[CJxA] Nieprawidłowo działające wycieraczki |
Autor |
Wiadomość |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 19-07-2008, 13:06
|
|
|
u mnie ten problem właśnie się pojawił, czasówki raz działają raz nie jak się im podoba. Nie wiem za bardzo jak się za to samemu zabrać... nie wiem które śrubki odkręcić i co lutować. |
_________________ 01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 |
|
|
|
 |
majkel [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2008, 16:58
|
|
|
Ja się jeszcze za to nie zabrałem... A przerywany działa jak się przełącznik lekko popchnie od kierownicy... |
|
|
|
 |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 09-09-2008, 16:44
|
|
|
Miałbym prośbę do kogoś z dobrym sercem pewnie nie tylko mnie ale także innym mitsumaniakom przydałby się poradnik wraz ze zdjęciami krok po kroku jak naprawić sobie samemu te nieszczęsne czasówki |
_________________ 01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 |
|
|
|
 |
elbanditos
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 CJO 96/02
Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-09-2008, 15:03
|
|
|
Przyczyną nie koniecznie musi być układ scalony i luty. Pod silniczkiem znajduję się przewód odprowadzający masę który jest przykręcony do blachy. Mały cienki drucik dokładnie pod silniczkiem, odkręćcie go, trzeba przeczyścić podkładkę i gwint np. papierem ściernym dobrze z powrotem dokręcić i powinno śmigać ;] Powyższe przypadki pokrywają się z moim, też przestały mi w pewnym momencie działać i wolne i szybki potem działały jak im się podobało często się zacinały jak się trochę popukało to ruszały, a to dlatego bo masa nie była prawidłowo odprowadzana. Jak coś to gg 1458858 ;] Pzdr |
_________________ ...raz na wozie, raz nawozem... |
|
|
|
 |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 22-09-2008, 15:01
|
|
|
Dziś zrobiłem ten zabieg i niestety w moim wypadku nie pomogło podejrzewam że będzie u mnie problem z przełącznikiem;/ |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 08-12-2009, 08:32
|
|
|
Odświeżę trochę temat wycieraczek. Wczoraj mi zdechły całkowicie, elektryk przeczyścił silniczek i działają...ale jest problem, coś poprzestawiał i wycieraczki startują wysoko, później opadają z 5cm w dół i dopiero do góry.....idzie jakoś to wyregulować? ściągać podszybie? |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-12-2009, 08:41
|
|
|
Fragu, trzeba przestawić ciegno wycieraczek na wieloklinie silniczka, odkrecasz jedna nakretke i ustawiasz z obecnej fazy spoczynkowej ( czyli z miejsca w ktorym startuja wycieraczki) do nominalnej wartosci spoczynkowej, czyli na dole szyby, po czym dokrecasz nakretke i sprawdzasz.
P.S. pamietaj aby przytrzymac ramie silniczka aby sie nie obracalo podczas proby odkrecenia. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 08-12-2009, 13:28
|
|
|
Dzięki wielkie, to się pobawię |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
mani4c
Forumowicz

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-2009, 23:41
|
|
|
Niestety podobny problem chyba i mnie dotyka. Otóż dzisiaj wracając z pracy nie działały mi:
a) wyciarczka tylna
b) pompka tylnego spryskiwacza
c) pompka przedniego spryskiwacza
d) tryb przerywany (regulowany)
Zatrzymałem się na stacji - posprawdzałem bezpieczniki... wszystko z nimi w porządku. Lekko zdenerwowany poszedłem do WC, po powrocie odpalam auto... odpaliły się i wszystkie powyższe niesprawności. Wróciłem szczęśliwy do domu. Około 22 postanowiłem skoczyć na stację po piwko... Odpalam auto i z ciekawości ruszam dźwigienką od wycieraczek/spryskiwaczy! I znów to samo! Opukałem obudowę wokół dźwigienki i wszystko znów wróciło do życia. Podejrzewam, że jest to kwestia osławionego zimnego lutu spowodowanego tarciem plasitku o płytkę, niestety nie wiem jak się za to zabrać... Czy jest w Warszawie jakaś osoba, która by mi z tym pomogła? Albo chcociaż niech ktoś poleci jakiegoś elektryka, dla którego Mitsubishi i Colt nie są czymś obcym... Będę niesamowicie wdzięczny.
EDIT:
Na początek - wielkie dzięki Krótka!
U mnie jednak padł przełącznik zespolony wycieraczek. Nabyłem takowy i dopiero dzisiaj wymieniłem na 'nowy'. Dałem za niego 70 PLN (a w zasadzie za 2 przełączniki) i 20 PLN za robociznę, choć coniektórzy poradziliby sobie sami z tą prostą robotą. Efekt? Wszystkie tryby pracy wycieraczek działają, spryskiwacze leją płynem jak diabły z rana do Wisły A ja zadowolony, że ejst wszystko ok.
Jeszcze raz... Dziwnie zachowują się lub padają Ci wycieraczki/spryskiwacze w CJ0 i i nie wiesz dlaczego? Odpowiedź jest prosta: przełącznik zespolony wycieraczek/spryskiwaczy lub... masa. |
_________________ Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC |
|
|
|
 |
knut
Nowy Forumowicz

Auto: był Colt 1.3 12V '97
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 19 Gru 2008 Posty: 29 Skąd: Łódź | Sieradz
|
Wysłany: 22-03-2010, 11:31
|
|
|
Potwierdzam, moje CJ0 dopadł problem, z wycieraczkami (w dodatku w czasie deszczu ), a powodem była oczywiście masa przy silniczku, brana ze śruby wkręconej w karoserię. Z tego co wiem, w większości aut jest jednak masa w kostce, więc tu się inżynieria nie popisała. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzys78
Forumowicz

Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2006 Posty: 229 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24-03-2010, 21:45
|
|
|
A mi właśnie tylna wycieraczka odmówiła posłuszeństwa. Najpierw zwolniła swą pracę by po kilku rundach walki z deszczem oddać pole temu drugiemu. Teraz stoi jak prącie rankiem. |
|
|
|
 |
cyganz
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 52 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 05-12-2010, 00:02
|
|
|
witam, mam problem, w colcie przestały mi działać wycieraczki tzn 1bieg i do tego spryskiwacz przedni, czy to przyczyna zimnych lutów ? dodam ze tryby szybkie wycieraczek mi działają |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-12-2010, 12:37
|
|
|
cyganz, na dobry początek radzę spróbować co radzi kolega:
Cytat: | Wystarczy odkrecic 2 srubki (po prawej stronie - jedna na gorze druga na dole) i odlaczyc jedną kostkę zeby zdjac caly przelacznik do wycieraczek.
Nie trzeba sciagac kierownicy. Po sciagnieciu pod biala przykrywką jest ukladzik sprawdz na nim luty.
|
|
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
cyganz
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 52 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 05-12-2010, 17:08
|
|
|
dzisiaj zrobiłem wycieraczki, zimne luty na manetce od wycieraczek - 15min roboty |
|
|
|
 |
zxcvbnm
Nowy Forumowicz
Auto: cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: ;)
|
Wysłany: 24-04-2011, 13:02 działające wycieraczki
|
|
|
mam również problem z niedziałającymi wycieraczkami przednimi a właściwie bardziej z tym że działają cały czas i nie można ich wyłączyć działają szybciej/wolniej (przełącznik w górę/ w dół ) ale w miejscu gdzie powinny być wyłączone działają tak jak na "1 biegu"
nie wiem czy to może jakaś wskazowka ale rownież przednie spryskiwacze nie działają
Ja obstawiał bym raczej przełącznik zespolony ?
można go nie wiem jakoś łatwo wymontować bez zdejmowania kierownicy ? czy bez tego się nie obejdzie ?
czy wystarczy Kod: | Wystarczy odkrecic 2 srubki (po prawej stronie - jedna na gorze druga na dole) i odlaczyc jedną kostkę zeby zdjac caly przelacznik do wycieraczek.
Nie trzeba sciagac kierownicy. Po sciagnieciu pod biala przykrywką jest ukladzik sprawdz na nim luty. |
patrząc na tą fotkę wydaje się być od światel i od szyb połączony i trzeba by wg tej fotki wymontować kierownicę ?
nie mogę pewnie dać linka do aukcji z przełącznikiem ale np. na aukcji jest jeszcze informacja o taśmie airbag ? można w razie czego użyc obecnej taśmy ? - to tak gdyby się może trafił przełącznik bez taśmy jeśli takie ktoś sprzedaje ? |
|
|
|
 |
|