Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] tragedia Palą mi tylko 2 cylindry :( co to może b
Autor Wiadomość
zygiii 
Nowy Forumowicz

Auto: MIsiu Colt 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 10
Skąd: Rumia/Gdynia
Wysłany: 04-09-2009, 17:54   

dzięki gregorbu za odpowiedź
jak moge domowymi sposobami ustawić zapłon? jest taka możliwość?
pozdrawiam:)
 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-09-2009, 18:09   

A ja by, proponował sprawdzić ECU :) . Może kondensatory wylały i jest problem...

instrukcja wymiana na stronie Krzyżaka www.mitsubishifan.webpark.pl
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2009, 21:28   

zygiii napisał/a:
dzięki gregorbu za odpowiedź
jak moge domowymi sposobami ustawić zapłon? jest taka możliwość?
Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawia się za pomocą lampy stroboskopowej. Jest w dziale FaQ instrukcja. To, co możesz zrobić, by sprawdzić, czy aparat zapłonowy może być w to zamieszany:
- Zrób pisakiem znaczniki (kreski) na głowicy i aparacie, by zaznaczyć obecne położenie aparatu (by można było potem go ustawić w takiej pozycji, jakiej jest obecnie).
- Poluzuj śruby mocujące (klucz 12).
- Na włączonym silniku, obracaj aparatem w lewo i prawo (lub w górę i w dół, jeśli swoich przodem do silnik) i obserwuj, co się dzieje. Jeśli w pewnym momencie usłyszysz bardziej prawidłową pracę silnika, wydrukuj instrukcję z forum i udaj się do mechanika, który poprawnie ustawi zapłon. I tu uwaga: mechanik ma bezwzględnie przestrzegać instrukcji, tj. zmasować złącze diagnostyczne.
Powodzenia!
docencik87 napisał/a:
A ja by, proponował sprawdzić ECU :) . Może kondensatory wylały i jest problem...
Wówczas byłby problem na wszystkich cylindrach, przynajmniej tak mi się wydaje. Poza tym raczej pokazałby się CE. Ale - oczywiście - sprawdzić nie zaszkodzi.
 
 
zygiii 
Nowy Forumowicz

Auto: MIsiu Colt 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 10
Skąd: Rumia/Gdynia
Wysłany: 06-09-2009, 14:30   

byłem chwile moment temu przy samochodzie
kichy prychy odpalił
za 5 razem :doubt:
odkręcam zapłon,przestawiam lewo prawo lewo prawo nadsłuchuję ? ZERO ZMIAN musiałem go trzymać na obrotach aby mi nie zgasł kurde , przestawiłem na skrajna pozycje poczułem baaardzo delikatna poprawę ale to bardzo ale zmian nie widzę:( dalej nie wiem:( był przy mnie moj kolega silnikowiec ,zmierzył kompresje i mam 14 13 13 14 przy przebiegu 235 000 ,odkręcał mi wtryski i leją tak jak powinny , zdjął pokrywę od zaworów podniósł samochód wrzucił na piaty bieg zakręcił kołem przednim - zawory jak najbardziej ok ,- rozkłada rece ,
Panowie co to jeszcze moze byc?
dziekuje bardzo za odpwoiedz
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-09-2009, 14:44   

Sprawdzałeś to ustawienie rozrządu (czy pasek nie przeskoczył)?
 
 
zygiii 
Nowy Forumowicz

Auto: MIsiu Colt 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 10
Skąd: Rumia/Gdynia
Wysłany: 06-09-2009, 15:09   

naprwade nie wiem jak to sprawdzic...
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 06-09-2009, 15:21   

niestety musisz zdjac oslone rozrzadu i sprawdzic czy kola sa ustawione na znacznikach/ ja inne metody ne iznam ale moze istnieje jakas posrednia.
Zdjecie gornej oslony jest proste gorzej z dolem.....
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2009, 15:37   

czarnuch23 napisał/a:
niestety musisz zdjac oslone rozrzadu i sprawdzic czy kola sa ustawione na znacznikach/ ja inne metody ne iznam ale moze istnieje jakas posrednia.
Zdjecie gornej oslony jest proste gorzej z dolem.....
Dolnej nie trzeba zdejmować. Wystarczy ustawić koło pasowe na znacznik T są na dolnej osłonie i sprawdzić, czy kółko wałka rozrządu pokrywa się ze znacznikiem na głowicy.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-09-2009, 15:47   

gregorbu, mi nigdy ta metoda się nie sprawdziła, zawsze był albo trochę przestawiony, albo zupełnie gdzie indziej. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby znacznik na kole pasowym był na T kiedy górne znaczniki rozrządu się pokrywają.
Ale może miałem jakieś dziwne koła pasowe :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-09-2009, 16:47   

Maretzky85, z mojego doswiadczenia jest tak, jak pisze Grzes - to sie MUSI!!! zgadzac. W przeciwnym razie rozrzad jest przestawiony (no chyba, ze koło od innego modelu jest...).
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2009, 16:52   

Trzeba też wziąć pod uwagę, że znaczniki pokryją się co drugi obrót wału, bo ilość zębów na zębatce wału jest dwa razy mniejsza niż na zębatce wałka rozrządu.
U mnie w obu autach znaczniki się idealnie pokrywają. W Żabozielonym też się pokrywały, w Colcie czarnuch23 - również. Mam brzydki :roll: nawyk sprawdzania tego po złożeniu rozrządu i założeniu wszystkich pasków.
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 06-09-2009, 18:37   

ja bym to nazwal dobrym nawykiem :D ja statnio sciagnalem kolopasowe i wtedy mialem dostep do znacznika... ale to jest ciekawsze i napewno sprawdze :D
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2009, 07:57   

czarnuch23 napisał/a:
ja bym to nazwal dobrym nawykiem :D ja statnio sciagnalem kolopasowe i wtedy mialem dostep do znacznika... ale to jest ciekawsze i napewno sprawdze :D
Na dolnej obudowie masz znaczniki (T, 10, I, BTDC - nie pamiętam dokłądnie kolejności), a na kole pasowym nacięcie. Ustawia się analogicznie jak zapłon z tą różnicą, że nacięcie na kole musi się pokryć ze znacznikiem "T" na obudowie. W Twoim poprzednim silniku pokrywało się. :)
 
 
daijiro 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 1
Skąd: czewa
Wysłany: 31-03-2010, 15:50   

Witam.
Odkopuje temat, bo u mnie objawy kropka w kropke jak u autora.
Nie chodzi na 2 i 3 cylinder, ale iskra sobie "lata".
Mimo to świece mokre więc brakuje synchronizacji...?
Aparat i ECU podmienione z innego Colta - bez zmian. Kompresja, ustawienie zaworów i
zapłonu ok. Świece kable też :?
Ręce opadają mi i wszystkim mechanikom u których byłem.
Według nich to są jakieś cuda, a ja uparcie twierdze, że coś się po prostu spie..przyło.
Czy szanowni doświadczeni koledzy mają jakiś pomysł?
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 31-03-2010, 17:30   

podmien miejscami wtryski zobacz czy to spowoduje zmiane tlokow. Jesli wtryski leja paliwo byc problem z podpaleniem mieszanki od iskry. Taki moj pierszy strzal.
Aparat masz mechaniczny a wiec synchronizacji nie mogles zgubic. (ewentualnie kolejnosc kabli ale to tez srednio przy tych objawach.

Jesli masz sprez, jest iskra i paliwo zostaja nieszczesliwe wtryski.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.