 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] COLT CA0 trzęsie na niskich obrotach - niestabiln |
Autor |
Wiadomość |
dantkd [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2006, 22:14 [CA1A 1.3] COLT CA0 trzęsie na niskich obrotach - niestabiln
|
|
|
Witam, mam problem na niskich obrotach strasznie trzęsie autem, a obroty zwiekszają się i zmniejszają i tak cały czas, wie ktoś może co to może być i jak sobie z tym poradzić.
Mechanik jeden mówił, że regulacja zaworów pomoże. Inny natomiast mówił, że tak musi być ponieważ komputer steruje chłodzeniem (wiatrakiem) dlatego też zwiększają się obroty i zmniejszają. Dla mnie to ostatnie to trochę nie normalne.
Co o tym myślicie dzięki za pomoc i pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 15-10-2007, 02:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2006, 22:43
|
|
|
Witaj na forum. Po pierwsze zmień mechaników, bo gadają bzdury. To, o czym piszesz, było już wielokrotnie poruszane na forum i nazywa się falowaniem obrotów. Jeśli użyjesz funkcji "szukaj" i w wyszukiwarkę wpiszesz frazę "falowanie obrotów", znajdziesz wiele informacji na ten temat, bo problem dotyczy w zasadzie wszystkich silników, a jego przyczyną jest jakość naszego paliwa oraz niedostateczna dbałość o stan samochodu. Problem jest łatwy do usunięcia, nawet we własnym zakresie. Oczywiście mogą być i inne przyczyny, ale zacznijmy od rzeczy najprostszych.
1. Pierwsze, co należy zrobić to regulacja przepustnicy. Informacje, jak to zrobić znajdziesz na stronie Krzyzaka w menu Dane naprawczo-regulacyjne/Czyszczenie przepustnicy.
2. Następnie należy przystąpić do regulacji silnika. Idealnym rozwiązaniem jest najpierw sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu, a następnie regulacja śrubki zgrubnej, TPS i wolnych obrotów. Informacje o regulacjach znajdziesz
tutaj
Jeśli nie będziesz w stanie wykonać tych czynności sam, nie prowadź do mechaników, o których napisałeś. Zapytaj Mitsumaniaków z Wrocławia - zapewne polecą Ci kogoś sprawdzonego. |
|
|
|
 |
dantkd [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2006, 07:00
|
|
|
Wielkie dzieki gregorbu za info. już drugi raz dajesz mi jakieś informacje - pokłon dla ciebie.
Jeżeli chodzi o jakość paliwa to w aucie mam pól baku Niemieckiego - a uważam że jest ono znacznie lepsze nisz nasze a i tak dzieje się tak samo... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-08-2006, 08:59
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Jeśli nie będziesz w stanie wykonać tych czynności sam, nie prowadź do mechaników, o których napisałeś. Zapytaj Mitsumaniaków z Wrocławia - zapewne polecą Ci kogoś sprawdzonego. |
Albo przyjedź na Zlot do Supraśla - będziemy z Grzesiem na czas machać - kto szybciej wyreguluje (bo sporo jest takich 4G13 i 4G92 do podregulowania) . |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2006, 11:11
|
|
|
dantkd napisał/a: | Jeżeli chodzi o jakość paliwa to w aucie mam pól baku Niemieckiego - a uważam że jest ono znacznie lepsze nisz nasze a i tak dzieje się tak samo... | Niemieckie paliwo jest lepsze od naszego, ale i tam zdarza sie zatankować syf, o czym miałem okazję się niejednokrotnie przekonać na własnej skórze. A musisz wiedzieć, że czyszczenie przepustnicy to standardowa czynność eksploatacyjna - niestety mECHANIKÓW niewielu o tym wie lub chce wiedzieć. Dla nich korzystniej jest przecież wymienić półsilnika i wystawić rachunek na kwotę z kilkoma zerami.
krzyzak napisał/a: | Albo przyjedź na Zlot do Supraśla - będziemy z Grzesiem na czas machać - kto szybciej wyreguluje (bo sporo jest takich 4G13 i 4G92 do podregulowania) | Właśnie - zapraszamy na zlot do Białego! Poznasz wspaniałych ludzi i przy okazji ktoś porządnie podreguluje Ci silnik za piwo. Wiem, że Bartek też narzędzia zabiera. Żartowałem z nim nt. szeroko pojętej akcji serwisowej na zlocie. Romla poprosimy o zwiezienie swojego parku serwisowego do Evo VI - łącznie z narzędziami i parasolami. Będzie na czas rozbierał skrzynie (zajmuje mu to ok. 45 minut więc sporo może zdziałać), Bartek będzie naprawiał ECU i silniczki krokowe, a Krzyzak zajmie się regulacjami silników. Ja moge regulować te nieszczęsne śrubki zgrubne . Szkoda, że nie będzie Polsalera - ten mógłby przeprowadzać testować na OS auta po tych zabiegach naprawczo regulacyjnych. Ale będzie Mari - jemu też to znakomicie idzie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-08-2006, 11:15
|
|
|
No ja narzedzia tez woze ze soba. Ale zabiore tez miernik i szczelinomierz. Jade Coltem, a jego nie jestem do konca pewien. Moze Romel mi cos ze skrzynka zakombinuje, bo 1-ka terkocze...
A tak powaznie, to na zlocie bym po prostu chetnie odpoczywal. No i wypil piwko, bo wlasnie skonczylem brac antybiotyki... |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2006, 12:17
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | No ja narzedzia tez woze ze soba. Ale zabiore tez miernik i szczelinomierz. Jade Coltem, a jego nie jestem do konca pewien. Moze Romel mi cos ze skrzynka zakombinuje, bo 1-ka terkocze... | Ja szczelinomierz też będę miał - zawsze wożę, bo do innych zastosowań niż samochodowe po prostu nie używam. Jeśli chodzi o mnie - w parku serwisowym poproszę o wymianę tulei wahaczy łącznie ze śrubami (MGP ), przewodów hamulcowych i szczęk.
Krzyzak napisał/a: | A tak powaznie, to na zlocie bym po prostu chetnie odpoczywal. No i wypil piwko, bo wlasnie skonczylem brac antybiotyki... | I będziesz! W końcu m.in. po to sa zloty: spotkać się, pogadać, pobawić, wypić piwo, zjeść specjałów z grilla. Oczywiście ten cały park serwisowy to żart. |
|
|
|
 |
nippo [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2006, 17:04
|
|
|
wariujace wolne obroty najczesciej powoduje uszkodzony silniczkek krokowy, tak mialem w 4g13,
a to ze trzesie autem to moze byc spowodowane zbyt niskimi obrotami albo poprostu zuzytymi poduszkami pod silnikiem.... |
|
|
|
 |
seba [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2006, 08:11
|
|
|
ja raz rozładowałem akumulator do zera przez włączone światła... i potem paliłęm go na pych!!;P (nie było innego wyjścia) i po tym mi silnik falował że hej... od 1000-200 i tak w częstotliwości co 3-4s..:/ mechanik mi polecił zestartować kompa... i podziałało... znowu chodził fajnie i równo...
miał na to ciekawy sposób, najpierw ściągnąć kleme+ z aku na 15min, potem 2 razy dotknąć klemą biegun + od aku i znowu ok 10min na ściągniętej klemie. po tym czasie założyć klemy i na 15min na wolnych obrotach miał pochodzić.
Wydaje mi sie że bardzo dziwny sposób na restart kompa ale podziałało |
|
|
|
 |
|
|