Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] strzelił mi rozrzad i co zrobić
Autor Wiadomość
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 10-07-2009, 20:51   

Niemartw się MATI1G mi terz strzelił rozrząd i wkładam w silnik około 3 tyś zł. Ja też jestem tego zdania że lepiej strzelić kapitalke niż kupić jakiś urzywany silnik i pakować jeszcze w niego fundusze. Ja polubiłem tak miśka że jeśli nawet będe miał włożyć 5 tysięcy w ten bajerancki silnik to włoże. 8) Pozdro
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-07-2009, 23:32   

viader napisał/a:
Takie ceny o jakich piszesz to tylko u znajomego, zaufanego mechanika. Takich niestety jak na lekarstwo w całym kraju...


Przesadzasz ;)

A w temacie - ja się zmieściłem w remoncie swojego silnika za części i usługi w 2000 zł, ale ja mam prosty gaźnikowy silnik i tylko 8 zaworów ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-07-2009, 09:35   

MATi1G napisał/a:
Adaho_krak napisał/a:
Z tego co się oriętuje nie posiadasz Ecli dłużej niż 3 lata. Za koszt dwóch remontów to masz 6 silników


to zle sie orientujesz...6 czerwca 2006


Dziś jest 11 lipca 2009, więc od 6 czerwca 2006 to jest więcej niż 3 lata. No chyba że korzystasz z innego kalendarza.

Podsumuje temat ze swojej strony:
Koszt remontu silnika to około 4-5t zł.
Koszt zakupu nowego silnika 1t-2t zł.
Remontowanie silnika w 1G nie jest do końca opłacalne z prostego względu, najmłodsze 1G ma min. 15 lat i z roku na rok jest coraz starsze. Inwestycja w remont silnika ma sens jeśli ktoś planuje jeździć Ecli przez dłuższy okres czasu. Dłuższy okres czasu jest związany z tym, że w niedługim czasie trzeba będzie inwestować w blache. Jeśli budujemy sobie auto z miłości do marki i planujemy pozostawić go na długi okres czasu to jaknajbardziej inwestujmy. Trzeba tylko pamiętać że remont silnika to nie wymiana uszczelki pod głowicą, sensowny remont to:
1. Szlif bloku
2. Nowe nadwymiarowe tłoki
3. Szlif wału korbowego
4. Nowe panewki
5. Komplet simeringów i uszczelek orginał (JC nie ma sensu)
6. Planowanie głowicy
7. Sprawdzenie szczelności głowicy i zaworów.
8. Mechanik który to wszytko zrobi i nie będzie to jego pierwszy raz z tym silnikiem.

Uważam, że tylko taki remont ma sens, honowanie i wymiana samych pierścieni to leczenie syfa pudrem jak to kiedyś kolega Samael powiedział. Koszt takiego remontu sporo przewyższa w/w kwoty i do końca nie określimy ile będzie kosztował. Po remoncie można podsumować. Koszt jest uzależniony od wielu czynników między innymi dostęp do importerów części, kurs dolara, czas w jakim będziemy chcieli się zmieścić itp. Czas remontu jeśli wszystko dobrze pójdzie w tańszej wersji (przesyłka betów z USA wodą) pół roku, drożej (przesyłka lotnicza) miesiąc. Zakup silnika używanego od momentu decyzji do momentu odpalenia w naszym aucie około tygodnia czasu, każdy poważny sprzedawca (a od takich tylko kupujemy) daje gwarancję rozruchową. Koszt z góry można określić (silnik + koszt przekładki).
Pozostawiam każdemu pod rozwagę, to jest moje zdanie na ten temat.


Maretzky85 napisał/a:
viader napisał/a:
Takie ceny o jakich piszesz to tylko u znajomego, zaufanego mechanika. Takich niestety jak na lekarstwo w całym kraju...


Przesadzasz

A w temacie - ja się zmieściłem w remoncie swojego silnika za części i usługi w 2000 zł, ale ja mam prosty gaźnikowy silnik i tylko 8 zaworów


Rozmawiamy o silniku 4G63, a to naprawdę specyficzna jednostka i potrzebuje znawcy silnika, nie laika. Tu można dużo napsocić. Porównaj sobie koszt wymiany rozrządu w Twoim silniku, a w tym będziesz miał jasność o czym rozmawiamy.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 11-07-2009, 09:56   

Witam. Widze że najczetsrzym problemem jest dobry mechanik. A jeśli taki kapitalny remont będzie robił mechanik który jeździ już pare lat Eclipse 1g z takim samym silnikiem? Ja akurat takiego znalazłem i to całkiem przypadkowo bo na stacji benzynowej był podjechany swoim cackiem i zapytałem się go gdzie daje do remontów swuj samochud a on odparł że jest mechanikiem i sam go robi bo nikomu nie wieży no i muj miśiek już u niego stoi :) . Po naprawie przedstawie koszta tej operacji. Pozdrawiam
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-07-2009, 10:37   

Adaho_krak, wiem :) Miałem okazję tydzień temu wyjmować taki silnik i wymieniać rozrząd i sprzęgło. Dlatego też wyżej napisałem, że ja w prostym silniku musiałem wydać prawie 2 tys na remont kapitalny w związku z czym na ten trzeba by wydać od 3 tys w górę.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 11-07-2009, 10:42   

No kapitalne remonty niesą tanie wiem bo robiliśmy fieste i zapłaciliśmy 3,5 tyś no ale smiga jak nowa.
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
verga 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 2.0 1993
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: Starachowice
Wysłany: 21-06-2010, 19:37   

Ze swojej strony napiszę iż jak mi strzelił rozrząd to zrobiłem silnik ze znajomym mechanikiem. On pierwszy raz rozbierał taki silnik . A ja tylko teoretyk po studiach mechanicznych :) . Po zrobieniu wszystkiego co zniszczyło zerwanie rozrządu okazało się iż nie trzyma ciśnienia , więc ponowna rozbiórka i robota dołu silnika . Potem jeszcze 2 razy składaliśmy rozrząd przez przeoczenie dobrego ustawienia wałka wyważającego za pompa oleju :) Ale po wszystkim ciśnienie lepsze niż fabryczne. A cena zamknęła się w 2500 zł , a silnik już 30tyś po remoncie i jak nówka śmiga :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.