 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] strzelił mi rozrzad i co zrobić |
Autor |
Wiadomość |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 10-07-2009, 20:51
|
|
|
Niemartw się MATI1G mi terz strzelił rozrząd i wkładam w silnik około 3 tyś zł. Ja też jestem tego zdania że lepiej strzelić kapitalke niż kupić jakiś urzywany silnik i pakować jeszcze w niego fundusze. Ja polubiłem tak miśka że jeśli nawet będe miał włożyć 5 tysięcy w ten bajerancki silnik to włoże. Pozdro |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-07-2009, 23:32
|
|
|
viader napisał/a: | Takie ceny o jakich piszesz to tylko u znajomego, zaufanego mechanika. Takich niestety jak na lekarstwo w całym kraju... |
Przesadzasz
A w temacie - ja się zmieściłem w remoncie swojego silnika za części i usługi w 2000 zł, ale ja mam prosty gaźnikowy silnik i tylko 8 zaworów |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-07-2009, 09:35
|
|
|
MATi1G napisał/a: | Adaho_krak napisał/a:
Z tego co się oriętuje nie posiadasz Ecli dłużej niż 3 lata. Za koszt dwóch remontów to masz 6 silników
to zle sie orientujesz...6 czerwca 2006 |
Dziś jest 11 lipca 2009, więc od 6 czerwca 2006 to jest więcej niż 3 lata. No chyba że korzystasz z innego kalendarza.
Podsumuje temat ze swojej strony:
Koszt remontu silnika to około 4-5t zł.
Koszt zakupu nowego silnika 1t-2t zł.
Remontowanie silnika w 1G nie jest do końca opłacalne z prostego względu, najmłodsze 1G ma min. 15 lat i z roku na rok jest coraz starsze. Inwestycja w remont silnika ma sens jeśli ktoś planuje jeździć Ecli przez dłuższy okres czasu. Dłuższy okres czasu jest związany z tym, że w niedługim czasie trzeba będzie inwestować w blache. Jeśli budujemy sobie auto z miłości do marki i planujemy pozostawić go na długi okres czasu to jaknajbardziej inwestujmy. Trzeba tylko pamiętać że remont silnika to nie wymiana uszczelki pod głowicą, sensowny remont to:
1. Szlif bloku
2. Nowe nadwymiarowe tłoki
3. Szlif wału korbowego
4. Nowe panewki
5. Komplet simeringów i uszczelek orginał (JC nie ma sensu)
6. Planowanie głowicy
7. Sprawdzenie szczelności głowicy i zaworów.
8. Mechanik który to wszytko zrobi i nie będzie to jego pierwszy raz z tym silnikiem.
Uważam, że tylko taki remont ma sens, honowanie i wymiana samych pierścieni to leczenie syfa pudrem jak to kiedyś kolega Samael powiedział. Koszt takiego remontu sporo przewyższa w/w kwoty i do końca nie określimy ile będzie kosztował. Po remoncie można podsumować. Koszt jest uzależniony od wielu czynników między innymi dostęp do importerów części, kurs dolara, czas w jakim będziemy chcieli się zmieścić itp. Czas remontu jeśli wszystko dobrze pójdzie w tańszej wersji (przesyłka betów z USA wodą) pół roku, drożej (przesyłka lotnicza) miesiąc. Zakup silnika używanego od momentu decyzji do momentu odpalenia w naszym aucie około tygodnia czasu, każdy poważny sprzedawca (a od takich tylko kupujemy) daje gwarancję rozruchową. Koszt z góry można określić (silnik + koszt przekładki).
Pozostawiam każdemu pod rozwagę, to jest moje zdanie na ten temat.
Maretzky85 napisał/a: | viader napisał/a:
Takie ceny o jakich piszesz to tylko u znajomego, zaufanego mechanika. Takich niestety jak na lekarstwo w całym kraju...
Przesadzasz
A w temacie - ja się zmieściłem w remoncie swojego silnika za części i usługi w 2000 zł, ale ja mam prosty gaźnikowy silnik i tylko 8 zaworów |
Rozmawiamy o silniku 4G63, a to naprawdę specyficzna jednostka i potrzebuje znawcy silnika, nie laika. Tu można dużo napsocić. Porównaj sobie koszt wymiany rozrządu w Twoim silniku, a w tym będziesz miał jasność o czym rozmawiamy. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 11-07-2009, 09:56
|
|
|
Witam. Widze że najczetsrzym problemem jest dobry mechanik. A jeśli taki kapitalny remont będzie robił mechanik który jeździ już pare lat Eclipse 1g z takim samym silnikiem? Ja akurat takiego znalazłem i to całkiem przypadkowo bo na stacji benzynowej był podjechany swoim cackiem i zapytałem się go gdzie daje do remontów swuj samochud a on odparł że jest mechanikiem i sam go robi bo nikomu nie wieży no i muj miśiek już u niego stoi . Po naprawie przedstawie koszta tej operacji. Pozdrawiam |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-07-2009, 10:37
|
|
|
Adaho_krak, wiem Miałem okazję tydzień temu wyjmować taki silnik i wymieniać rozrząd i sprzęgło. Dlatego też wyżej napisałem, że ja w prostym silniku musiałem wydać prawie 2 tys na remont kapitalny w związku z czym na ten trzeba by wydać od 3 tys w górę. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 11-07-2009, 10:42
|
|
|
No kapitalne remonty niesą tanie wiem bo robiliśmy fieste i zapłaciliśmy 3,5 tyś no ale smiga jak nowa. |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
verga
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 2.0 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 21-06-2010, 19:37
|
|
|
Ze swojej strony napiszę iż jak mi strzelił rozrząd to zrobiłem silnik ze znajomym mechanikiem. On pierwszy raz rozbierał taki silnik . A ja tylko teoretyk po studiach mechanicznych . Po zrobieniu wszystkiego co zniszczyło zerwanie rozrządu okazało się iż nie trzyma ciśnienia , więc ponowna rozbiórka i robota dołu silnika . Potem jeszcze 2 razy składaliśmy rozrząd przez przeoczenie dobrego ustawienia wałka wyważającego za pompa oleju Ale po wszystkim ciśnienie lepsze niż fabryczne. A cena zamknęła się w 2500 zł , a silnik już 30tyś po remoncie i jak nówka śmiga |
|
|
|
 |
|
|