Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJxA] Nieprawidłowo działające wycieraczki
Autor Wiadomość
wojtas20 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 336
Skąd: Kęty/Bielsko Biała
Wysłany: 19-07-2008, 13:06   

u mnie ten problem właśnie się pojawił, czasówki raz działają raz nie jak się im podoba. Nie wiem za bardzo jak się za to samemu zabrać... nie wiem które śrubki odkręcić i co lutować.
_________________
01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 
 
 
majkel
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2008, 16:58   

Ja się jeszcze za to nie zabrałem... A przerywany działa jak się przełącznik lekko popchnie od kierownicy...
 
 
wojtas20 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 336
Skąd: Kęty/Bielsko Biała
Wysłany: 09-09-2008, 16:44   

Miałbym prośbę do kogoś z dobrym sercem :) pewnie nie tylko mnie ale także innym mitsumaniakom przydałby się poradnik wraz ze zdjęciami krok po kroku jak naprawić sobie samemu te nieszczęsne czasówki :)
_________________
01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 
 
 
elbanditos 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 CJO 96/02
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-09-2008, 15:03   

Przyczyną nie koniecznie musi być układ scalony i luty. Pod silniczkiem znajduję się przewód odprowadzający masę który jest przykręcony do blachy. Mały cienki drucik dokładnie pod silniczkiem, odkręćcie go, trzeba przeczyścić podkładkę i gwint np. papierem ściernym dobrze z powrotem dokręcić i powinno śmigać ;] Powyższe przypadki pokrywają się z moim, też przestały mi w pewnym momencie działać i wolne i szybki potem działały jak im się podobało często się zacinały jak się trochę popukało to ruszały, a to dlatego bo masa nie była prawidłowo odprowadzana. Jak coś to gg 1458858 ;] Pzdr
_________________
...raz na wozie, raz nawozem...
 
 
 
wojtas20 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 336
Skąd: Kęty/Bielsko Biała
Wysłany: 22-09-2008, 15:01   

Dziś zrobiłem ten zabieg i niestety w moim wypadku nie pomogło :( podejrzewam że będzie u mnie problem z przełącznikiem;/
 
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 08-12-2009, 08:32   

Odświeżę trochę temat wycieraczek. Wczoraj mi zdechły całkowicie, elektryk przeczyścił silniczek i działają...ale jest problem, coś poprzestawiał i wycieraczki startują wysoko, później opadają z 5cm w dół i dopiero do góry.....idzie jakoś to wyregulować? ściągać podszybie? :evil:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-12-2009, 08:41   

Fragu, trzeba przestawić ciegno wycieraczek na wieloklinie silniczka, odkrecasz jedna nakretke i ustawiasz z obecnej fazy spoczynkowej ( czyli z miejsca w ktorym startuja wycieraczki) do nominalnej wartosci spoczynkowej, czyli na dole szyby, po czym dokrecasz nakretke i sprawdzasz.

P.S. pamietaj aby przytrzymac ramie silniczka aby sie nie obracalo podczas proby odkrecenia.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 08-12-2009, 13:28   

Dzięki wielkie, to się pobawię :D
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2009, 23:41   

Niestety podobny problem chyba i mnie dotyka. Otóż dzisiaj wracając z pracy nie działały mi:
a) wyciarczka tylna
b) pompka tylnego spryskiwacza
c) pompka przedniego spryskiwacza
d) tryb przerywany (regulowany)

Zatrzymałem się na stacji - posprawdzałem bezpieczniki... wszystko z nimi w porządku. Lekko zdenerwowany poszedłem do WC, po powrocie odpalam auto... odpaliły się i wszystkie powyższe niesprawności. Wróciłem szczęśliwy do domu. Około 22 postanowiłem skoczyć na stację po piwko... Odpalam auto i z ciekawości ruszam dźwigienką od wycieraczek/spryskiwaczy! I znów to samo! Opukałem obudowę wokół dźwigienki i wszystko znów wróciło do życia. Podejrzewam, że jest to kwestia osławionego zimnego lutu spowodowanego tarciem plasitku o płytkę, niestety nie wiem jak się za to zabrać... Czy jest w Warszawie jakaś osoba, która by mi z tym pomogła? Albo chcociaż niech ktoś poleci jakiegoś elektryka, dla którego Mitsubishi i Colt nie są czymś obcym... Będę niesamowicie wdzięczny.

EDIT:
Na początek - wielkie dzięki Krótka!
U mnie jednak padł przełącznik zespolony wycieraczek. Nabyłem takowy i dopiero dzisiaj wymieniłem na 'nowy'. Dałem za niego 70 PLN (a w zasadzie za 2 przełączniki) i 20 PLN za robociznę, choć coniektórzy poradziliby sobie sami z tą prostą robotą. Efekt? Wszystkie tryby pracy wycieraczek działają, spryskiwacze leją płynem jak diabły z rana do Wisły :lol: :D A ja zadowolony, że ejst wszystko ok.

Jeszcze raz... Dziwnie zachowują się lub padają Ci wycieraczki/spryskiwacze w CJ0 i i nie wiesz dlaczego? Odpowiedź jest prosta: przełącznik zespolony wycieraczek/spryskiwaczy lub... masa. :)
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
knut 
Nowy Forumowicz


Auto: był Colt 1.3 12V '97
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 19 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: Łódź | Sieradz
Wysłany: 22-03-2010, 11:31   

Potwierdzam, moje CJ0 dopadł problem, z wycieraczkami (w dodatku w czasie deszczu :| ), a powodem była oczywiście masa przy silniczku, brana ze śruby wkręconej w karoserię. Z tego co wiem, w większości aut jest jednak masa w kostce, więc tu się inżynieria nie popisała.
_________________
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 24-03-2010, 21:45   

A mi właśnie tylna wycieraczka odmówiła posłuszeństwa. Najpierw zwolniła swą pracę by po kilku rundach walki z deszczem oddać pole temu drugiemu. Teraz stoi jak prącie rankiem.
 
 
 
cyganz 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 52
Skąd: Gliwice
Wysłany: 05-12-2010, 00:02   

witam, mam problem, w colcie przestały mi działać wycieraczki tzn 1bieg i do tego spryskiwacz przedni, czy to przyczyna zimnych lutów ? dodam ze tryby szybkie wycieraczek mi działają
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-12-2010, 12:37   

cyganz, na dobry początek radzę spróbować co radzi kolega:
Cytat:
Wystarczy odkrecic 2 srubki (po prawej stronie - jedna na gorze druga na dole) i odlaczyc jedną kostkę zeby zdjac caly przelacznik do wycieraczek.
Nie trzeba sciagac kierownicy. Po sciagnieciu pod biala przykrywką jest ukladzik sprawdz na nim luty.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
cyganz 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 52
Skąd: Gliwice
Wysłany: 05-12-2010, 17:08   

dzisiaj zrobiłem wycieraczki, zimne luty na manetce od wycieraczek - 15min roboty :)
 
 
zxcvbnm 
Nowy Forumowicz

Auto: cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: ;)
Wysłany: 24-04-2011, 13:02   działające wycieraczki

mam również problem z niedziałającymi wycieraczkami przednimi a właściwie bardziej z tym że działają cały czas i nie można ich wyłączyć działają szybciej/wolniej (przełącznik w górę/ w dół ) ale w miejscu gdzie powinny być wyłączone działają tak jak na "1 biegu"
nie wiem czy to może jakaś wskazowka ale rownież przednie spryskiwacze nie działają

Ja obstawiał bym raczej przełącznik zespolony ?
można go nie wiem jakoś łatwo wymontować bez zdejmowania kierownicy ? czy bez tego się nie obejdzie ?
czy wystarczy
Kod:
Wystarczy odkrecic 2 srubki (po prawej stronie - jedna na gorze druga na dole) i odlaczyc jedną kostkę zeby zdjac caly przelacznik do wycieraczek.
Nie trzeba sciagac kierownicy. Po sciagnieciu pod biala przykrywką jest ukladzik sprawdz na nim luty.



patrząc na tą fotkę wydaje się być od światel i od szyb połączony i trzeba by wg tej fotki wymontować kierownicę ?
nie mogę pewnie dać linka do aukcji z przełącznikiem ale np. na aukcji jest jeszcze informacja o taśmie airbag ? można w razie czego użyc obecnej taśmy ? - to tak gdyby się może trafił przełącznik bez taśmy jeśli takie ktoś sprzedaje ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.