[CA1A 1.3] tragedia Palą mi tylko 2 cylindry :( co to może b |
Autor |
Wiadomość |
zygiii
Nowy Forumowicz
Auto: MIsiu Colt 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Rumia/Gdynia
|
Wysłany: 04-09-2009, 17:54
|
|
|
dzięki gregorbu za odpowiedź
jak moge domowymi sposobami ustawić zapłon? jest taka możliwość?
pozdrawiam:) |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-09-2009, 18:09
|
|
|
A ja by, proponował sprawdzić ECU . Może kondensatory wylały i jest problem...
instrukcja wymiana na stronie Krzyżaka www.mitsubishifan.webpark.pl |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2009, 21:28
|
|
|
zygiii napisał/a: | dzięki gregorbu za odpowiedź
jak moge domowymi sposobami ustawić zapłon? jest taka możliwość? | Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawia się za pomocą lampy stroboskopowej. Jest w dziale FaQ instrukcja. To, co możesz zrobić, by sprawdzić, czy aparat zapłonowy może być w to zamieszany:
- Zrób pisakiem znaczniki (kreski) na głowicy i aparacie, by zaznaczyć obecne położenie aparatu (by można było potem go ustawić w takiej pozycji, jakiej jest obecnie).
- Poluzuj śruby mocujące (klucz 12).
- Na włączonym silniku, obracaj aparatem w lewo i prawo (lub w górę i w dół, jeśli swoich przodem do silnik) i obserwuj, co się dzieje. Jeśli w pewnym momencie usłyszysz bardziej prawidłową pracę silnika, wydrukuj instrukcję z forum i udaj się do mechanika, który poprawnie ustawi zapłon. I tu uwaga: mechanik ma bezwzględnie przestrzegać instrukcji, tj. zmasować złącze diagnostyczne.
Powodzenia!
docencik87 napisał/a: | A ja by, proponował sprawdzić ECU . Może kondensatory wylały i jest problem... | Wówczas byłby problem na wszystkich cylindrach, przynajmniej tak mi się wydaje. Poza tym raczej pokazałby się CE. Ale - oczywiście - sprawdzić nie zaszkodzi. |
|
|
|
 |
zygiii
Nowy Forumowicz
Auto: MIsiu Colt 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Rumia/Gdynia
|
Wysłany: 06-09-2009, 14:30
|
|
|
byłem chwile moment temu przy samochodzie
kichy prychy odpalił
za 5 razem
odkręcam zapłon,przestawiam lewo prawo lewo prawo nadsłuchuję ? ZERO ZMIAN musiałem go trzymać na obrotach aby mi nie zgasł kurde , przestawiłem na skrajna pozycje poczułem baaardzo delikatna poprawę ale to bardzo ale zmian nie widzę:( dalej nie wiem:( był przy mnie moj kolega silnikowiec ,zmierzył kompresje i mam 14 13 13 14 przy przebiegu 235 000 ,odkręcał mi wtryski i leją tak jak powinny , zdjął pokrywę od zaworów podniósł samochód wrzucił na piaty bieg zakręcił kołem przednim - zawory jak najbardziej ok ,- rozkłada rece ,
Panowie co to jeszcze moze byc?
dziekuje bardzo za odpwoiedz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-09-2009, 14:44
|
|
|
Sprawdzałeś to ustawienie rozrządu (czy pasek nie przeskoczył)? |
|
|
|
 |
zygiii
Nowy Forumowicz
Auto: MIsiu Colt 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Rumia/Gdynia
|
Wysłany: 06-09-2009, 15:09
|
|
|
naprwade nie wiem jak to sprawdzic... |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 06-09-2009, 15:21
|
|
|
niestety musisz zdjac oslone rozrzadu i sprawdzic czy kola sa ustawione na znacznikach/ ja inne metody ne iznam ale moze istnieje jakas posrednia.
Zdjecie gornej oslony jest proste gorzej z dolem..... |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2009, 15:37
|
|
|
czarnuch23 napisał/a: | niestety musisz zdjac oslone rozrzadu i sprawdzic czy kola sa ustawione na znacznikach/ ja inne metody ne iznam ale moze istnieje jakas posrednia.
Zdjecie gornej oslony jest proste gorzej z dolem..... | Dolnej nie trzeba zdejmować. Wystarczy ustawić koło pasowe na znacznik T są na dolnej osłonie i sprawdzić, czy kółko wałka rozrządu pokrywa się ze znacznikiem na głowicy. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-09-2009, 15:47
|
|
|
gregorbu, mi nigdy ta metoda się nie sprawdziła, zawsze był albo trochę przestawiony, albo zupełnie gdzie indziej. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby znacznik na kole pasowym był na T kiedy górne znaczniki rozrządu się pokrywają.
Ale może miałem jakieś dziwne koła pasowe |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2009, 16:47
|
|
|
Maretzky85, z mojego doswiadczenia jest tak, jak pisze Grzes - to sie MUSI!!! zgadzac. W przeciwnym razie rozrzad jest przestawiony (no chyba, ze koło od innego modelu jest...). |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2009, 16:52
|
|
|
Trzeba też wziąć pod uwagę, że znaczniki pokryją się co drugi obrót wału, bo ilość zębów na zębatce wału jest dwa razy mniejsza niż na zębatce wałka rozrządu.
U mnie w obu autach znaczniki się idealnie pokrywają. W Żabozielonym też się pokrywały, w Colcie czarnuch23 - również. Mam brzydki nawyk sprawdzania tego po złożeniu rozrządu i założeniu wszystkich pasków. |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 06-09-2009, 18:37
|
|
|
ja bym to nazwal dobrym nawykiem ja statnio sciagnalem kolopasowe i wtedy mialem dostep do znacznika... ale to jest ciekawsze i napewno sprawdze |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2009, 07:57
|
|
|
czarnuch23 napisał/a: | ja bym to nazwal dobrym nawykiem ja statnio sciagnalem kolopasowe i wtedy mialem dostep do znacznika... ale to jest ciekawsze i napewno sprawdze | Na dolnej obudowie masz znaczniki (T, 10, I, BTDC - nie pamiętam dokłądnie kolejności), a na kole pasowym nacięcie. Ustawia się analogicznie jak zapłon z tą różnicą, że nacięcie na kole musi się pokryć ze znacznikiem "T" na obudowie. W Twoim poprzednim silniku pokrywało się. |
|
|
|
 |
daijiro
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 1 Skąd: czewa
|
Wysłany: 31-03-2010, 15:50
|
|
|
Witam.
Odkopuje temat, bo u mnie objawy kropka w kropke jak u autora.
Nie chodzi na 2 i 3 cylinder, ale iskra sobie "lata".
Mimo to świece mokre więc brakuje synchronizacji...?
Aparat i ECU podmienione z innego Colta - bez zmian. Kompresja, ustawienie zaworów i
zapłonu ok. Świece kable też
Ręce opadają mi i wszystkim mechanikom u których byłem.
Według nich to są jakieś cuda, a ja uparcie twierdze, że coś się po prostu spie..przyło.
Czy szanowni doświadczeni koledzy mają jakiś pomysł? |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 31-03-2010, 17:30
|
|
|
podmien miejscami wtryski zobacz czy to spowoduje zmiane tlokow. Jesli wtryski leja paliwo byc problem z podpaleniem mieszanki od iskry. Taki moj pierszy strzal.
Aparat masz mechaniczny a wiec synchronizacji nie mogles zgubic. (ewentualnie kolejnosc kabli ale to tez srednio przy tych objawach.
Jesli masz sprez, jest iskra i paliwo zostaja nieszczesliwe wtryski. |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
|