[CY3A 1.8] Wymiana tarcz, klocków, zacisków na sportowe - dy |
Autor |
Wiadomość |
roobku
Forumowicz inż.
Auto: Lancer 09' 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-06-2009, 10:35
|
|
|
shalafi napisał/a: | krzychu napisał/a: |
Jakoś tak po znajomości czy to jakaś otwarta impreza?
|
Dostałem telefon od dealera, gdzie kupiłem autko, czy nie miałbym ochoty wsiąść udział w jeździe próbnej po OSie nowym Ralliart'em no to hmm.. nie sposób odmówić
zwłaszcza, że jazda i jako pasażer w trybie 'rajdowym' i jako kierowca
a do tego deszcz cały czas padał, ale autko jeździ elegancko...
to była taka imprezka dla 'przyszłych potencjalnych nabywców' myślę,
no i jeszcze można było sobie pojeździć Outlanderami bo dziiiurrawej błotnistej drodze..
no i nie powiem.. jakby tak mieć trochę luźnej gotówki...to taki Ralliart całkiem całkiem |
kurcze rozwalili tam tego Ralliarta ?
link |
|
|
|
 |
shalafi
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 203 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-06-2009, 11:42
|
|
|
eeee... no nie ciekawie to wygląda..
jak już pojeździliśmy wszystkim to zebraliśmy się jakoś przed 14..
no to wygląda na to, że tam ktoś ostro jeszcze pojeździł
mam nadzieje, że nic poważnego... |
_________________ Sprzedaje swoją poprzednią nawigacje do Lancera, info w dziale SPRZEDAM: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82091 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 22-06-2009, 11:49
|
|
|
Ale ta fotka to chyba nie z tej kolizji. Na lawecie widać karetkę i coś białego ala Peugełot |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
roobku
Forumowicz inż.
Auto: Lancer 09' 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-06-2009, 12:03
|
|
|
Trik napisał/a: | Ale ta fotka to chyba nie z tej kolizji. Na lawecie widać karetkę i coś białego ala Peugełot |
fotke pewnie dali z archiwum żeby materiał bardziej dramatycznie wyglądał |
|
|
|
 |
FeniX
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2009, 09:02
|
|
|
krzychu napisał/a: | Mnie się wydaje że warto było kontynłować inny wątek o hamulcach niż zaczynać nowy i jakiś mod powinien scalić. A co do hamulców zawsze można zamontoać te w EVO ale koszt chyba około 20 tys zł.... A jak coś tańszego to już było pisane ze RallyArt ma większe. |
Nie wiem jak jest w przypadku EVO 9, ale podobno jest różnica w mocowaniach zacisków pomiędzy EVO 10 a wersją cywilną (przynajmniej tak mi powiedzieli w serwisie), ale znalazłem serwis w Wawce gdzie można nabyć komplet zacisków (przód tył) z klockami za jakieś 12 tysi. Tylko przy jeździe cywilnej często jest problem z tym żeby rozgrzać odpowiednio hamulce, te bardziej wyczynowe dłużej się nagrzewają żeby porządnie zaczęły działać. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 24-06-2009, 09:52
|
|
|
FeniX napisał/a: | Nie wiem jak jest w przypadku EVO 9, ale podobno jest różnica w mocowaniach zacisków pomiędzy EVO 10 a wersją cywilną (przynajmniej tak mi powiedzieli w serwisie), ale znalazłem serwis w Wawce gdzie można nabyć komplet zacisków (przód tył) z klockami za jakieś 12 tysi. Tylko przy jeździe cywilnej często jest problem z tym żeby rozgrzać odpowiednio hamulce, te bardziej wyczynowe dłużej się nagrzewają żeby porządnie zaczęły działać. |
No tak i zamiast do pracy to najpierw na tor wyścigowy, aby swobodnie rozgrzać osprzęt bez robienia bajzlu na ulicach . A potem jazda do roboty i po pracy to samo.
Nie wiem co może przynieść taka zmiana w cywilnym samochodzie, poza stawaniem dęba i ewentualnym skróceniem drogi hamowania o np. 2 m. Należy też pamiętać że ten pojazd z tyłu to nie Lancer EVO a kierowca w nim to nie Loeb czy jakoś tak. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-06-2009, 10:38
|
|
|
Trik napisał/a: | FeniX napisał/a: | Nie wiem jak jest w przypadku EVO 9, ale podobno jest różnica w mocowaniach zacisków pomiędzy EVO 10 a wersją cywilną (przynajmniej tak mi powiedzieli w serwisie), ale znalazłem serwis w Wawce gdzie można nabyć komplet zacisków (przód tył) z klockami za jakieś 12 tysi. Tylko przy jeździe cywilnej często jest problem z tym żeby rozgrzać odpowiednio hamulce, te bardziej wyczynowe dłużej się nagrzewają żeby porządnie zaczęły działać. |
No tak i zamiast do pracy to najpierw na tor wyścigowy, aby swobodnie rozgrzać osprzęt bez robienia bajzlu na ulicach . A potem jazda do roboty i po pracy to samo.
Nie wiem co może przynieść taka zmiana w cywilnym samochodzie, poza stawaniem dęba i ewentualnym skróceniem drogi hamowania o np. 2 m. Należy też pamiętać że ten pojazd z tyłu to nie Lancer EVO a kierowca w nim to nie Loeb czy jakoś tak. |
Efekt będzie stawanie dęba, skrócenia drogi nie będzie
Hamulce maja być w samochodzie hamulcami a nie spowalniaczami lub blokowaczami kół. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 24-06-2009, 12:08
|
|
|
No to po kiego grzyba tak się nimi przejmować, co nie? Co, te w Lancerach są tylko "spowalniaczami lub blokowaczami kół". Mają działać wtedy kiedy trzeba i działają. Przecież hamowanie nie polega tylko na naciskaniu "padała" i dalej niech się dzieje co chce. Doliczyć trzeba aktualnie łeloktronikę, kierownicę i głowę do "obliczenia" reakcji całego pojazdu. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-06-2009, 12:33
|
|
|
Problemem nie jest (tak mi się wydaje) skuteczność hamulców tylko jak napisał krzychu wichrowanie się tarcz oraz jak piszą niemieckie czasopisma - fading.
Na to mogą pomóc hamulce od ralliarta/outlandera
Hamulce mają wytworzyć taką siłę aby opóźnienie było zbliżone do 1g czyli do 39m drogi hamowania. Większa siła je zablokuje - nawet abs nie pomoże znaczy nie spowoduje zbliżenia do wspomnianych 39m będzie droga hamowania dłuższa. Słabsza siła = spowalniacze droga hamowania ponad 40m Załóżmy że to kryterium hamulce w Lancerze spełniają.
Ale jeszcze są wspomniane zjawiska fadingu i wichrowania - wygląda na to że tarcze mają zbyt małą pojemność cieplną w stosunku do masy. |
|
|
|
 |
FeniX
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-06-2009, 10:51
|
|
|
jaca71 napisał/a: | (...)Ale jeszcze są wspomniane zjawiska fadingu i wichrowania - wygląda na to że tarcze mają zbyt małą pojemność cieplną w stosunku do masy. |
i dlatego ja jestem za zmienianiem tarcz na trochę leprze. Warto zainwestować w nawiercane. Jeżeli będą miały jeszcze dodatkowo nacięcia będą lepiej odprowadzać ciepło i pył z pod klocków, ale szybciej przy nich zużywają się klocki i mogą zacząć dodatkowo hałasować (efekt kostki brukowej). |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-06-2009, 11:14
|
|
|
Hamulce z Outlandera w VR-4 są zdecydowanie za słabe..... Masa własna 1600 kg + 280 KM na 4 łapach i po 4-5 hamowaniu zaczyna się polka..... żeby nie było klocki i tarcze: Tar-ox, płyn DOT 5.1 i przy hamowaniu do 5 zakrętu popłynęły, przy 6 hamulca brak......
Komplety hamulców Brembo z Evo 9 można kupić w normalnych pieniądzach, bo dużo ludzi wymienia je na Stop-Techa lub AP-Racing |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
FeniX
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-06-2009, 11:19
|
|
|
Bartek napisał/a: | Komplety hamulców Brembo z Evo 9 można kupić w normalnych pieniądzach, bo dużo ludzi wymienia je na Stop-Techa lub AP-Racing |
A masz wiedzę jak z mocowaniami zacisków? W EVO 9 są takie same jak w nowym Lancerze? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-06-2009, 11:31
|
|
|
Brembo jeszcze nie udało mi się ugotować, hamują od pierwszego do ostatniego hamowania tak samo, a nawet dogrzane lepiej, ale.... klocki starczają na ok. 7000 km
[ Dodano: 26-06-2009, 11:33 ]
FeniX, trzaby sprawdzić. Mam komplet zdjętych tarcz/zacisków z VR-4, gdzie zestaw z E9 pasuje bolt-on |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
jgrabowski
Nowy Forumowicz
Auto: Lamcer Sportback
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 6 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 05-07-2009, 11:44
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | krzychu napisał/a: | Ktoś tam już zwichrował tarcze w CY ale może nie były dotarte.... Gdzieś na forum było. |
Jak coś było gdzieś, kiedyś gdzieśtam to można zapomnieć o takim przypadku. |
No to ja się dopiszę... Nie tylko gdzieśtam cośtam (czytałem kiedyś na forum), ale u mnie też się pogięły. Nie wiem przy jakiej okazji, ale efekt był taki, że przy każdym hamowaniu (niezależnie od siły) pomiędzy 120 a 100 km/h waliło mocno po kierownicy, a potem trochę słabiej. Na przeglądzie po 20kkm przetoczyli mi tarcze (w ramach gwarancji) i teraz jest ok.
Pozdrawiam,
Jakub. |
|
|
|
 |
FeniX
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2009, 15:46
|
|
|
jgrabowski napisał/a: | Na przeglądzie po 20kkm przetoczyli mi tarcze (w ramach gwarancji) i teraz jest ok.
Pozdrawiam,
Jakub. |
Hymmm ... to chyba ja też będę musiał się wybrać, co prawda teraz wibracje nie są duże, ale denerwujące. Nie wiedziałem że robią to w ramach gwarancji. |
|
|
|
 |
|