Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja zaworów na zimnym silniku
Autor Wiadomość
krzaqqu 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-11-2009, 18:42   regulacja zaworów na zimnym silniku

Jak w temacie. Silnika nie można uruchomić, trzeba ustawić zawory na zimnym. Jakie powinny być luzy na zimnym? Wiem, że regulację trzeba przeprowadzać na gorącym silniku, ale nie można go uruchomić. :cry:
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 14-11-2009, 08:04   

Gdy robiłem u siebie uszczelkę pod głowicą, to na zimnym ustawiłem większe luzy ~ 0.40 ponieważ lepiej mieć większy luz i mieć pewność, że zawór jest domknięty. Zawory trochę grały i po rozgrzaniu ustawiłem prawidłowe luzy: zawory ssące 0.20 a wydechowe 0.30.
I zauważyłem, że po rozgrzaniu, luz nieznacznie różnił się od ustawionego na zimno, ale lepiej zrób jak napisałem:P
aha, gdzieś kiedyś na forum znalazłem, że na zimnym ustawiono luz jeszcze mniejszy niż ten normalny (chyba 0.10 czy 0.15) i to mnie trochę zdziwiło?! zrobiłem i tak po swojemu;)
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
krzaqqu 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-11-2009, 09:24   

Dzięki Tomekk. Spróbuję ustawić tak jak radzisz - 0.40, a jak odpali i się rozgrzeje, ustawie prawidłowe.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-11-2009, 10:23   

na zimnym ustawia sie mniejsze luzy
 
 
krzaqqu 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-11-2009, 11:53   

Panowie, to jak ma być? Mniejszy czy większy luz?
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 15-11-2009, 12:22   

Chyba raczej taj jak krzyżak radzi,silnik po rozgrzaniu "pęcznieje"Ale z drugiej strony jak ustawisz za mały to będą problemy a jak za duży to zagrają ale będą odpowiednio "wentylować"
_________________

 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 15-11-2009, 17:30   

właśnie o to chodzi, już wcześniej spotkałem się z opinią, że należy ustawić mniejszy, ale sam dla pewności ustawiłem większy. Nic się złego nie stanie, a będziesz mieć 100% pewności, że masz kompresję. Przecież chodzi o 15 minut pracy, aż się silnik nagrzeje i ustawisz prawidłowy luz.
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 18-11-2009, 08:27   

Ja robilem tak jak Krzyzak, napisal.
Ustawilem na zimnym o 0,1 mm mniej od zalecanego na zimno. Tak wiec tego bym sie trzymal bo na cieplym prawie bylo ok.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
krzaqqu 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-11-2009, 23:48   

Dzięki wszystkim, spróbuje z tym powalczyć. Na razie nie mam za bardzo czasu, ale jeśli miśka odpalę, podzielę się spostrzeżeniami. Może komuś się przydadzą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.