smutne miny :cry: jak powiedziałem, że mam swój olej a płacę tylko za filtr 50 zł

Przed wymianą dzwoniłem po paru serwisach w okolicy i nikt nie namawiał mnie na dodatkową wymianę po 1 lub 2kkm.
Ja mając na uwadze powyższe przemyślenia wymieniłem, bo jak by pojawiły się jakieś problemy z silnikiem to serwis=sprzedawca zawsze się wybroni lub przygotuje a klient...

Staram się z góry nie zakładać czyjejś złej woli ale ...
 
 
niezawodny 
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 2,2 DID Instyle
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-06-2009, 12:59   

Mont napisał/a:
W miejscowym ASO miły Pan zapraszał mnjie na wymianę oleju 1500-2000 twierdząc że silnik jest zalany jakimś technicznym olejem do transportu :roll:

Ten miły pan sprzedał ci zwykłą ściemę. Żaden producent samochodów nie zalewa silników "olejem technicznym" w samochodach gotowych do sprzedaży, choćby z tej prostej przyczyny że coś takiego jak "olej techniczny" nie istnieje. Producent leje do silnika olej określonej klasy (przez niego zalecanej) i tyle. Notabene, żaden producent nie wytwarza sam oleju tylko kupuje go u producentów oleju, więc logiczne jest że kupowane jest to co potrzeba tym bardziej że ewentualna oszczędność na gorszym oleju jest żadna a potencjalne kłopoty marketingowe spore w razie gdyby taka chryja wyszła na jaw.

Nie dajmy się zwariować "miłym panom", którzy chcą na nas zarobić :wink:
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2009, 18:05   

Dziaders napisał/a:
2. część serwisów próbuje kosztami przeglądu zerowego obciążyć szczęśliwego nabywcę pojazdu zaprasza na "wymianę" oleju po 1 lub 2kkm np. w RMF chcieli ode mnie za olej z filtrem i wymianą ok. 500 zł ( olej=450, filtr=50, wymiana=gratis ale nie na pewno), i mieli b. smutne miny jak powiedziałem, że mam swój olej a płacę tylko za filtr 50 zł

Serwisy nie wymianiają oleju na przeglądzie zerowym tj. przed wydaniem samochodu dla klienta - nie ma takiej potrzeby
Dziaders napisał/a:
bo jak by pojawiły się jakieś problemy z silnikiem to serwis=sprzedawca zawsze się wybroni lub przygotuje a klient...

Niby dlaczego? Gdzie masz napisane że musisz wymienić olej przy 1500km?
Dziaders napisał/a:
Staram się z góry nie zakładać czyjejś złej woli ale ...

...ale w swojej wypowiedzi to zrobiłeś
_________________

 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-06-2009, 22:44   

niezawodny napisał/a:
Mont napisał/a:
W miejscowym ASO miły Pan zapraszał mnjie na wymianę oleju 1500-2000 twierdząc że silnik jest zalany jakimś technicznym olejem do transportu :roll:

Ten miły pan sprzedał ci zwykłą ściemę. Żaden producent samochodów nie zalewa silników "olejem technicznym" w samochodach gotowych do sprzedaży, choćby z tej prostej przyczyny że coś takiego jak "olej techniczny" nie istnieje. Producent leje do silnika olej określonej klasy (przez niego zalecanej) i tyle. Notabene, żaden producent nie wytwarza sam oleju tylko kupuje go u producentów oleju, więc logiczne jest że kupowane jest to co potrzeba tym bardziej że ewentualna oszczędność na gorszym oleju jest żadna a potencjalne kłopoty marketingowe spore w razie gdyby taka chryja wyszła na jaw.

Nie dajmy się zwariować "miłym panom", którzy chcą na nas zarobić :wink:


Jakby nie bylo zaden salon nie jest w stanie okreslic jakim olejem dokladnie zalany jes silnik, czy 0w30 czy 5w40 czy jeszcze jakis inny...ja wymienilem przy 2tys km na olej ktory mam zamiar stosowac przy kazdej wymianie.
Przynajmniej tez wiem dokladnie co mam :) a koszt wymiany przy cenie zakupu to przeciez smiech :-)


do tomekrvf: w kilku outlanderach zostal przy przegladzie zerowym wymieniony olej - bylo tu gdzies kilka postow o tym...tak ze zelaznej zasady to na to nie ma, jedni wymieniaja drudzy nie...ja jestem za wymiana, dodatkowo olej powino sie przeciez wymieniac przy przegladzie lub po roku, moj outek byl robiony w lipcu 2008 a kupilem go w maju 2009...to juz niemal rok mu zszedl na placu :-) na to tez warto zwrocic uwage kupujac teraz auto z rocznika 2008
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2009, 23:52   

dab napisał/a:
w kilku outlanderach zostal przy przegladzie zerowym wymieniony olej - bylo tu gdzies kilka postow o tym...

Dealer sam z siebie wymienił olej w silniku?
dab napisał/a:
dodatkowo olej powino sie przeciez wymieniac przy przegladzie lub po roku, moj outek byl robiony w lipcu 2008 a kupilem go w maju 2009...to juz niemal rok mu zszedl na placu na to tez warto zwrocic uwage kupujac teraz auto z rocznika 2008

Bardzo słuszna uwaga. Auto stoi na placu rok to w ramach PDI należy wymienić olej.
_________________

 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-06-2009, 08:05   

tomekrvf napisał/a:
dab napisał/a:
w kilku outlanderach zostal przy przegladzie zerowym wymieniony olej - bylo tu gdzies kilka postow o tym...

Dealer sam z siebie wymienił olej w silniku?


Dokladnie tak, przy przegladzie zerowym wymienil olej na castrola.
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
niezawodny 
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 2,2 DID Instyle
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-06-2009, 22:03   

dab napisał/a:

Jakby nie bylo zaden salon nie jest w stanie okreslic jakim olejem dokladnie zalany jes silnik, czy 0w30 czy 5w40 czy jeszcze jakis inny...ja wymienilem przy 2tys km na olej ktory mam zamiar stosowac przy kazdej wymianie.
Przynajmniej tez wiem dokladnie co mam :)

Rozumiem że wymieniłeś tylko po to żeby wiedzieć jaki masz olej w silniku :lol:
Czyli wiesz co masz :wink: Mnie ta wiedza jest niepotrzebna bo wiem że producent silnika zalał go najlepszym możliwym olejem.

dab napisał/a:

a koszt wymiany przy cenie zakupu to przeciez smiech :-)

Tyle że nie o kasę tu chodzi, jak dla mnie przynajmniej. Skoro producent samochodu/silnika wyraźnie mówi że nie ma potrzeby takiej wymiany to jest to zwykła nadgorliwość. Ja za tą kasę wolę zjeść dobry obiad i popić Brunello albo Chianti :wink:

dab napisał/a:

dodatkowo olej powino sie przeciez wymieniac przy przegladzie lub po roku, moj outek byl robiony w lipcu 2008 a kupilem go w maju 2009...to juz niemal rok mu zszedl na placu :-) na to tez warto zwrocic uwage kupujac teraz auto z rocznika 2008

To jest słuszny argument. Tylko gdzie to się sprawdza w jakim miesiącu wyprodukowano samochód?
 
 
KowaliK 
Mitsumaniak
01339/KMM

Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 990
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-06-2009, 23:41   

VIN prawdę Ci powie.
_________________
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 18-06-2009, 01:53   

niezawodny napisał/a:
dab napisał/a:

dodatkowo olej powino sie przeciez wymieniac przy przegladzie lub po roku, moj outek byl robiony w lipcu 2008 a kupilem go w maju 2009...to juz niemal rok mu zszedl na placu na to tez warto zwrocic uwage kupujac teraz auto z rocznika 2008

To jest słuszny argument. Tylko gdzie to się sprawdza w jakim miesiącu wyprodukowano samochód?


I tutaj właśnie kłaniał by się profesjonalizm ASO-wydając Ci samochód powinni zalać go na nowo bo przecież od dnia wydania klientowi liczy się rok do wymiany oleju. Tak przynajmniej określa książka serwisowa ,którą otrzymujesz przy wydaniu samochodu. Czy to nie brzmi logicznie?
 
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-06-2009, 11:55   

karol_alasz napisał/a:
niezawodny napisał/a:
dab napisał/a:

dodatkowo olej powino sie przeciez wymieniac przy przegladzie lub po roku, moj outek byl robiony w lipcu 2008 a kupilem go w maju 2009...to juz niemal rok mu zszedl na placu na to tez warto zwrocic uwage kupujac teraz auto z rocznika 2008

To jest słuszny argument. Tylko gdzie to się sprawdza w jakim miesiącu wyprodukowano samochód?


I tutaj właśnie kłaniał by się profesjonalizm ASO-wydając Ci samochód powinni zalać go na nowo bo przecież od dnia wydania klientowi liczy się rok do wymiany oleju. Tak przynajmniej określa książka serwisowa ,którą otrzymujesz przy wydaniu samochodu. Czy to nie brzmi logicznie?


Racja ale niestety wiemy jak to jest z tymi ASO...glownie chodzi o wypchanie auta za brame...
Jak wiemy maj byl miesiacem chyba najwiekszej wyprzedazy rocznika 2008 jesli chodzi o outki...nie sdadze zeby przejeli sie faktem ze olej nadaje sie wkrotce do wymiany....nawet nic o tym nie wspominali...to juz problem klienta....

[ Dodano: 18-06-2009, 11:58 ]
niezawodny napisał/a:
Rozumiem że wymieniłeś tylko po to żeby wiedzieć jaki masz olej w silniku
Czyli wiesz co masz Mnie ta wiedza jest niepotrzebna bo wiem że producent silnika zalał go najlepszym możliwym olejem.


mocno uporoszczone :D
glowny powod to to ze olej juz zaczynal "smierdziec" 8) konczyla mu sie data waznosci :D
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 19-06-2009, 07:26   

A Ja podczas odbioru dostałem informację że Outek na starcie zalewany jest MINERALNYM olejem, i dlatego Dealer zaleca wymianę po 5tyś. bo już wszystko sie poukłada i oczyści z ewentualnych opiłków.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
niezawodny 
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 2,2 DID Instyle
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-06-2009, 12:09   

Student napisał/a:
A Ja podczas odbioru dostałem informację że Outek na starcie zalewany jest MINERALNYM olejem, i dlatego Dealer zaleca wymianę po 5tyś. bo już wszystko sie poukłada i oczyści z ewentualnych opiłków.


Przydałoby się tą informację potwierdzić gdzieś u źródła. Bo co dealer to inna wersja wydarzeń :rolleyes:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.