regulacja zaworów na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
krzaqqu
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-11-2009, 18:42 regulacja zaworów na zimnym silniku
|
|
|
Jak w temacie. Silnika nie można uruchomić, trzeba ustawić zawory na zimnym. Jakie powinny być luzy na zimnym? Wiem, że regulację trzeba przeprowadzać na gorącym silniku, ale nie można go uruchomić. |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 14-11-2009, 08:04
|
|
|
Gdy robiłem u siebie uszczelkę pod głowicą, to na zimnym ustawiłem większe luzy ~ 0.40 ponieważ lepiej mieć większy luz i mieć pewność, że zawór jest domknięty. Zawory trochę grały i po rozgrzaniu ustawiłem prawidłowe luzy: zawory ssące 0.20 a wydechowe 0.30.
I zauważyłem, że po rozgrzaniu, luz nieznacznie różnił się od ustawionego na zimno, ale lepiej zrób jak napisałem:P
aha, gdzieś kiedyś na forum znalazłem, że na zimnym ustawiono luz jeszcze mniejszy niż ten normalny (chyba 0.10 czy 0.15) i to mnie trochę zdziwiło?! zrobiłem i tak po swojemu;) |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
krzaqqu
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-11-2009, 09:24
|
|
|
Dzięki Tomekk. Spróbuję ustawić tak jak radzisz - 0.40, a jak odpali i się rozgrzeje, ustawie prawidłowe. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-11-2009, 10:23
|
|
|
na zimnym ustawia sie mniejsze luzy |
|
|
|
 |
krzaqqu
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-11-2009, 11:53
|
|
|
Panowie, to jak ma być? Mniejszy czy większy luz? |
|
|
|
 |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 15-11-2009, 12:22
|
|
|
Chyba raczej taj jak krzyżak radzi,silnik po rozgrzaniu "pęcznieje"Ale z drugiej strony jak ustawisz za mały to będą problemy a jak za duży to zagrają ale będą odpowiednio "wentylować" |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 15-11-2009, 17:30
|
|
|
właśnie o to chodzi, już wcześniej spotkałem się z opinią, że należy ustawić mniejszy, ale sam dla pewności ustawiłem większy. Nic się złego nie stanie, a będziesz mieć 100% pewności, że masz kompresję. Przecież chodzi o 15 minut pracy, aż się silnik nagrzeje i ustawisz prawidłowy luz. |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 18-11-2009, 08:27
|
|
|
Ja robilem tak jak Krzyzak, napisal.
Ustawilem na zimnym o 0,1 mm mniej od zalecanego na zimno. Tak wiec tego bym sie trzymal bo na cieplym prawie bylo ok. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
krzaqqu
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 93r 1.6 16v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 21 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-11-2009, 23:48
|
|
|
Dzięki wszystkim, spróbuje z tym powalczyć. Na razie nie mam za bardzo czasu, ale jeśli miśka odpalę, podzielę się spostrzeżeniami. Może komuś się przydadzą. |
|
|
|
 |
|