Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] [SILNIK] Problemy z odpaleniem na gorącym silniku
Autor Wiadomość
bogdan54 
Mitsumaniak
bogdan54

Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-07-2009, 00:17   

Witam . Tylko sugestia !, spróbuj odpalić silnik z pedałem do "dechy " jeżeli odpali znaczy że czujnik temperatury silnika nie działa i silnik jest zalewany paliwem (max. otwarcie przepustnicy usuwa/przewietrza nadmiar paliwa ) .
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 27-07-2009, 08:39   

Tak. To o ten mi chodzi.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2009, 20:31   

no więc tak:
- gaz do dechy i raz odpali raz nie odpali - dusi się i szarpie - właśnie tak jak by go zalewało
- czy ten czujnik jest po prawej stronie silnika czy po lewej - ja mam chyba po lewej - cokolwiek przypominające ten czujnik to mam właśnie po prawej stronie - wkręcony w coś do czego podpięty jest przewód gumowy (fotka zapożyczona ale silnik identyczny - dwie cewki dwa przewody WN)



warto to mierzyć czy może od razu wymienić - to chyba nie jest jakiś duży koszt
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 28-07-2009, 08:14   

bazkomp napisał/a:
czy ten czujnik jest po prawej stronie silnika czy po lewej - ja mam chyba po lewej - cokolwiek przypominające ten czujnik to mam właśnie po prawej stronie - wkręcony w coś do czego podpięty jest przewód gumowy (fotka zapożyczona ale silnik identyczny - dwie cewki dwa przewody WN)
To chyba nie ten. Bo z rysunku wynika że powinieneś go mieć po prawej gdzieś przy pompie wody. Szkoda że nie mam gdzieś pod ręką takiego silnika :(
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2009, 09:30   

porobię fotki to może coś wspólnie ustalimy :-)

[ Dodano: 28-07-2009, 13:00 ]
to mam na myśli:



przy okazji - czy te dwie cewki można zamienić miejscami?? mam "zapasową" ale tą lewą i nie wiem czy dla testu mogę ją zamienić z prawą??
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 29-07-2009, 07:52   

One są zasadniczo takie same tylko obrócone o 180 stopni
 
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2009, 08:45   

mała podpowiedź.
zauważyłem pewną prawidłowość:
odpalam bez gazu - samym kluczykiem:
jak silnik jest gorący i go zgaszę a następnie zaraz odpalę to nie ma problemów, po minucie odstania już ma lekkie problemy ale odpali ale po dwóch minutach od wyłaczenia to już zgaśnie i potem mogę chechłać z 10-15 sekund aż odpali ale też z lekkim kaszlem - wszystko bez wciskania pedału gazu.

paliwo ucieka, jakieś kondensatory się rozładowują??
i dlaczego rano na zimnym silniku nie ma problemów??

[ Dodano: 04-08-2009, 12:02 ]
po sobotniej wizycie w ASO stwierdzili że to wina instalacji gazowej.
Pojechałem więc do serwisu auto-gaz'u i po oględzinach instalacji okazało się, że przepuszcza jakiś zawór.
Przy zimnym silniku mieszanka ma być bogata i samochód daje sobie z nią rady ale na ciepłym jest już gorzej i go przydusza.

Na ostatnim przeglądzie gazownik powiedział że ten mój parownik - jak to nazwał to serce instalacji trzeba by i tak wymienić bo przebieg i czas eksploatacji na to wskazują ale sobie podarowałem - w końcu jeździł dobrze.

W przyszły poniedziałek samochód idzie na warsztat. Dam znać po zakończeniu wymiany jak to się wszystko spisuje.

Nie wiem czy to prawda ale kazali mi jeździć na benzynie - dla własnego bezpieczeństwa.
 
 
tomekndm
[Usunięty]

Wysłany: 04-08-2009, 12:47   

ale przecież odpalamy na benzynie... więc co do tego ma zawór gazowy? :| czekam na ciąg dalszy :) mój był u elektryka-gazownika wyczyścili przepustnice i coś co nią steruje, ale to pomogło tylko na podniesienie obrotów jałowego, bo te też nawalały...
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 04-08-2009, 13:12   

odpalamy na benzynie ale zawór który powinien być zamknięty to przepuszcza gaz który się zbiera w wężu i komorze mieszalnika przed przepustnicą - podczas rozruchu zasysa powietrze z gazem i dostaje kolejna dawkę benzyny - mieszanka jest za bogata i dlatego go "zalewa"

tak mi to wytłumaczył - i na logikę to ma sens :-)
odłączył mi całą instalacje, znaczy odpiął wąż którym doprowadzany jest gaz do komory mieszalnika przed przepustnice i testowaliśmy na samym paliwie i faktycznie te objawy ustąpiły.
Więc skłaniam się do tego że serwisant gazu jednak ma racje

Za nowy sprzęt chce 300zł z wymianą - nie wiem czy to dużo czy mało ale zaryzykuje w końcu będzie jakaś gwarancja na ta całą usługę - a tak jak pisałem ten parownik jest i tak do wymiany
 
 
tomekndm
[Usunięty]

Wysłany: 04-08-2009, 16:42   

faktycznie ma sens... i jeśli faktycznie dostaje tą za bogatą mieszankę, może to być dla silnika niezdrowe, jakieś nagary i inne świństwa... tylko, że mój serwis gazu niczego nie zauważył, mówili, że to nie wina gazu... :| ciekawe czy jak im się pokaże palcem to zauważą i zrobią dobrze...
Pozdrawiam.
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 04-08-2009, 20:52   

nie wiem może to być co innego - u mnie wskazuja na zawór - zobaczymy po wymianie

[ Dodano: 11-08-2009, 08:22 ]
no i trzeba było tak od razu. Po wymianie regulatora wszystko wróciło do normy a może nawet i jest lepiej niż było. Odpala po sekundzie bez pedału gazu, samochodzik zbiera się lepiej na niskich obrotach, po uruchomieniu silnika przełącza się z paliwa na gaz po 2,3 tyś obrotów (wcześniej niby miał na 2,5 tyś ale było z tym różnie)...

po sprawdzeniu ile mi teraz będzie palił gazu napiszę czy jest jakaś zmiana.
tak więc winowajcą był prawdopodobnie zawór w regulatorze.
 
 
tomekndm
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2009, 09:23   

no i również u mnie problem rozwiązany. Przyczyną również był reduktor, najpierw puszczał zawór i zalewał silnik, a później zupełnie się rozsypał... na nowym odpala jak marzenie, misiek już dawno tak nie dopalał :)
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2009, 09:28   

dodam że u mnie spalanie spadło o 1 litr teraz to w 10 po mieście się zmieści - może to wina pogody ale ogólnie jestem zadowolony - jak na dzień dzisiejszy żadnych dolegliwości.
 
 
tomekndm
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2009, 09:58   

u mnie wczoraj wymiana była, więc o spalaniu jeszcze nic nie wiem :) ale jeśli spadnie to wcale się nie obrażę ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.