Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Przeglad przy 180kkm
Autor Wiadomość
voy 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2 DiD 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 35
Skąd: lubelskie
Wysłany: 06-09-2009, 23:44   

Zaraz, jaka wymiana rozrządu? Podobno tylko kontrola napinaczy, chociaz pewnie jak w ASO rozbiorą, żeby sprawdzić to na pewno się okaże, że trzeba wymieniać :)
Taką wymianę płynów jak spuszczenie starego oleju i nalanie nowego można właściwie zrobić samemu, w końcu to żadna filozofia, a ja chciałbym, żeby ktoś to zrobił dobrze, a przede wszystkim, żeby zrobił, a nie powiedział, że zostało zrobione, a w jakość usług w ASO niestety nie do końca ufam, chociaż to powinno być najpewniejsze miejsce.

Możecie podać ile i jakie oleje powinny iść? Silnik to nie problem, ale skrzynia, mosty itd. Może faktycznie warto od razu wymienić chłodniczy i hamulcowy, no i wszystkie filtry, czyli oleju, paliwa, powietrza, kabinowy, coś jeszcze?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-09-2009, 07:19   

voy napisał/a:
Możecie podać ile i jakie oleje powinny iść?
mozecie... 3 post
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
voy 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2 DiD 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 35
Skąd: lubelskie
Wysłany: 08-10-2009, 11:41   

Napisałem maila do serwisu w Niemczech, gdzie był serwisowany samochód do 150 000 km i panowie byli tak mili, że przysłali mi całą historię serwisów i napraw. Wynika z niej, że przy 123000 km, wymieniony został napinacz łańcucha rozrządu (Autom.-Spanner der Motorsteuerkette). Więc pewnie nie ma potrzeby teraz tam zaglądać?
 
 
SoffCar 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DID 2005
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 68
Skąd: Legionowo (prawie :)
Wysłany: 11-10-2009, 01:12   

voy napisał/a:
Napisałem maila do serwisu w Niemczech, gdzie był serwisowany samochód do 150 000 km i panowie byli tak mili, że przysłali mi całą historię serwisów i napraw. Wynika z niej, że przy 123000 km, wymieniony został napinacz łańcucha rozrządu (Autom.-Spanner der Motorsteuerkette). Więc pewnie nie ma potrzeby teraz tam zaglądać?


cześć!
1. jak będziesz wymieniał oleje to z pewnością warto zajrzeć do rozrządu (zobaczyć ślizgi i czy ten napinacz trzyma), będziesz wiedział, co masz, fachowcy zrobią to w chwilę. No chyba, że wierzysz bezgranicznie w Niemiaszków przysłowiową solidność.. ja bym sprawdził.
2. wszystko można zrobić samemu, ale czy się opłaca.. olej w skrzyni trzeba wymieniać 'dynamicznie" czyli przepłukując stary nowym, sporo wychodzi, pewnie kupisz taki olej (w detalu) tylko czy to warto ? jak mechanikujesz - może tak, sam nie wiem ... sam olej jest drogi.
3. filtry wszystkie wymień, to trwa chwilę, a masz czysty olej, powietrze do silnika i do kabiny. też szkoda się zastanawiać.
4. filtr paliwa to ważna sprawa - wymień u fachowców albo dowiedz się dobrze jak to zrobić, bo jest wrażliwy na brak ropy (przechowywanie), a i pompa bardzo wrażliwa i droga jak cholera ... ja bym nie eksperymentował z tym tematem
5. płyn chłodniczy to nie wiem, czy trzeba, zima idzie :mrgreen:
6. hamulcowy - serwis pisze, że powinno się wymienić, hamulce nie żarty, może ktoś mądrzejszy napisze, czy rzeczywiście trzeba...
7. mosty ..hm.. przekładnie serwis też poleca, ale ja bym zdał się na P. Zbyszka czy kogoś podobnego, bo serwis swoje musi zarobić, a Pan Zbyszek prawdę Ci powie, bo i tak ma roboty po pachy i Cię naciągać nie musi.
Niestety do P. Zbyszka masz daleko, ale w Warszawie są ze 2 polecane na tym forum warsztaty:
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=45
a gdzie bliżej Ciebie, to nie wiem...
Powodzenia
P.S. (jak rozrząd dobry to w 1500 - 2000 się zmieścisz i jeszcze sobie magdonalna zjesz w tej kasie na wyjeździe z Warszawy :mrgreen: ) żartuję oczywiście.. jak namierzysz ten warsztat to podadzą Ci koszty
S.

[ Dodano: 11-10-2009, 01:39 ]
Gene napisał/a:
Na stronie Mitcaru jest taki przegladowy kalkulator. Mozna oblukac. Jak jest "zaporowo" to sprawdz na forum regionalnym jaki warsztat koledzy polecaja. Ostatecznie zapytaj ZbyszkaM2. Moze warto sie na Kaszuby przejechac.


Pana Zbyszka cenię, polecam, Szacunek !!.. ale gdzie z Lublina się tam opłaci jechać ?
Mitsu pali w trasie min z 10 L/ 100 km x odległość w tę i spowrotem... + zjeść i przespać się trzeba... i ze 3 dni wolnego z roboty wyjąć.. a do Warszawki z Lublina droga nienajgorsza :D
 
 
voy 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2 DiD 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 35
Skąd: lubelskie
Wysłany: 19-10-2009, 10:00   

No własnie z tymi fachowcami troche problem, zrobilem przeglad tam gdzie robilem wszystkie swoje samochody od lat, nigdy nie mialem zastrzezen, chociaz sami stwierdzili, ze z Pajero III nie mieli nigdy kontaktu.Wymienilem oleje w silniku i skrzyni, filtry, w mostach stany byly ok.
A do Zbyszka ode mnie 650 w jedną stronę :) , więc byłby to drogi przegląd. 10 l na trasie raz udało mi sie osiągnąć, jak nie przekraczałem 100-120 km/h :)
 
 
SoffCar 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DID 2005
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 68
Skąd: Legionowo (prawie :)
Wysłany: 28-10-2009, 01:53   

A płyn hamulcowy ? ...wymieniłeś ? fabryka każe zmienić ! :P
zaraz osiągnę ten przebieg, więc jestem ciekaw
Pozdro
S/
 
 
voy 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2 DiD 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 35
Skąd: lubelskie
Wysłany: 28-10-2009, 10:21   

nie wymieniłem, ale i tak musze wymienic przed zima pierscien ABS na przegubie, bo jest uszkodzony, to od razu wymienie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.