Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] Wymiana tarcz, klocków, zacisków na sportowe - dy
Autor Wiadomość
roobku 
Forumowicz
inż.

Auto: Lancer 09' 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 244
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-06-2009, 10:35   

shalafi napisał/a:
krzychu napisał/a:

Jakoś tak po znajomości czy to jakaś otwarta impreza?


Dostałem telefon od dealera, gdzie kupiłem autko, czy nie miałbym ochoty wsiąść udział w jeździe próbnej po OSie nowym Ralliart'em no to hmm.. nie sposób odmówić 8)
zwłaszcza, że jazda i jako pasażer w trybie 'rajdowym' i jako kierowca :)
a do tego deszcz cały czas padał, ale autko jeździ elegancko...

to była taka imprezka dla 'przyszłych potencjalnych nabywców' myślę,
no i jeszcze można było sobie pojeździć Outlanderami bo dziiiurrawej błotnistej drodze..

no i nie powiem.. jakby tak mieć trochę luźnej gotówki...to taki Ralliart całkiem całkiem


kurcze rozwalili tam tego Ralliarta ? :(

link
 
 
 
shalafi 
Forumowicz


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-06-2009, 11:42   

eeee... no nie ciekawie to wygląda..

jak już pojeździliśmy wszystkim to zebraliśmy się jakoś przed 14..
no to wygląda na to, że tam ktoś ostro jeszcze pojeździł :?

mam nadzieje, że nic poważnego...
_________________
Sprzedaje swoją poprzednią nawigacje do Lancera, info w dziale SPRZEDAM: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82091
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 22-06-2009, 11:49   

Ale ta fotka to chyba nie z tej kolizji. Na lawecie widać karetkę i coś białego ala Peugełot
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
roobku 
Forumowicz
inż.

Auto: Lancer 09' 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 244
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-06-2009, 12:03   

Trik napisał/a:
Ale ta fotka to chyba nie z tej kolizji. Na lawecie widać karetkę i coś białego ala Peugełot


fotke pewnie dali z archiwum żeby materiał bardziej dramatycznie wyglądał
 
 
 
FeniX 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-06-2009, 09:02   

krzychu napisał/a:
Mnie się wydaje że warto było kontynłować inny wątek o hamulcach niż zaczynać nowy i jakiś mod powinien scalić. A co do hamulców zawsze można zamontoać te w EVO ale koszt chyba około 20 tys zł.... A jak coś tańszego to już było pisane ze RallyArt ma większe.


Nie wiem jak jest w przypadku EVO 9, ale podobno jest różnica w mocowaniach zacisków pomiędzy EVO 10 a wersją cywilną (przynajmniej tak mi powiedzieli w serwisie), ale znalazłem serwis w Wawce gdzie można nabyć komplet zacisków (przód tył) z klockami za jakieś 12 tysi. Tylko przy jeździe cywilnej często jest problem z tym żeby rozgrzać odpowiednio hamulce, te bardziej wyczynowe dłużej się nagrzewają żeby porządnie zaczęły działać.
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 24-06-2009, 09:52   

FeniX napisał/a:
Nie wiem jak jest w przypadku EVO 9, ale podobno jest różnica w mocowaniach zacisków pomiędzy EVO 10 a wersją cywilną (przynajmniej tak mi powiedzieli w serwisie), ale znalazłem serwis w Wawce gdzie można nabyć komplet zacisków (przód tył) z klockami za jakieś 12 tysi. Tylko przy jeździe cywilnej często jest problem z tym żeby rozgrzać odpowiednio hamulce, te bardziej wyczynowe dłużej się nagrzewają żeby porządnie zaczęły działać.

No tak i zamiast do pracy to najpierw na tor wyścigowy, aby swobodnie rozgrzać osprzęt bez robienia bajzlu na ulicach :lol: . A potem jazda do roboty i po pracy to samo.
Nie wiem co może przynieść taka zmiana w cywilnym samochodzie, poza stawaniem dęba i ewentualnym skróceniem drogi hamowania o np. 2 m. Należy też pamiętać że ten pojazd z tyłu to nie Lancer EVO a kierowca w nim to nie Loeb czy jakoś tak. :wink:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-06-2009, 10:38   

Trik napisał/a:
FeniX napisał/a:
Nie wiem jak jest w przypadku EVO 9, ale podobno jest różnica w mocowaniach zacisków pomiędzy EVO 10 a wersją cywilną (przynajmniej tak mi powiedzieli w serwisie), ale znalazłem serwis w Wawce gdzie można nabyć komplet zacisków (przód tył) z klockami za jakieś 12 tysi. Tylko przy jeździe cywilnej często jest problem z tym żeby rozgrzać odpowiednio hamulce, te bardziej wyczynowe dłużej się nagrzewają żeby porządnie zaczęły działać.

No tak i zamiast do pracy to najpierw na tor wyścigowy, aby swobodnie rozgrzać osprzęt bez robienia bajzlu na ulicach :lol: . A potem jazda do roboty i po pracy to samo.
Nie wiem co może przynieść taka zmiana w cywilnym samochodzie, poza stawaniem dęba i ewentualnym skróceniem drogi hamowania o np. 2 m. Należy też pamiętać że ten pojazd z tyłu to nie Lancer EVO a kierowca w nim to nie Loeb czy jakoś tak. :wink:

Efekt będzie stawanie dęba, skrócenia drogi nie będzie ;)
Hamulce maja być w samochodzie hamulcami a nie spowalniaczami lub blokowaczami kół. ;)
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 24-06-2009, 12:08   

No to po kiego grzyba tak się nimi przejmować, co nie? Co, te w Lancerach są tylko "spowalniaczami lub blokowaczami kół". Mają działać wtedy kiedy trzeba i działają. Przecież hamowanie nie polega tylko na naciskaniu "padała" i dalej niech się dzieje co chce. Doliczyć trzeba aktualnie łeloktronikę, kierownicę i głowę do "obliczenia" reakcji całego pojazdu.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-06-2009, 12:33   

Problemem nie jest (tak mi się wydaje) skuteczność hamulców tylko jak napisał krzychu wichrowanie się tarcz oraz jak piszą niemieckie czasopisma - fading.
Na to mogą pomóc hamulce od ralliarta/outlandera ;)

Hamulce mają wytworzyć taką siłę aby opóźnienie było zbliżone do 1g czyli do 39m drogi hamowania. Większa siła je zablokuje - nawet abs nie pomoże znaczy nie spowoduje zbliżenia do wspomnianych 39m będzie droga hamowania dłuższa. Słabsza siła = spowalniacze droga hamowania ponad 40m ;) Załóżmy że to kryterium hamulce w Lancerze spełniają.
Ale jeszcze są wspomniane zjawiska fadingu i wichrowania - wygląda na to że tarcze mają zbyt małą pojemność cieplną w stosunku do masy.
 
 
 
FeniX 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-06-2009, 10:51   

jaca71 napisał/a:
(...)Ale jeszcze są wspomniane zjawiska fadingu i wichrowania - wygląda na to że tarcze mają zbyt małą pojemność cieplną w stosunku do masy.


i dlatego ja jestem za zmienianiem tarcz na trochę leprze. Warto zainwestować w nawiercane. Jeżeli będą miały jeszcze dodatkowo nacięcia będą lepiej odprowadzać ciepło i pył z pod klocków, ale szybciej przy nich zużywają się klocki i mogą zacząć dodatkowo hałasować (efekt kostki brukowej).
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-06-2009, 11:14   

Hamulce z Outlandera w VR-4 są zdecydowanie za słabe..... Masa własna 1600 kg + 280 KM na 4 łapach i po 4-5 hamowaniu zaczyna się polka..... żeby nie było klocki i tarcze: Tar-ox, płyn DOT 5.1 i przy hamowaniu do 5 zakrętu popłynęły, przy 6 hamulca brak......

Komplety hamulców Brembo z Evo 9 można kupić w normalnych pieniądzach, bo dużo ludzi wymienia je na Stop-Techa lub AP-Racing
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
FeniX 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-06-2009, 11:19   

Bartek napisał/a:
Komplety hamulców Brembo z Evo 9 można kupić w normalnych pieniądzach, bo dużo ludzi wymienia je na Stop-Techa lub AP-Racing


A masz wiedzę jak z mocowaniami zacisków? W EVO 9 są takie same jak w nowym Lancerze?
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-06-2009, 11:31   

Brembo jeszcze nie udało mi się ugotować, hamują od pierwszego do ostatniego hamowania tak samo, a nawet dogrzane lepiej, ale.... klocki starczają na ok. 7000 km

[ Dodano: 26-06-2009, 11:33 ]
FeniX, trzaby sprawdzić. Mam komplet zdjętych tarcz/zacisków z VR-4, gdzie zestaw z E9 pasuje bolt-on
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
jgrabowski 
Nowy Forumowicz

Auto: Lamcer Sportback
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 6
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 05-07-2009, 11:44   

tomekrvf napisał/a:
krzychu napisał/a:
Ktoś tam już zwichrował tarcze w CY ale może nie były dotarte.... Gdzieś na forum było.

Jak coś było gdzieś, kiedyś gdzieśtam to można zapomnieć o takim przypadku.

No to ja się dopiszę... Nie tylko gdzieśtam cośtam (czytałem kiedyś na forum), ale u mnie też się pogięły. Nie wiem przy jakiej okazji, ale efekt był taki, że przy każdym hamowaniu (niezależnie od siły) pomiędzy 120 a 100 km/h waliło mocno po kierownicy, a potem trochę słabiej. Na przeglądzie po 20kkm przetoczyli mi tarcze (w ramach gwarancji) i teraz jest ok.

Pozdrawiam,
Jakub.
 
 
FeniX 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-07-2009, 15:46   

jgrabowski napisał/a:
Na przeglądzie po 20kkm przetoczyli mi tarcze (w ramach gwarancji) i teraz jest ok.

Pozdrawiam,
Jakub.


Hymmm ... to chyba ja też będę musiał się wybrać, co prawda teraz wibracje nie są duże, ale denerwujące. Nie wiedziałem że robią to w ramach gwarancji.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.