[CAxA] Zestaw z pilotem do centralnego |
Autor |
Wiadomość |
Kleju
Forumowicz Mivec Power

Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 1171 Skąd: Opole
|
Wysłany: 13-07-2009, 22:22
|
|
|
Misiek
Przebiałem to kiedyś, uszkodzony był siłownik zamka centralnego. Wymiana na inny (kupiony używany na szrocie) i działało wsio. |
_________________
  |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 10-08-2009, 13:18
|
|
|
nie chce zakladać nowego tematu, więc może odświeże ten.
mam Colta GLXi i także chcialbym sobie zapodac zamykanie z pilota
jak dobrze zrozumialem, kierunkami moge sterowac podpinając sie bezpośrednio pod awaryjne, syrenkę podłączam do sterownika przewodem wyprowadzonym przez dziurę przy zbiorniczku od spryskiwaczy a sama centralka od zamka jest w Colcie pod nogami kierwpocy tak?? |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-08-2009, 13:42
|
|
|
leonsocio napisał/a: | nie chce zakladać nowego tematu, więc może odświeże ten.
mam Colta GLXi i także chcialbym sobie zapodac zamykanie z pilota
jak dobrze zrozumialem, kierunkami moge sterowac podpinając sie bezpośrednio pod awaryjne, syrenkę podłączam do sterownika przewodem wyprowadzonym przez dziurę przy zbiorniczku od spryskiwaczy a sama centralka od zamka jest w Colcie pod nogami kierwpocy tak?? |
tak.
a syrene można wsadzić jeszcze bo bagażnika
ja tak zrobiłem i jest ok |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 10-08-2009, 13:44
|
|
|
a jak juz zlokalizuje centralkę to jak sie wpiąc przewodami od sterownika do centralki?? ściągnąć izolacje czy jak radzicie?? i jak odróżnić kabel 'lock' od 'unlock' ?? |
_________________ Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-08-2009, 13:51
|
|
|
leonsocio napisał/a: | a jak juz zlokalizuje centralkę to jak sie wpiąc przewodami od sterownika do centralki?? ściągnąć izolacje czy jak radzicie?? i jak odróżnić kabel 'lock' od 'unlock' ?? |
tez sie zastanawiałem, więc wykonałem telefon do Browara i doradził mi z przypalaniem przewodów zapalniczką. w sumie dobry pomysł. lekko topisz przewód na środku, potem zeskrobujesz izolacje i w to sie wlutujesz i jest ok.
Lock od Unlock jest gdzies opisane. w sumie szanse masz 50% że trafisz dobrze, w najgoszym wypadku zmienisz ze soba 2 kable i po problemie.
p.s zrob zdjęcie gdzie sie podepiniesz z kierunkowskazami, bo mi się jeszcze nie chciało tego podpinać |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 10-08-2009, 13:58
|
|
|
ja sie za to zabiorę dopiero w weekend takze pare dni poczekasz jak odwrotnie podlacze lock i unlock to nic sie nie stanie prawda? tylko zamykanie bedzie otwieralo i odwrotnie
[ Dodano: 10-08-2009, 14:44 ]
przy zakupie musze sie kierowac czymś szczegilnym jak np tym jak sterowany jest zamek ww Colcie?? czytalem, ze jest sterowany masą a można prosic o wytlumaczenie co to znaczy dla laika? i co by sie stalo gdybym mial steronik sterowany nie masą tylko plusem? |
_________________ Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja. |
|
|
|
 |
krzychoo_soft
Forumowicz
Auto: Colt IV, 95r
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 34 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 10-08-2009, 15:08
|
|
|
karolgt napisał/a: | leonsocio napisał/a: | a jak juz zlokalizuje centralkę to jak sie wpiąc przewodami od sterownika do centralki?? ściągnąć izolacje czy jak radzicie?? i jak odróżnić kabel 'lock' od 'unlock' ?? |
tez sie zastanawiałem, więc wykonałem telefon do Browara i doradził mi z przypalaniem przewodów zapalniczką. w sumie dobry pomysł. lekko topisz przewód na środku, potem zeskrobujesz izolacje i w to sie wlutujesz i jest ok.
Lock od Unlock jest gdzies opisane. w sumie szanse masz 50% że trafisz dobrze, w najgoszym wypadku zmienisz ze soba 2 kable i po problemie.
p.s zrob zdjęcie gdzie sie podepiniesz z kierunkowskazami, bo mi się jeszcze nie chciało tego podpinać |
Moje rady jako instalatora systemów zabezpieczeń w pojazdach:
- Mało znaczące przyłączenia lepiej robić "szybkozłączami" niewymagającymi obierania przewodu z izolacji.
- Ważne przyłączenia należy wykonać starannie, izolację najlepiej ściągać specjalnym przyrządem:
http://www.narzedzia4u.pl...agacz-iz_66.jpg
Unikniemy przerwania przewodu i uszkodzenia instalacji.
Złącza lutujemy - lutownica tylko i wyłącznie gazowa, transformatorowe lutownice mogą uszkodzić instlację elektryczną pojazdu.
- Złącza izolujemy bardzo dokładnie. Jeśli występuje wilgoć - izolacja musi być szczelna, np. z osłoną termokurczliwą.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 11-08-2009, 12:52
|
|
|
ok, dzieki za rady:) a mam pytanie, mianowicie jak sie wpiac w przelacznik od awaryjnych żeby migaly po otworzeniu i zamknieciu zamka?? slyszalem także, ze od jakiegos czasu używanie syrenki do zamykania i otwierania zamka jest nielegalne. |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-08-2009, 13:20
|
|
|
wpięcie pod awaryjne nie rzuca się aż tak w oczy jak podpięcie pod światła postojowe
na awarii auto może stać a jak migają postojowe każdy zwraca uwage
[ Dodano: 11-08-2009, 13:21 ]
a i jeszcze jedno, jak postojowe będą Ci migać to po otwarciu drzwi kierowcy usłyszysz piszczenie oprócz syrenki. |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
krzychoo_soft
Forumowicz
Auto: Colt IV, 95r
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 34 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 11-08-2009, 15:02
|
|
|
leonsocio napisał/a: | ok, dzieki za rady:) a mam pytanie, mianowicie jak sie wpiac w przelacznik od awaryjnych żeby migaly po otworzeniu i zamknieciu zamka?? slyszalem także, ze od jakiegos czasu używanie syrenki do zamykania i otwierania zamka jest nielegalne. |
Ja się podlączam pod przycisk od awaryjnych - trzeba środkowy słupek rozebrać (jedyny problem może Ci sprawić odłączenie cięgna od nawiewu ale jest na forum opisane to gdzieś). Nie pamiętam dokładnie ale tam zdaje się żółte przewody z odniesieniem są od lewej i prawej strony kierunkowskazów - górne piny w kostce przyłączeniowej od przycisku awaryjnych - sprawdź multimetrem bo pewny nie jestem.
Co do podpinania pod światła, można ale osobiście nie praktykuje tego. Z przyzwyczajenia.
Co do legalności to pierwsze słyszę żeby to było nielegalne |
|
|
|
 |
emzet
Forumowicz
Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 197 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 11-08-2009, 15:58
|
|
|
Tak się zastanawiam po co się babrać z wyjmowaniem tego przycisku od awaryjek?
Przecież nie łatwo jest go wyjąć....a wystarczy odkręcić ten plastik pod kierownicą (żeby dostać się do stacyjki) i już mamy wszystko jak na dłoni. Ze stacyjki wychodzi wtyczka z 4 kablami od kierunków. Wydaje mi się, że właśnie w tym miejscu najłatwiej się podłączyć, bez zbędnych ceregieli. |
_________________ Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym. |
|
|
|
 |
krzychoo_soft
Forumowicz
Auto: Colt IV, 95r
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 34 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 11-08-2009, 20:28
|
|
|
emzet napisał/a: | Tak się zastanawiam po co się babrać z wyjmowaniem tego przycisku od awaryjek?
Przecież nie łatwo jest go wyjąć....a wystarczy odkręcić ten plastik pod kierownicą (żeby dostać się do stacyjki) i już mamy wszystko jak na dłoni. Ze stacyjki wychodzi wtyczka z 4 kablami od kierunków. Wydaje mi się, że właśnie w tym miejscu najłatwiej się podłączyć, bez zbędnych ceregieli. |
Powiem Ci że to zależy gdzie masz centralkę montowaną. Jeśli w okolicy bezpieczników to łatwiej i szybciej się podłączyć będzie do kostki przy kolumnie kierownicy. Jeśli natomiast centralkę montujesz "głębiej" (ja preferuje w słupku środkowym) to chcąc nie chcąc trzeba rozebrać sporo plastików.
Po prostu przyłącze się robi tam gdzie jest pewność że to zadziała i tak by nie ciągnąć przewodu przez cały samochód |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 12-08-2009, 12:37
|
|
|
centralka jest ponoćprzy nogach kierowcy prawda a właśnie, gdzie jest skrzynka bezpiecznikowa w Colcie 1,6 CA0 ?? |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-08-2009, 13:43
|
|
|
jedna jest nad nogami kierowcy, po lewej stronie od spodu deski rozdzielczej, druga koło akumulatora pod maską. |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
 |
|